Dell Ultrasharp U2515H – QHD, IPS-panel och lågt pris

Permalänk
Medlem

Blev lite förvånad när jag såg den här recension så här dags, men måste absolut stämma in om att det är en fin bildskärm, då min far nyligen har fått en som är jättefin.
Bra bild och färgkvalitet, men efter att ha fastnat för 120+ så tycker jag att 60hz skärmar är allt för ryckiga för vanligt datoranvändande.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Rekommenderar dessa färginställningar:

Gamma: PC
Preset Modes: Custom Color (R 99, G 93, B 99)
Brightness: 28
Contrast: 50
Sharpness: 60
Response Time: Fast

I kombination med den här färgprofilen. En guide för hur man aktiverar den. Var noga med att titta på t.ex. bakgrunden när ni klickar i "Use Windows display calibration", om ni gör rätt så ska då färg/ljus ändras.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

@backspace: Menar 2560x1600 på 13,3 tum.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Entusiast

@Laxpudding, hur bra svarade den på kalibrering? Klarar den av högdagrar om man slänger in en ny icc-profil eller är de ljusa partierna för evigt förlorade?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag har också en sån skärm, grymt nöjd med den. Mitt geforce 650 hängde dock inte med längre så vart tvungen att köpa nytt grafikkort också, ett 970

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av zather:

Alltså Dell skärmarna är så himla snygga!
Hade lätt bytt min Asus swift mot en lika bra skärm fast med det utseendet.

Håller med, förutom den stora blanka Dell-loggan på framsidan. Men den kan man kanske slå av med ett stämjärn.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Har den också och gillar den skarpt.

Vet att många vill ha 120hz och har svårt att gå ifrån det, men i upplösningen 1440p bör man ha ett ganska rejält grafikkort (om inte 2!) för att nå högre än 60 ändå.

Det är väldigt trevligt med 25tum och 1440p både för DPI:n jämfört med 27tum, men också för att många av oss helst inte har större än 24. Med 27 tum (som varit det enda alternativet länge för högre än 1920x1200) får man nästan skjuta ut stolen från skrivbordet alternativt ha ett djupt skrivbord för att inte sitta och vrida huvudet som publiken på en tennismatch.

Ang. 16:10 / 16:9 kan jag kanske flika in att det känns lite som en petitess med en skärm i den här storleken. Köper att t.ex. skalning med ritprogram som någon nämnde vore en stor fördel, men för läsning och webbsidor så nja. Kan man väl lika gärna köpa en större skärm.
Den utmärkta foten har dessutom möjlighet att ställa skärmen på högkant om man skall läsa längre dokument.

Permalänk

60hz och ingen GSYNC... Skulle inte köpa den om den så kostade 500 spänn...

Sitter man på en XB270HU känns detta som en plågsam stenålder.

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk
Skrivet av Underklockaren:

60hz och ingen GSYNC... Skulle inte köpa den om den så kostade 500 spänn...

Sitter man på en XB270HU känns detta som en plågsam stenålder.

Finns det någon annan, motsvarande skärm, med >60 Hz och gsync, eller vad är din poäng?

Permalänk

Detta var väl bland de första skärmarna att komma i 1440p i just 25"? Jag har tre själv så jag är givetvis lite färgad.

"kartonger utlovar inte någon extraordinär upplevelse" Öhh, jo. De fick till och med rita en manual på utsidan för att folk skulle kunna öppna dom ordentligt

Få har så tunn ram som när denna släpptes. Pixelgaranti verkar heller inte vara något att diskutera. Alla har varit felfria till skillnad mot vissa Acer skärmar.

Mycket fokus på att hacka på 50hz men vem kör 1080p på en 1440p skärm?
Jag köpte dom inte med huvudsyftet att spela men COD AW flyter på väldigt fint tillsammans med ett GTX970.
Vad kommer till varmgul inomhusbelysning så använder jag led hemma med mycket vitare ljus än det halogengula jag tror de syftar till. Jag ställer mig lite frågande till vad redaktionen har för belysning år 2016, det är väldigt guldassigt på bilderna.

Testet fick till slut "Bra produkt" men jag tycker tonläget överlag höll mer åt medelmåtta. Jag vill höja den till mer än så sett till prislappen.

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom:
16:10 är mycket bättre för spel imo.

Permalänk
Medlem

Sitter på en sen ett halvår tillbaka och är grymt nöjd med vad man får för priset. Jag spelar lite då och då och är supernöjd med att kunna köra ganska höga inställningar och vsync i 60Hz

Klart att jag skulle vilja ha en Gsync-skärm i samma format med 120+ Hz, men den skulle också kosta 3x så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fufuheo:

Jo, man delar upp mängden pixlar på skärmen, det är det som avgör hur mycket knappar/fönster/text man kan få plats med så länge man inte använder sig av HiDPI skalning.
Så du anser alltså att den här skärmen hade varit bättre om den bara hade 2304*1440p?

