Sony Playstation VR butikslistas

Permalänk
Melding Plague

Sony Playstation VR butikslistas

Playstation VR hittar ut i tre schweiziska nätbutiker, som talar för en högre prislapp än väntat. Totalkostnaden förblir däremot väsentligt lägre än PC-alternativet Oculus Rift.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hur mycket kostar Oculus Rift för dom som var med på Kickstarter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Hur mycket kostar Oculus Rift för dom som var med på Kickstarter?

Antar att det beror på hur mycket man gav

Permalänk
Skrivet av Herr Andersson:

Hur mycket kostar Oculus Rift för dom som var med på Kickstarter?

Skrivet av Friterad:

Antar att det beror på hur mycket man gav

Somliga får det till och med gratis

Annars så är jag positiv till det här, sony verkar ha lyckats riktigt bra med sitt vr-headset. Dessutom så är prislappen i mitt tycke överkomlig

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Inte jätteilla pris i alla fall om du frågar mig, då Move-headesetet inkluderar en extern GPU eller "beräkningslåda". Dock garanterat inte billigt nog för att det ska få något större genomslag.

Skrivet av Herr Andersson:

Hur mycket kostar Oculus Rift för dom som var med på Kickstarter?

Noll, de som var med i kickstartern för Oculus Rift DK1 får CV1 gratis genom deras "Giving Back"-kampanj.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Somliga får det till och med gratis

Skrivet av XFTality:

Noll, de som var med i kickstartern för Oculus Rift DK1 får CV1 gratis genom deras "Giving Back"-kampanj.

Nja, nu så var de väl tvungna att pytsa in tillräckligt i kickstartern för ett dev kit i alla fall, så inte gratis men kanske rabatterat

Permalänk
Medlem

Roliga är att webhallen sänkte prislappen från 9990 till 8990 förra veckan.
Tror fortfarande dessa priser är överdrivna. Räknar med runt fyratusen Svenska riksdaler.

Skrivet av cfwin:

Nja, nu så var de väl tvungna att pytsa in tillräckligt i kickstartern för ett dev kit i alla fall, så inte gratis men kanske rabatterat

Backa för $850 och jag får den gratis. Säljer den nog då jag har ett rum redo för fullskalig VR. Hej Vive ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Nja, nu så var de väl tvungna att pytsa in tillräckligt i kickstartern för ett dev kit i alla fall, så inte gratis men kanske rabatterat

Köpekontraktet gällde endast en DK1, inte "DK1 och en CV1 på köpet", så jag skulle faktiskt gå så långt som att säga att den är gratis.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Nja, nu så var de väl tvungna att pytsa in tillräckligt i kickstartern för ett dev kit i alla fall, så inte gratis men kanske rabatterat

De betalade för och fick ett devkit, konsumentversionen är en gratis bonus utöver det dom betalade för som Oculus inte hade behövt bjucka på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

Köpekontraktet gällde endast en DK1, inte "DK1 och en CV1 på köpet", så jag skulle faktiskt gå så långt som att säga att den är gratis.

Gratis i detta fall innebär att alla som lagt orders betalar ett extra headset för att specialbehandla så kallade backers. Antar att pengar helt enkelt inte har lika värde hos oculus utan det har betydelse vem som betalar dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plygv92:

Gratis i detta fall innebär att alla som lagt orders betalar ett extra headset för att specialbehandla så kallade backers. Antar att pengar helt enkelt inte har lika värde hos oculus utan det har betydelse vem som betalar dem.

Vad finns det för belägg att det är så?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Halldin:

Vad finns det för belägg att det är så?

Pengar växer inte på träd

Permalänk
Medlem

Detta påminner om något Microsoft gjorde för 1 generation sedan.

För dyr, för nischad, gissar på flopp om de inte lyckas halvera kostnaden på något vänster.

Men Rift kostar ju mer säger ni?

Personer som köper konsol och PC är ganska olika i det avseendet hur mycket pengar de är villiga att lägga.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

De som var backers för oculus på kickstater, fick som tack för sin donation på minst 300?dollar ett DK1
nu släpper de en gratis CV1 till alla som donerade över den gränsen för att utan dem hade oculus rift aldrig funnits. De sköter sin pr förbaskat bra och Palmer Lucky är inte dum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av plygv92:

Pengar växer inte på träd

Det är inget belägg för ditt påstående. De kan lika gärna acceptera att ge bort ett begränsat antal headsets till tidiga backers med förlust, i utbyte mot goodwill och PR.

Permalänk
Avstängd

kommer att bli spännande, får se vilket jag satsar på, tänker på Gran turismo som kommer att släppas till PS4, och det skulle vara grymt att uppleva i VR liksom Destiny.

Dock så känns det som ett så begränsat antal titlar på PS4an i jämförelse mot PC att det känns som att jag kommer att få ut mer av ett VR-set avsett för PC, liksom att veta att hårdvaran kommer att bli bättre liksom grafiken, än om jag inte spelar ett spel för dess grafik utan helheten.

Kvalar in till minimum-kraven för nu av vad jag har förstått kring kraven på hårdvaru-sidan. Intel i7, en K-variant, numret minns jag inte, men vet att det var en av de värsta konsument-processorerna de sålde då,näst-sista generationen.
Och failade GTX 970 tillsammans med 16GB RAM.

