Problem med fryslagg i Diablo 3 hjälp?

Permalänk
Medlem

Problem med fryslagg i Diablo 3 hjälp?

Tjena, nu är det såhär att jag börjat kötta diablo 3 igen när nya säsongen kommit. Jag har aldrig någonsin varit med om detta förut, men ibland när jag kör så fryser hela spelet, jag kan fortfarande höra ljudet från spelet men bilden fastnar.

Detta kan hända 5 gånger på raken sen ibland kan jag spela i 2-4 timmar utan att det händer överhuvudtaget, jag har testat gamla drivrutiner till grafikkortet medmera, jag har även dammat ur hela datorn och testat en massa.

I load så ligger grafikkortet på ca 80 grader och i idle så ligger det på runt 60-65. Jag kör på ett Asus Amd Radeon hd 6950 (gammal dator)
Detta gör mig verkligen så galet irriterande just nu och vill ha en lösning på det hela, så jag tänkte att sweclockers brukar vara det bästa att vända sig till, finns det någon som har samma problem eller har en lösning på det hela så skulle det uppskattas!

mvh Mackan

Permalänk

ja ett 6950 ska klara d3 utan några större bekymmer.

så där är inte problemet.

provat några andra drivrutiner än de du har just nu?
låter faktiskt som att grafikdrivrutinen krashar en brukar poppa upp ett litet medelande vid klockan som säger vad som hänt när det händer om inte AMD ändrat sen ATI inte ägdes av amd.

skulle nu detta vara felet så kan det fungera med äldre/nyare.

kan även vara så att kortet börjar ha sett bättre dagar men då brukar man ha problem med fler än ett program.

men kolla upp kylningen vet inte hur varma 69xx serien brukar bli men 80°c känns varmt för lilla lättdrivna diablo... prova något mer tungdrivet typ benchmark eller liknande och får du då över 90-100°c kan jag nästan garantera att de e nå vajsing med kylningen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Om det hackar ibland kan du alltid testa sänka grafikinställningarna.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nosniwle:

Tjena, nu är det såhär att jag börjat kötta diablo 3 igen när nya säsongen kommit. Jag har aldrig någonsin varit med om detta förut, men ibland när jag kör så fryser hela spelet, jag kan fortfarande höra ljudet från spelet men bilden fastnar.

Detta kan hända 5 gånger på raken sen ibland kan jag spela i 2-4 timmar utan att det händer överhuvudtaget, jag har testat gamla drivrutiner till grafikkortet medmera, jag har även dammat ur hela datorn och testat en massa.

I load så ligger grafikkortet på ca 80 grader och i idle så ligger det på runt 60-65. Jag kör på ett Asus Amd Radeon hd 6950 (gammal dator)
Detta gör mig verkligen så galet irriterande just nu och vill ha en lösning på det hela, så jag tänkte att sweclockers brukar vara det bästa att vända sig till, finns det någon som har samma problem eller har en lösning på det hela så skulle det uppskattas!

mvh Mackan

Det beror på spelet händer även mig ibland och dom jag spelar med.
oftast händer det om man har 1-2 wizard med i partyt som kör med fire skills.
Spelet har haft problem med fire och för mycket monster på skärmen innan med fast det har blivit mycket bättre.
Tyvärr finns det nog ingen lösning på detta om dom inte fixar ny ny patch som fixar detta.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Händer mig med, vet inte varför men mitt grafikkort är ett gammalt nvidia (260 gtx).

Jag har dock upptäckt att om jag hoppar ut i Windows (alt tab eller Windows-knappen) och sen tillbaka in i spelet igen så funkar det igen, bara att hoppas att man inte dött

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nosniwle:

Tjena, nu är det såhär att jag börjat kötta diablo 3 igen när nya säsongen kommit. Jag har aldrig någonsin varit med om detta förut, men ibland när jag kör så fryser hela spelet, jag kan fortfarande höra ljudet från spelet men bilden fastnar.

Detta kan hända 5 gånger på raken sen ibland kan jag spela i 2-4 timmar utan att det händer överhuvudtaget, jag har testat gamla drivrutiner till grafikkortet medmera, jag har även dammat ur hela datorn och testat en massa.

I load så ligger grafikkortet på ca 80 grader och i idle så ligger det på runt 60-65. Jag kör på ett Asus Amd Radeon hd 6950 (gammal dator)
Detta gör mig verkligen så galet irriterande just nu och vill ha en lösning på det hela, så jag tänkte att sweclockers brukar vara det bästa att vända sig till, finns det någon som har samma problem eller har en lösning på det hela så skulle det uppskattas!

mvh Mackan

60-65 grader låter väldigt högt för idle, kortet throttlar troligtvis när du spelar.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring