Är uptodown.com säkert?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2014

Är uptodown.com säkert?

Hej!
Jag undrar bara om det är någon som har laddat ned och installerat en app från uptodown någon gång? Är osäker på om hemsidan är säker att ladda ner från eller om man bör akta sig

Jag använder en One plus one.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av gordanaRL:

Hej!
Jag undrar bara om det är någon som har laddat ned och installerat en app från uptodown någon gång? Är osäker på om hemsidan är säker att ladda ner från eller om man bör akta sig

Jag använder en One plus one.

Hemsidan har ju inget att göra med mjukvaran du laddar hem. Folk kan väl lägga upp vilka appar som helst där. Tex någon kan ju lägga upp officiella twitterappen som har skadlig kod i sig. Så mitt tips är att bara ladda ner från google play. Inte heller detta är väl helt säkert utan man får ju köra lite sunt förnuft och inte installera en ficklampsapp som vill ha varenda rättighet som finns. Eller tex ett spel som kallar sig Angri birds kan man ju också hålla sig borta ifrån. Google play söker ju igenom appar efter skadlig kod vilket jag tvivlar uptodown gör tex.

Vad är det för app som du är ute efter som inte finns på google play? (verkar ju konstigt)