Minecraft multiplayer servrar funkar inte i Windows 10

Permalänk
Medlem

Minecraft multiplayer servrar funkar inte i Windows 10

Grabben hade Minecraft installerat på en dator med Windows 7, där han spelade Multiplayerspel på olika servrar. När jag nu installerade Minecraft på hans nya dator med Windows 10 kopierade jag över filen servers.dat för att han skulle få med sig alla servrar till den nya datorn. Första gången han startade Minecraft på den nya datorn kom servrarna upp i listan och han kunde ansluta till dem. Men sedan var det stopp, i listan över servar står det bara "Can't connect to server".

Någon idé om vad som kan vara fel?

Minecraft version: 1.8.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohman80:

Grabben hade Minecraft installerat på en dator med Windows 7, där han spelade Multiplayerspel på olika servrar. När jag nu installerade Minecraft på hans nya dator med Windows 10 kopierade jag över filen servers.dat för att han skulle få med sig alla servrar till den nya datorn. Första gången han startade Minecraft på den nya datorn kom servrarna upp i listan och han kunde ansluta till dem. Men sedan var det stopp, i listan över servar står det bara "Can't connect to server".

Någon idé om vad som kan vara fel?

Minecraft version: 1.8.9

Prova att kopiera över server.dat-filen igen. Min grabb har vid flertalet tillfällen fått problem med att det inte går att ansluta till servrarna han brukar spela på, löses alltid med att kopiera en backup'ad .dat-fil. Verkar som den blir korrupt...