Skrivet av fufuheo:

Nej, 16:10 skärmar tillverkas inte i samma omfattning just på grund av videoformatet osv. Detta gör 16:10 skärmar blir dyrare att göra och prislappen hade varit högre. Men om du anser att bildförhållandet är bättre så är det ingen som hindrar dig från att ställa in den här skärmen på 2304*1440 pixlar... Förstår inte riktigt varför dessa 256 "bonuspixlar" förstör så mycket.

Skrivet av fufuheo:

Det är ju upplösningen som avgör den effektiva skärmytan som är tillgänglig för program.

Skrivet av fufuheo:

Fast skärmar i den här klassen begränsas knappast av det mänskliga ögat, utan av dpi som program ser ok ut i. Under 96 dpi och det blir riktigt svårt och fult att läsa text. Detta är vad jag menar. Det är knappast så att man kommer bli tvungen att höja dpi på en 25" 1440p skärm. Det är helt enkelt upplösningen på skärmen som sätter gränsen för vad du får plats med.

Som någon skrev innan så har du inte förståt varför vissa föredrar 16:10 över 16:9 (jag är en av dem). Mängden pixlarna har ingen ting med detta att göra utan FÖRHÅLLANDET mellan mängden pixlar på höjden och på bredden. Vi före drar om skärmarna är lite mer kvadratiska än 16:9, alltså 16:10 därför att 16:9 känns för kort, ungefär som en tshirt och naveln syns, det saknas några centimeter...
Det är klart att det går att klippa bort några pixlar på bredden på en 16:9 skärm så att den blir 16:10, men varför inte göra det bra från början

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Zotamedu:

@Laxpudding, hur bra svarade den på kalibrering? Klarar den av högdagrar om man slänger in en ny icc-profil eller är de ljusa partierna för evigt förlorade?

Det beror på programvaran som används för att skapa icc-profilen och hur smarta de algoritmerna är på att upptäcka sådan här fel. Med automatiserade wizard-lösningar är det inte alls säkert skulle jag säga. Det brukar bli ganska godtyckligt.

Men Custom Color-läget är det bästa. Först manuellt ställa RGB-nivåerna och sedan har alla andra program bättre förutsättningar att lyckas skapa en icc-profil.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av simonw:

Rekommenderar dessa färginställningar:

Gamma: PC
Preset Modes: Custom Color (R 99, G 93, B 99)
Brightness: 28
Contrast: 50
Sharpness: 60
Response Time: Fast

I kombination med den här färgprofilen. En guide för hur man aktiverar den. Var noga med att titta på t.ex. bakgrunden när ni klickar i "Use Windows display calibration", om ni gör rätt så ska då färg/ljus ändras.

Problemet med att ställa Custom color på just de RGB-värdena och använda en ICC-profil från en annan skärm är att effekten är helt godtycklig på just det exemplar man själva äger. Skulle jag ställa exemplar #1 enligt ovan skulle dess vitbalans, som redan går mot rosa/magenta i Cutsom Color-läget bli ännu tydligare rosa/magenta eftersom regleringen ovan sänker grönt. Den skärmen skulle bli riktigt usel med R:99, G:93 och B:99.

Med Exemplar #2 skulle värden antagligen fungera bättre eftersom den har överskott på grönt i balansen. Men sannolikt gäller detta endast så länge som skärmen är ny. Efter ett par veckor stämmer inte den justeringen längre.

Därför postar jag inte ICC-profiler eller liknande. Det är en björntjänst mot er som läsare. Skärmen kan faktiskt prestera mycket sämre när man plockar någon annans ICC-profil.

Permalänk
Inaktiv

Helt klart en prisvärd skärm. Ska nog köpa en till faktiskt och köra Daisy chaining.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Laxpudding:

Det beror på programvaran som används för att skapa icc-profilen och hur smarta de algoritmerna är på att upptäcka sådan här fel. Med automatiserade wizard-lösningar är det inte alls säkert skulle jag säga. Det brukar bli ganska godtyckligt.

Men Custom Color-läget är det bästa. Först manuellt ställa RGB-nivåerna och sedan har alla andra program bättre förutsättningar att lyckas skapa en icc-profil.

