Permalänk
Livsnjutare 😎

Streacom

Hur kommer det sig att ni inte längre har Streacom's produktsortiment ?

Jag skulle bygga en passiv HTPC-lösning likt den som @radx byggde under 2012, fast med nya delar.
Tråden är här:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1132018-guide-ljudlos-h...

Kan ni ev. ta in någon Streacom -låda vid förfrågan ?

Eller finns det andra chassin som erbjuder 100% passiv kylning utav CPU ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Oh yes! Det hade varit toppen om de hade även kunnat ta in Streacom F1C också!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inet
Skrivet av andreas_dock:

Hur kommer det sig att ni inte längre har Streacom's produktsortiment ?

Jag skulle bygga en passiv HTPC-lösning likt den som @radx byggde under 2012, fast med nya delar.
Tråden är här:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1132018-guide-ljudlos-h...

Kan ni ev. ta in någon Streacom -låda vid förfrågan ?

Eller finns det andra chassin som erbjuder 100% passiv kylning utav CPU ?

Skrivet av Icte:

Oh yes! Det hade varit toppen om de hade även kunnat ta in Streacom F1C också!

Finns tyvärr ingen svensk distributör längre av Streacom som gör att vi på ett enkelt sätt kan få tag och tillhandahålla dessa. Vi kan dock göra specialbeställningar från andra distributörer inom EU men svårt att säga vad för pris det blir då..

Skicka oss ett PM med exakt modell så kan vi kolla upp pris och leveranstid åt dig.

Stavning
Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Inet:

Finns tyvärr ingen svensk distributör längre av Streacom som gör att vi på ett enkelt sätt kan få tag och tillhandahålla dessa. Vi kan dock göra specialbeställningar från andra distributörer inom EU men svårt att säga vad för pris det blir då..

Skicka oss ett PM med exakt modell så kan vi kolla upp pris och leveranstid åt dig.

Misstänkte att det var så, för Streacom i sig finns ju kvar och verkar gå ganska bra?
Jag skall kika dels på vilket chassi som isåfall är aktuellt, har inte bestämt det ännu (då ni sist hade en hel del att välja mellan) samt även kolla på en annan lösning som helt enkelt utesluter passivt kylning via chassi, finns andra sätt att använda passiv kylning också.

Men jag tackar så mycket för info, nu vet jag och kanske några andra - hur det ligger till och varför.

Ha en fortsatt bra dag!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •