Koda om BT-headset till en shutter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Jun 2009

Koda om BT-headset till en shutter?

Tja!

Jag införskaffade ett enkelt bluetooth-headset idag för 70kr som jag nu använder som en "trusted device" för min S6. Vad jag dock egentligen ville ha var bara en enkel bluetooth-dosa som inte gör något egentligen utan bara finns där för mobilen att koppla upp sig till, och vad som blir så störande med ett headset är att all media/samtals-volym går ut genom headsetet (går inte att ändra i inställningarna heller för då avbryts kopplingen till den helt).

Så min fråga är ifall det går att koda om programvaran i headsetet på något sätt så att den istället dyker upp som en shutter/selfiestick i mobilen? Och i så fall, hur går jag tillväga med det? Det vore iaf mycket smidigare att ha det som en vanlig shutter och slippa böket med ljud som går ut genom headsetet, men fortfarande kunna ha kvar funktionaliteten till det som jag har tänkt ha den för.

Tack på förhand för svar och hjälp

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+