Jag har bara en gammal Spyder2Express så det är inga avancerade prylar. Fick tag på den riktigt billigt på en mässa för det var en utgående modell. Men det går alltså att få helt ok färger (för ett givet värde på ok) med lite pill och lite kalibrering?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Problemet med att ställa Custom color på just de RGB-värdena och använda en ICC-profil från en annan skärm är att effekten är helt godtycklig på just det exemplar man själva äger. Skulle jag ställa exemplar #1 enligt ovan skulle dess vitbalans, som redan går mot rosa/magenta i Cutsom Color-läget bli ännu tydligare rosa/magenta eftersom regleringen ovan sänker grönt. Den skärmen skulle bli riktigt usel med R:99, G:93 och B:99.

Med Exemplar #2 skulle värden antagligen fungera bättre eftersom den har överskott på grönt i balansen. Men sannolikt gäller detta endast så länge som skärmen är ny. Efter ett par veckor stämmer inte den justeringen längre.

Därför postar jag inte ICC-profiler eller liknande. Det är en björntjänst mot er som läsare. Skärmen kan faktiskt prestera mycket sämre när man plockar någon annans ICC-profil.

Absolut har du alldeles rätt, varje enskild skärm inte den andra lik. Det är helt upp till användaren själv att bedöma vad som passar bäst, för oss utan hårdvarukalibratorer blir det lite klurigare att få till vad som är rätt. Jag äger två 2515h som är köpta med runt ett halvårs mellanrum och båda mina upplever jag fortfarande har ett överskott av grönt trots ett bra tag i drift. ICC-profilen jag länkade från TFTcentral upplever jag gör mina skärmar mycket mer behagliga att titta på, speciellt kontrast blir skönare. Sedan om det är rätt eller inte vet vi båda att det inte är, men det gör i alla fall mina skärmar "bättre"

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Zotamedu:

Jag har bara en gammal Spyder2Express så det är inga avancerade prylar. Fick tag på den riktigt billigt på en mässa för det var en utgående modell. Men det går alltså att få helt ok färger (för ett givet värde på ok) med lite pill och lite kalibrering?

Ja, absolut. Men jag skulle tyvärr inte använda en Spyder2 på en någon skärm. De fel Spyder2 lär mäta är troligtvis långt större än exemplarvariationen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Laxpudding:

Ja, absolut. Men jag skulle tyvärr inte använda en Spyder2 på en någon skärm. De fel Spyder2 lär mäta är troligtvis långt större än exemplarvariationen.

Tack för varningen. Då får jag i så fall klara mig utan för ny kalibreringsutrustning står väldigt långt ner på prioriteringslistan just nu.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Testpilot

Är det någon som har koll på hur högtalarfästena för Dell funkar? är det samma på alla skärmar eller har de bytt genom åren. Har idag en U2412M med högtalaren AY511, funkar den om man köper en ny Dell-skärm?
På Dells egna sida rekommenderas en annan högtalare för U2515H AC511 och den ser ut att ha ett annat fäste men är inte säker på vad som passar med vad, om eller varför de har bytt fäste.

Gillar mina nuvarande högtalare så det vore ju fint om man bara kunde flytta över dem till en ny skärm.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av hunden:

Är det någon som har koll på hur högtalarfästena för Dell funkar? är det samma på alla skärmar eller har de bytt genom åren. Har idag en U2412M med högtalaren AY511, funkar den om man köper en ny Dell-skärm?
På Dells egna sida rekommenderas en annan högtalare för U2515H AC511 och den ser ut att ha ett annat fäste men är inte säker på vad som passar med vad, om eller varför de har bytt fäste.

Gillar mina nuvarande högtalare så det vore ju fint om man bara kunde flytta över dem till en ny skärm.

Osäker och inte läst på om den högtalare du har nu, men kan säga att u2515h saknar strömuttag i skärmfästet (som vissa dellskärmar har) och ac511 rekommenderas då därför att den drar ström från USB . Finns också En soundbar som kopplas i väggen.

Permalänk
Medlem

Man får väl hoppas att Dells UP3017Q (3840*2160@120Hz OLED) leder till en liknande men 3840*2400 istället. Men jag håller inte andan...

Och om inte GPU:erna håller tempot kan man ju också hoppas att den skalar till 1920*1200 utan några konstigheter.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ja, absolut. Men jag skulle tyvärr inte använda en Spyder2 på en någon skärm. De fel Spyder2 lär mäta är troligtvis långt större än exemplarvariationen.

Är inte Ultrasharp nya premium? Professional deras budget.

Lät lite dumt i artikeln med Ultrasharp och budget om dom inte ändrat namnschemat igen.

