AMD förlänger Star Wars: Battlefront-bundle för Radeon R9 Fury X och R9 Fury

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

AMD förlänger Star Wars: Battlefront-bundle för Radeon R9 Fury X och R9 Fury

Grafikmakaren AMD förlänger kampanjen för Star Wars: Battlefront, som fram till april ingår vid köp av antingen Radeon R9 Fury eller R9 Fury X.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Vore trevligt med ett sänkning av priset på vanliga Fury också, om dom kan sänka priset på Nano med 1500kr tycker man att dom borde kunna sänka Fury med en tusenlapp.

i7 3930k@4.5Ghz, 16GB ram, 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2006
Citat:

eller så långt spelkupongerna räcker.

Innebär det att Fury inte säljer så bra?

R5-1600X, GA-AB-350M-G3, 16GB DDR4 @ 2666, RX580 8GB, Corsair CX650M Rev2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Xeno88:

Innebär det att Fury inte säljer så bra?

Eller att någon är intresserad av att spelet ska ha spelare så det inte dör Men det vore trevligt om de sålde dåligt så kan jag köpa ett eller två när polaris kommer till bra reapriser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av jOnÄTÄn:

Eller att någon är intresserad av att spelet ska ha spelare så det inte dör Men det vore trevligt om de sålde dåligt så kan jag köpa ett eller två när polaris kommer till bra reapriser.

This

Tror snarare på att EA vill ha mer spelare för ett (inom en snar framtid) dött spel. Tror inte att Battlefront, EA edition, kommer vara vid liv under en längre period.

CPU: AMD R7 1700 | RAM: Corsair Vengeance lpx 2666 Mhz 16 GB DDR4 | Moderkort: Asus PRIME B350-PLUS | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GHL edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Western digital Blue 250 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Xyze:

This

Tror snarare på att EA vill ha mer spelare för ett (inom en snar framtid) dött spel. Tror inte att Battlefront, EA edition, kommer vara vid liv under en längre period.

Spelar väl ingen större roll, deras servers lär gå ner så fort Battlefront 2 EA edition släpps nästa år.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2007

Köpte asus fury från netonnet i december men fick inget star wars med.

Datorn: [Intel Core i5 4670K 3.4@4.5GHz (Haswell)] [Noctua NH-D14] [ASUS Z87-A ATX] [X-Fi XtremeGamer] [G5 Gaming mus] [QPAD Musmatta] [ASUS Radeon R9 Fury Strix 4GB ] [Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RÖD] [Windows 10 Ultimate 64-bit] [Samsung 850-Series EVO 250GB] [2x Samsung 1.0T] [Antec Performance One P183] [PSU be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär]

Trädvy Permalänk
Skribent
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009

@Haztheman:

Citat:

AMD:s Star Wars: Battlefront-bundle gäller endast hos medverkande återförsäljare.

Tyvärr!

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Whitetail 11.3

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jun 2008

Bättre om dom kör med sänkt pris än dessa eviga bundlingar.Gäller både nVidia och AMD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

att bundle EA skit får mig att inte vilja köpa kortet.

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/bench/kf0pzs/1
Radeon Vega64.
OLD""Socket 2011: Gigabyte GA-X79-UD3, intel 3820 3,6 ghz
Radeon Sapphire 7970 OC.""

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Sep 2007

@Haztheman:

Få Star Wars - Battlefront utan extra kostnad
Spelet medföljer utan extra kostnad vid köp av utvalda grafikkort. För att ta del av erbjudandet behöver du maila: spelpakopet@netonnet.se innehållande namn, adress, ordernummer och produktens artikelnr.

Därefter får du en kupongkod som skall användas på: https://www.amd4u.com/amdrewards/ för att hämta spelet.

Erbjudandet är begränsat och gäller köp gjorda från och med 2015-11-17 till och med 2016-01-31 eller så långt lagret räcker. Kupongkoden är giltig till och med 2016-02-29.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av MarkSix:

Bättre om dom kör med sänkt pris än dessa eviga bundlingar.Gäller både nVidia och AMD

Brukar sälja det som bundlas om jag inte vill ha det själv. Och tror knappast detta gör korten speciellt mycket dyrare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2007

@GIGABYTE_P35_DQ6:

jag får testa om jag får det

Datorn: [Intel Core i5 4670K 3.4@4.5GHz (Haswell)] [Noctua NH-D14] [ASUS Z87-A ATX] [X-Fi XtremeGamer] [G5 Gaming mus] [QPAD Musmatta] [ASUS Radeon R9 Fury Strix 4GB ] [Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RÖD] [Windows 10 Ultimate 64-bit] [Samsung 850-Series EVO 250GB] [2x Samsung 1.0T] [Antec Performance One P183] [PSU be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Sapphires fury är så snygg. Hoppas det blir liknande med nästa generation, kanse man kapar en åt sig då

Skickades från m.sweclockers.com

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | MSI 1080 ti Gaming x | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Htpc: A8-7600 | hyperx 8gb | kinstone V300 120gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Lockande med ett spel som alla redan tröttnat på... Bundla något nytt istället? Rise of the tomb raider skulle ju passat.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

Är jag en av få som enbart köper grafikkort utan spel? Tycker inte spelen är speciellt lockande i de flesta fallen

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av AMD-FX:

Är jag en av få som enbart köper grafikkort utan spel? Tycker inte spelen är speciellt lockande i de flesta fallen

?? Tanken är alltså att du ska få spel på köpet.

