Rösta fram Årets Datorbutik 2015

Permalänk
Medlem

Inte är de Webhallen i vart fall, må ha bra sortiment osv men fy fan vilken usel kundservice, behandlar sina kunder så fruktansvärt dåligt vilket jag inte är ensam om. Tråkigt, har gillat dom förr men inte längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Jag handlade hos webhallen, där stod en tjej i butiken och vi pratade lite om grafikkort. Till slut blev det ett 970 och jag fick även en dejt med bruden i fråga. Senare den dagen låg hon med mig som om jag vore sista människan på jorden.

En sån kundservice är bra mycket bättre än ett snäpp högre byte utav grafikkort.

Tack för du gjorde min dag
hahaha!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Förr var jag aldrig ett stort fan av Inet, men har börjat handla där mer och mer nu!
Bra priser och aldrig några problem.
Köpte en SSD nu i dagarna till min grabb, och billigast enligt prisjakt var då Inet.
Dessutom fick man frifrakt och en pingvinstång.
Det som höjer detta ännu mer anser jag vara leveranstiden.

Beställde den 11/1 runt 15:30, och hade paketet dagen efter kl 15:00. Så mindre än 24 timmar!
Det gillar jag!

Cdon har jag också beställt mycket saker ifrån, men dom tappade lite pga att dom missat mina rabattkoder jag skulle fått flera gånger vid bestälningar, samt att en rabattkod helt plötsligt inte blev aktiverad efter köp var gjort. Då på ett GTX 980.
När jag sedan kontaktar dem ang detta, så ville dem att jag skulle returnera och göra ett återköp för att få igenom denna rabattkoden. Inte okej enligt mig.
Ändå har jag valt CDON som Runner up!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Snabba frakter hit o dit, har haft denna diskussion så många gånger....Det beror på vart man bor!

Bor man 1km från lagret butiken man handlar hos så är det klart att det går fort att frakta grejerna.

Jag bor i umeå och hit tar det ALLTID 2-3 dagar beroende på vilken tid på dygnet jag beställer.

Min röst i år går till komplett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Jag handlade hos webhallen, där stod en tjej i butiken och vi pratade lite om grafikkort. Till slut blev det ett 970 och jag fick även en dejt med bruden i fråga. Senare den dagen låg hon med mig som om jag vore sista människan på jorden.

En sån kundservice är bra mycket bättre än ett snäpp högre byte utav grafikkort.

Magiskt! Webhallen bör vinna detta år!

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Inaktiv

Min röst går utan tvekan på komplett! Bättre service har jag aldrig stött på, och deras priser är oftast bland de lägsta.

CDON har bra leveranstider och väldigt bra på studentlitteratur (lite off-topic, men de är värt att uppmärksamma)

Dustim-Home är skit. De är inte mån om kunderna för fem öre. Efter att ha varit i kontakt med deras kundservice så valde jag att avbryta ordern direkt.

Permalänk

Finns en hel del bra butiker men min röst går till NetOnNet.

Bra priser, speciellt deras spontana prissänkningar.
Bra service.
Lagershop så man kan köra och hämta grejer direkt.

Permalänk
Medlem

Min röst går till Netonnet

Köper nästan bara från dom.
Bra priser och bra sortiment.

Permalänk

Har inte handlat mycket datorgrejer.

Men Inet har faktiskt ofta bra priser och handlar man flera varor, så blir paketpriset oftast billigare än jaga runt på flera butiker. Även utbudet är bra nog (sällan man behöver andra/ovanligare grejer än det som finns på inet).

Men även netonnet har jag använt par gånger, men är inte alltid så billigt där heller.

Men att inet inte förtjänar sitt ryckte, har jag inte blivit motbevisad än i alla fall (för mig har support och frakt fungerat fint). Men beror ju vart man bor i landet med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja av de butiker som listas så har jag bara handlat från 3 i år.

Den som krånglat mest med har varit Netonnet, bland annat har en av mina ordar förfallit bland deras system och tog 3 vändor till kundtjänst för att få min nas för 15k... samt en hel del andra små problem, allt löst sig till slut men väldigt mycket onödigt strul. Nuförtiden köper jag ej online hos dom mer, på grund av alla problem, Butikerna funkar dock bra.

Webhallen har jag mest haft problem med att de inte haft sortiment inne även fast saker finns i lager, och inte fått saker skickade vid release o.s.v. så.

Dustin är nog den enda jag inte haft problem med i år.

Så tja man kan nog lista ut vart min röst gick.

Inet?

Permalänk
Medlem

Årets datorbutik 2015 är......*trumvirvel*......

Permalänk
Medlem

Jag tryckte på en länk på facebook som jag först trodde var från sweclockers men visade sig vara en betald reklam från webhallen så jag automatiskt hoppade till sweclockers sida och röstade på dom? WTF är detta för skit? gick inte att ändra heller, de är ju dock sweclockers fel.

Diska webhallen?