Displayport-kabel som klarar 165hz utan problem

Permalänk

Displayport-kabel som klarar 165hz utan problem

Hejsan grabbarna!

Jag har köpt mig en xb271hu monitor och skulle önska köpa en 3 meter displayportkabel som kan driva den i 165 hz 2560x1440.

Kabeln som följer med fungerar utan problem men är bara 1.5 m.

Jag köpte en iiglo 3m DP kabel från komplett men den kunde bara köra 85hz.

Komplett var snälla och skickade mig iiglo 2m DP kabel utan retur för den gamla och den kan köra 165 hz utan problem.

Jag är dock fortfarande på jakt efter en 3m DP kabel då jag vill att kablarna ska vara fint dragna och samt har ett sitt/stå skrivbord. Kollat runt på nätet men verkar som att det är svårt hitta just detta. Det jag inte testat är deltacos som går att hitta på inet och webhallen men jag tvivlar på att dessa fungerar bättre. "Supra" verkar inte ha DP kablar att beställa även om det står 2015 på deras sidan och jag vet inga andra kvalitetsmärken. Jag finner det märkligt att det finns flertal skärmar som kör på så hög hz men att jag ej lyckas hitta kablar på minst 3m som klarar driva ens 144 hz.

Om någon vet, har erfarenhet eller tips på kanske kvalitetsmärken som kan leverera 165 hz och är 3 meter så vore jag jättetacksam.

Mvh Lollo

Permalänk
Bildexpert 📺

Du behöver en certifierad Displayportkabel och det finns inte så många.

http://www.displayport.org/products-database/?products_category%5b%5d=cables-connectors&products_manufacturer=

Du kan behöva kryssa i "cables" och göra om sökningen.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Du behöver en certifierad Displayportkabel och det finns inte så många.

http://www.displayport.org/products-database/?products_category%5b%5d=cables-connectors&products_manufacturer=

Du kan behöva kryssa i "cables" och göra om sökningen.

Tack för länken och tipset. Stora problemet är hitta någonstans där dessa sälj sen får man hålla tummarna att det funkar. Ska försöka söka på "certified displayportcable" och produktnamnen se om jag hittar något. Men det ser mörkt ut

Permalänk

Hittade du en certifierad kabel att köpa någonstans? Jag köpte precis en 2m DP från kjell.com men den höll inte.