Dator: 3770K @ 4,3 | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

@MrMunchy:

Givetvis om man nu vill ha spelet dvs. Finns ju ingen anledning att ta mot ett spel som man ändå inte gillar

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av AMD-FX:

@MrMunchy:

Givetvis om man nu vill ha spelet dvs. Finns ju ingen anledning att ta mot ett spel som man ändå inte gillar

Då kan du sälja spelet i andrahand, och indirekt få rabatt på ditt grafikkortsköp.

Dator: 3770K @ 4,3 | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2006

Ytterligare en anledning till att inte köpa AMD:s GPU:er alltså

| Intel Core i7-6700K @ 4.2GHz | Asus STRIX GTX 1080 | Asus Z170 Pro Gaming | HyperX Predator 240Gb M.2 SSD | Corsair Force GT 240Gb RAID0 | 3x Intel 240Gb 320 | 300Gb Raptor @ 10,000 RPM | Samsung EcoGreen 2TB | 32 Gb Corsair Dominator Platinum 3000 DDR4 RAM | 1200w Corsair AX Professional |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2008

Nice! Köp ett kort för 6000, få ett spel för 200 (deras kostnad, max) på köpet.

Woohoo.

|[●▪▪●]| i5-6600k@4,4GHz >-< GB-Z170X-GM3 >-< 16GB DDR4 >-< MSI GTX 1070 >-< BX100 250GB SSD>--
--< Be Quiet! Pure Rock >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE |[●▪▪●]|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Oliver91:

Lockande med ett spel som alla redan tröttnat på... Bundla något nytt istället? Rise of the tomb raider skulle ju passat.

Jag var i köptankarna på battlefront... är det inget bra spel?

CPU I5 2500K@4,6Ghz |EVGA GTX 1060 SC 11209p 3DMark |Ram 16GB CorsAir DDR3 Vengence |Antec P182| ASUS SaberTooth Z77 | SSD Intel 320 120GB |CorsAir 650W | Samsung 24" @1920*1200 | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Matwik:

Jodå men de flesta blev trötta på det efter någon vecka och så finns det noll offline innehåll.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Commander:

Spelar väl ingen större roll, deras servers lär gå ner så fort Battlefront 2 EA edition släpps nästa år.

... Är det en dålig sak? Vi har längtat efter något som går tillbaka till de första Battlefield-spelens gameplay. EA har dessutom bättrat sig inom vissa delar, se bara på senaste Need for Speed som kommer till PC snart som är utvecklat av Ghost. Inga dlc (som ska kosta) samt inget premiumtrams eller något microtransactions. Överhuvudtaget. Ja, det är sant.
Så detta med "EA är typ värre än aids" som många hyllar tycker jag tar ut förlusten i förväg. Vi vet inte hur det kommer bli. Vi har all rätt att invänta recensioner och vända kinden till upphype:ade trailers. Men att spotta alla spelprojekt i munnen för att EA står bakom det tycker jag är fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Matwik:

Det är bra (men) det saknas väldigt mycket content. Tyvärr en kompromiss som dyker upp när tajta deadlines kommer och alla har rätt till semester. Det kommer snart mer content (och kommer bara komma mer) men vad det kostar vet vi inte. Tyvärr.
Annars tycker jag att det är ett riktigt bra spel, rent tekniskt så är det ännu en framgång för svensk spelindustri, men det märktes av gameplaymässigt att det var förenklat för att passa alla sorters målgrupper.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av TheSweede:

Ytterligare en anledning till att inte köpa AMD:s GPU:er alltså

.. För att man får ett gratis spel som kostar över fyra hundra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av LinusNeuman:

... Är det en dålig sak? Vi har längtat efter något som går tillbaka till de första Battlefield-spelens gameplay. EA har dessutom bättrat sig inom vissa delar, se bara på senaste Need for Speed som kommer till PC snart som är utvecklat av Ghost. Inga dlc (som ska kosta) samt inget premiumtrams eller något microtransactions. Överhuvudtaget. Ja, det är sant.
Så detta med "EA är typ värre än aids" som många hyllar tycker jag tar ut förlusten i förväg. Vi vet inte hur det kommer bli. Vi har all rätt att invänta recensioner och vända kinden till upphype:ade trailers. Men att spotta alla spelprojekt i munnen för att EA står bakom det tycker jag är fel.

Jag tror du blandar ihop Battlefield med Battlefront. Två helt olika spelserier även om båda har battle i namnet. Nu överdrev väl han du svarade men jag kan inte se något positivt med att ett spel ska bli ospelbart bara för att nästa i serien kommer ut så ja, det är en dålig sak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag tror du blandar ihop Battlefield med Battlefront. Två helt olika spelserier även om båda har battle i namnet. Nu överdrev väl han du svarade men jag kan inte se något positivt med att ett spel ska bli ospelbart bara för att nästa i serien kommer ut så ja, det är en dålig sak.

Ja jag läste nog fel där, men så vitt jag vet så var de första Battlefront-spelen också utgivna av EA.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av LinusNeuman:

.. För att man får ett gratis spel som kostar över fyra hundra?

Ännu mera skräp nerpackat i lådan

| Intel Core i7-6700K @ 4.2GHz | Asus STRIX GTX 1080 | Asus Z170 Pro Gaming | HyperX Predator 240Gb M.2 SSD | Corsair Force GT 240Gb RAID0 | 3x Intel 240Gb 320 | 300Gb Raptor @ 10,000 RPM | Samsung EcoGreen 2TB | 32 Gb Corsair Dominator Platinum 3000 DDR4 RAM | 1200w Corsair AX Professional |