Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nässjö
Registrerad
Aug 2004

Minecraft server

Håller på o fipplar med en minecraft server men själva fönstret i java typ bara försvinner när de har laddat klart varför blir de så och jag har rätt java det är FTB jag håller på med.

//mrkjellman

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Mr_Kjellman:

Håller på o fipplar med en minecraft server men själva fönstret i java typ bara försvinner när de har laddat klart varför blir de så och jag har rätt java det är FTB jag håller på med.

1. Har du accepterat EULA avtalet?
2. Har du ändrat något i settings?

Corsair Air 540 | Asus Z87-PRO | INTEL i7-4770K @ 4,2 ghz| 4x4gb 1600mhz RAM | Zotac 980 AMP! XTREME 4GB | SSD 512GB | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK | OSx + Win 10 pro N 64-bit
---------------------------------------------------------------------------------
Server: Supermicro X7DBP-8 | 2x Intel Xeon E5420 | 16gb ECC | 700w PSU | TS3 | CS:GO | mer i framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Öppna EULA.txt och ändra till true.

PS. Ursäkta om kapar tråden lite. OK?

Jag hade en "gammal" bukkitserver som körde 1.7.2, nu kör den vanilla 1.8.9 men jag skulle vilja fortsätta köra plugins likt bukkit.
Forge verkar inte riktigt ha den möjligheten, där ser det ut som att plugins installeras på både klient/server.

Hur ser det ut? Går det att lösa? Bara köra plugins på serversidan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2011

lägg till "pause" i slutet av bat-filen

CPU: i7 4770k Noctua NH-D14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: GTX 980 RAM: 16 GB 1600 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G500s V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av tcntad:

Öppna EULA.txt och ändra till true.

PS. Ursäkta om kapar tråden lite. OK?

Jag hade en "gammal" bukkitserver som körde 1.7.2, nu kör den vanilla 1.8.9 men jag skulle vilja fortsätta köra plugins likt bukkit.
Forge verkar inte riktigt ha den möjligheten, där ser det ut som att plugins installeras på både klient/server.

Hur ser det ut? Går det att lösa? Bara köra plugins på serversidan?

Fortsätt med bukkit säger jag!
Alternativt Spiggot som bara är en optimerad bukkit

CPU: i7 4770k Noctua NH-D14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: GTX 980 RAM: 16 GB 1600 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G500s V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av swehunter2000:

Fortsätt med bukkit säger jag!

Bukkit utvecklas väl inte? Officiellt sett?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av tcntad:

Bukkit utvecklas väl inte? Officiellt sett?

Koden utvecklas fortfarande, men får inte officielt byggas pga copyright.. men om du vill kan jag skicka spiggot och eller bukkit till dig i PM?

Senaste versionen verkar vara 1.8.8, bygger den nu, då den senaste jag redan hade byggd var 1.8.7.. Brukar ta ca 1 timme

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

@swehunter2000:

Hittade Spigot nu, tack för svar. Hojtar till om jag behöver hjälp:)