Problem att få bild på andra skärmen.

Permalänk

Problem att få bild på andra skärmen.

Hej! För ett litet tag sedan så vägrade en utav mina skärmar att få signal. Datorn hittade skärmen utan problem men jag fick ej bild. Provade ett par kablar och även min TV men fick ej någon bild.
Under gårdagen så startade jag om datorn efter en installation av drivrutiner och fick helt plötsligt bild i en kort stund på skärmen som tidigare inte fått bild. Startade om datorn några gånger och fick då fungerade den.
Dock så slutade inte mitt problem där, tidigare idag var det ett strömavbrott i min lägenhet, tyvärr så vill inte skärmen få bild igen efter det.
Lyckades som få bild fram till login skärmen. När den lyckas komma så långt så blir det en stor "boll" med färger över skärmen sen slocknar den igen.
Någon som har haft liknande problem och löst det eller har något tips på vad man kan göra?

Tack.

Permalänk
Medlem

@zargotlewl
Vad är det för tillverkare på skärmen och hur gammal är den?
Om du bara har den andra skärmen i kopplad funkar den som den ska då?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@bärplockaren: Skärmen är en gammal fujitsu siemens, vet ej exakt hur gammal. När jag lyckades få bild på den igår så kopplade jag ur min andra skärm under omstart. Kan tilllägas att skärmen som ej fungerar är kopplad med en vga>dvi-i adapter då jag inte har vga uttag på mitt grafikkort. Men under dagen har den inte velat starta när bara den är inkopplad

Permalänk
Medlem

@zargotlewl
då är det inte helt omöjligt att den håller på att ge sig, jag hade en liknande fenomen på en skärm som inte vill hoppa igång.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@bärplockaren: hmm misstänkte nästan att det skulle vara något sånt.. Ska försöka få mina händer på en ny dvi adapter och sen är det bara hoppas att min nya skräm kommer snarast! Tack för hjälpen iallafall