Men i alla fall, så tycker jag att dell faktiskt gör riktigt bra skärmar. Även om dom är riktade mot kontor har dom låg ms och är kvika med bra bildkvalité, bra skärmfot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Som någon skrev innan så har du inte förståt varför vissa föredrar 16:10 över 16:9 (jag är en av dem). Mängden pixlarna har ingen ting med detta att göra utan FÖRHÅLLANDET mellan mängden pixlar på höjden och på bredden. Vi före drar om skärmarna är lite mer kvadratiska än 16:9, alltså 16:10 därför att 16:9 känns för kort, ungefär som en tshirt och naveln syns, det saknas några centimeter...
Det är klart att det går att klippa bort några pixlar på bredden på en 16:9 skärm så att den blir 16:10, men varför inte göra det bra från början

Därför att 16:10 skärmar knappt tillverkas på grund av film standardisering. Köp någon tum större och "klipp av" lite på bredden (eller bara ignorera att den är lite bredare) så får du samma höjd som den 16:10 du ville ha igentligen och förmodligen till bättre pris och aningen större.

Är ni helt desperat efter horisontala linjer så ställ skärmen upp och vips har ni 9:16 istället.

Permalänk
Medlem

@Maximo:
Tycker att det är konstigt att en skärm som är ett arbetsredskap för mig ska anpassas efter TV-sändningar, varför inte köpa (och tillverka) ett format som passar bättre för typ allt annat?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av hölmiz:

@Maximo:
Tycker att det är konstigt att en skärm som är ett arbetsredskap för mig ska anpassas efter TV-sändningar, varför inte köpa (och tillverka) ett format som passar bättre för typ allt annat?

Jag har inte haft möjlighet eller träffat rätt personer för att fördjupa mig i ämnet. Men vad jag vet och som alltid varit vägledande för den här frågan, handlar om standardmått i fabrikerna som tillverkar paneler. Det påminner om wafers för CPU/GPU-tillverkning men man talar om kvadratmetrar istället.

Per "Wafer" får man kanske in 8 st 16:9-paneler i storleken 27 tum. Samma fabrik kan snabbt ställa om för att göra 2 st 55-tummare på en "Wafer". Jag ger bara illustrerande exempel, inte så att jag besökt en fabrik.

Ska fabriken däremot skapa 16:10-paneler kanske man endast plats med 4 eller 6 paneler i 27 tum och då blir de dyrare per panel. Man skulle förstås kunna skapa en ny sorts "wafer" som rymmer 8 st 16:10, 27-tumspaneler. Men då måste bygga om hela fabrikslinjen för en miljard dollar eller så eftersom det krävs andra mått på alla utrustning.

Så bristen på 16:10-paneler handlar om det gamla vanliga, efterfrågan och tillgång. Och det mest efterfrågade formatet är 16:9 vilket sätter grunden för hur fabrikslinjerna utformas.

Samma situation råder för 21:9-skärmar.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Broken-arrow:

Är inte Ultrasharp nya premium? Professional deras budget.

Lät lite dumt i artikeln med Ultrasharp och budget om dom inte ändrat namnschemat igen.

Ingen aning om vad som ligger bakom namngivningen. Det finns mycket dumheter kring namn på produkter och framför allt: Det finns inget objektivt, oberoende system för att klassificera vad som är "budget", "premium", "enthusiast", "design" etc. Eller redaktionen favorit: "male look".

För mig kan skärmarna lika gärna heta "Lars-Göran" och "Gudrun". Hur skärmen presterar är det viktigaste. Namnet tänker jag först på när jag ställa samman allt så att jag skriver rätt produktnamn i rubriker och grafik. Den här gången missade jag det på ett ställe...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Laxpudding:

Ingen aning om vad som ligger bakom namngivningen. Det finns mycket dumheter kring namn på produkter och framför allt: Det finns inget objektivt, oberoende system för att klassificera vad som är "budget", "premium", "enthusiast", "design" etc. Eller redaktionen favorit: "male look".

För mig kan skärmarna lika gärna heta "Lars-Göran" och "Gudrun". Hur skärmen presterar är det viktigaste. Namnet tänker jag först på när jag ställa samman allt så att jag skriver rätt produktnamn i rubriker och grafik. Den här gången missade jag det på ett ställe...

Fast när det gäller skärmar har Dell haft relativt hanterbara namn som baserats på tum och årtal med ett par bokstäver framför och efter för egenskaper. Bokstäverna har varit någorlunda enhetliga genom åren också och de nöjer sig med ett par.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

kommer jag ser skillnaden mellan spel på 120HZ, som jag har nu med min trotjänaren BenQ XL 2410T ELLER 60hz som den skärm erbjuda fast med högre upplösning?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/