Angående urkoppling av grafikkort

Permalänk
Medlem

Angående urkoppling av grafikkort

Hej!

Jag tänker sälja mitt Geforce 980 GTX, och funderar på hur det blir när jag väl kopplat ur det. Jag har ett integrerat grafikkort på moderkortet, och kommer det att "kicka igång" automatiskt när jag väl kopplat ur 980:an, så att det bara är att koppla in skärmen eller behöver jag göra någon inställning innan?

Tack för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Razmion:

Hej!

Jag tänker sälja mitt Geforce 980 GTX, och funderar på hur det blir när jag väl kopplat ur det. Jag har ett integrerat grafikkort på moderkortet, och kommer det att "kicka igång" automatiskt när jag väl kopplat ur 980:an, så att det bara är att koppla in skärmen eller behöver jag göra någon inställning innan?

Tack för svar!

Vanligtvis så upptäcker den att det inte finns någon extern GPU att tillgå så den slår igång den integrerade GPUn automatiskt så fort du sätter in en HDMI (eller vad det är för uttag) i det dedikerade uttaget för den integrerade GPUn.

Permalänk
Medlem

Okej tack! Vad menas med "det dedikerade uttaget" dock? Det finns flera uttag att koppla in skärmen i.

Permalänk
Medlem

Samtliga bildportar på moderkortet bör går bra.

Permalänk
Medlem

Se bara till att ha datorn avstängd när du kopplar ur grafikkortet, annars riskerar du förstöra både det och moderkortet!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Razmion:

Okej tack! Vad menas med "det dedikerade uttaget" dock? Det finns flera uttag att koppla in skärmen i.

Borde gå med vilket som. Med "Det dedikerade uttaget" så menar jag att det oftast finns en eller ett par HDMI uttag på moderkortet alt. ett VGA uttag (om moderkortet är lite äldre). Vilket du än sätter in sladden i så kommer du få en bild.

Permalänk
Medlem

Okej tack för bra svar hörnI! Ska definitivt ha datorn avstängd

Skickades från m.sweclockers.com