Permalänk

Problem med AOC datorskärm

Tjenare Pågar och Töser!

Har problem med att min skärm inte får någon display signal. Har precis köpt att nytt grafikkort(tyvärr så har jag även haft oturen att displayporten på mitt gamla grafikkort dog..) och det fungerar fin fint på min 27" asus skärm.

*Testat att byta displayport på mitt nuvarande grafikkort, varav alla 3 portar funkar på min primära skärm men ingen på AOC.

*Testat att byta kabel, varav båda fungerar på min primära.

*Min skärm får signal när jag startar datorn(bara den inkopplad) men dör så fort windows skärmen börjar ladda.

*Skärmen finns att hitta under båda Nvidias panel, under uppspelningsenheter samt i bildskärmsinställningar i windows.

*Den går dock ej att aktivera på något vis, men den finns att hitta så datorn hittar åtminstone skärmen.

Samma problem på två kort(dock vet jag ej om den fick signal innan windows med mitt första kort), trodde faktiskt att det skulle vara problem med windows så har testat ominstallation men har samma bekymmer.

CPU: i7-2600k
GPU: MSI GeForce GTX 770 2GB GAMING OC(numera ett MSI Geforce GTX 980 4GB Gaming)
Moderkort: Asus P8Z68-V Pro/Gen3
Ram: Corsair Vengeance Pro 8GBx2 DDR3-1333
PSU: Corsair 750W
HDD's:
Samsung SSD 840 EVO
Samsung SSD 850 PRO
+ 2 1TB lagringsdiskar
Operativ System Windows 10
Chassi: Corsair Obsidian Series 750D
Har 5st fläktar(3 Noctua, 2 Corsair)

Skärmen har fungerat utan problem tidigare och det var först när jag ville använda HDMI(en konverter till displayporten skulle då användas) för att fria upp displayporten till min primära skärm. Fungerade ej med konvertern så bytte tillbaka och den fungerade en stund tills den dog.

Några förslag på felsökning eller det är bara att skicka tillbaka den och hoppas på att få den reklamerad?

Tacksam för hjälp!
Mvh Päronfestis