Lågt ljud i min z3 genom Aux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Lågt ljud i min z3 genom Aux

Tjena

Brukar alltid ta mobilen i bilen och spela upp genom Aux och spotify..
Stereon jag har går upp till 40 inom volym.. vi snackar siffror så det blir enklare..
Enkelt sagt så höjer jag den till 40, samt max i mobilen för att det ska låta någorlunda ok?

Hade en HTC tidigare där jag blev döv vid 20..

Är min Sony defekt eller har den bara ett dåligt ljud chip?
Kvalitén på ljudet är hur bra som helst.. men själva volymen är problemet..

Någon som har några idéer på vad det kan vara?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Spärren för hur högt man kan spela går kanske inte lite tidigt?
När jag kopplar in en kabel i min telefon kan jag välja hörlurar eller ljudutgång. Tar jag ljudutgång blir det högre ljud på samma nivå.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

Z3 har tyvärr ganska lågt output, ska dock gå att fixa med root och ex. viper4android (obs: eget ansvar, läs på innan).

Vill man ha ännu bättre ljud kan man ju köpa en Fiio hörlursförstärkare eller liknande. Du kan även köpa en BT-adapter till bilen.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av BergHa:

Spärren för hur högt man kan spela går kanske inte lite tidigt?
När jag kopplar in en kabel i min telefon kan jag välja hörlurar eller ljudutgång. Tar jag ljudutgång blir det högre ljud på samma nivå.

Spärren eller varningen för för högt ljud går när jag försöker höja över hälften i mobilen. Men trycker på fortsätt eller vad det står.

Skrivet av screamin-daemon:

Z3 har tyvärr ganska lågt output, ska dock gå att fixa med root och ex. viper4android (obs: eget ansvar, läs på innan).

Vill man ha ännu bättre ljud kan man ju köpa en Fiio hörlursförstärkare eller liknande. Du kan även köpa en BT-adapter till bilen.

Antog att det var en dålig output i telefonen.. såklart -.- Finns det någon billig förstärkare ni kan rekommendera?