Nästa generations grafikkort kommer att bli intressant att följa kring hur de värsta konsumentgrafikkorten kommer att kunna driva VR, o se prestanda-tester, och om det blir till behaglig nivå och att man upplever flyt nog i de set som kommer att släppas.

Först då blir det att gå och testa olika VR-lösningar, samt utvärdera hur mycket jag kommer att använda det, vilka titlar som tilltalar mig och som får stöd för vilket set.
Då det känns som bäddat för att en enda aktör ska kunna ha större delen av kakan i detta fallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plygv92:

Gratis i detta fall innebär att alla som lagt orders betalar ett extra headset för att specialbehandla så kallade backers. Antar att pengar helt enkelt inte har lika värde hos oculus utan det har betydelse vem som betalar dem.

Uhm va?? La du 300 dollar så du fick ett DK1. Nu väljer oculus att belöna dessa med en Rift. Gav du mindre får du inget... Hur får du det till att pengar har olika mycket värde??? det är väll precis tvärt om de har satt en tydlig penga gräns, en gräns som var väldigt tydlig förut också.

edit*: dvs det spelar ingen roll om hur vem som betalar utan hur mycket précis somm med ALLT annat när det gäller pengar.

Permalänk
Medlem

Inget oväntat. Kan komma att kosta $699 som PS3 hade som lanseringspris (det vill säga "ny konsol").

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Inte jätteilla pris i alla fall om du frågar mig, då Move-headesetet inkluderar en extern GPU eller "beräkningslåda". Dock garanterat inte billigt nog för att det ska få något större genomslag.

Det är ingen gpu, lådan är bara till för kabelhärvan och för att spegla bilden till tvn.

Dock lär artikeln vara fel då en Move kamera måste medfölja, annars fungerar inte hjälmen.

/Hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Ny teknik, klart det är dyrt. Kommer bli billigare, är aldrig värt att vara med i first gen. Kul att det händer tänker jag!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

Inte jätteilla pris i alla fall om du frågar mig, då Move-headesetet inkluderar en extern GPU eller "beräkningslåda". Dock garanterat inte billigt nog för att det ska få något större genomslag.

Noll, de som var med i kickstartern för Oculus Rift DK1 får CV1 gratis genom deras "Giving Back"-kampanj.

Jag är lite seg i skallen just nu och har svårt att läsa artikelns wall of text, men gäller det även om man köpte första utskicket av DK1?
Skulle vara gudomligt om det ens kunde bidra till rabatt eller så i och med att vi var tre stycken som gick ihop och köpte varsin DK1 (i mitt namn).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Jag är lite seg i skallen just nu och har svårt att läsa artikelns wall of text, men gäller det även om man köpte första utskicket av DK1?
Skulle vara gudomligt om det ens kunde bidra till rabatt eller så i och med att vi var tre stycken som gick ihop och köpte varsin DK1 (i mitt namn).

Köpte du genom Kickstarter så får du en gratis, köpte du däremot genom dereas hemsida så gäller erbjudandet inte.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

Du har fel

Skrivet av Hulle:

Det är ingen gpu, lådan är bara till för kabelhärvan och för att spegla bilden till tvn.

Dock lär artikeln vara fel då en Move kamera måste medfölja, annars fungerar inte hjälmen.

/Hulle.

Ta reda på fakta innan du utalar dig, du har fel

http://m.gamerevolution.com/news/sony-adds-external-processor...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dont ask what you can do for your country, ask what your country can do for you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raevenlock:

Ta reda på fakta innan du utalar dig, du har fel

http://m.gamerevolution.com/news/sony-adds-external-processor...

Skickades från m.sweclockers.com

Den artikeln sa typ ingenting. Tror mer det blir likt Lenovos laptop dockor. Dvs en svag processor som hjälper till att skala upp och splitta bilden. Blir troligen ingen mer beräkningskraft. Räkna alltså inte med något extrrnt grafikkort ala thunderbolt eller så.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Det råder nog inga större tvivel om att VR är i ropet just nu och att det förmodligen kommer bli helt enormt de närmaste åren, men det känns ändå som att produkter som PS VR är för smala.

Hur man än vänder och vrider på det så handlar det om innehåll, och detta är enormt mycket bökigare att producera på en konsol än på PC. På PC finns det redan nu patchar till en rad äldre spel så att de får VR-stöd, jag ska själv testa Mirror's Edge så snart min Rift landar i brevlådan, exempelvis. Sådant stöd har jag väldigt svårt att tänka mig att PS4 får för VR.

Jag hoppas naturligtvis att jag har fel, få är så exalterade för VR som jag, men man behöver vara realist också. Det är nog, som så ofta annars, så att man helt enkelt får mer för pengarna på PC. Jag gillar min PS4 också, men på vissa sätt har den svårt att konkurrera.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Skrivet av Raevenlock:

Ta reda på fakta innan du utalar dig, du har fel

http://m.gamerevolution.com/news/sony-adds-external-processor...

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle inte lita på den där sidan för fem öre. De ser ut som de tror att det sitter en FX processor i ps4 vilket inte stämmer. De har noll koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raevenlock:

Ta reda på fakta innan du utalar dig, du har fel

http://m.gamerevolution.com/news/sony-adds-external-processor...

Skickades från m.sweclockers.com

Den artikeln är bara struntprat.

Du kan själv kolla på Reddit med folk som faktiskt har en Morpheus för att utveckla spel.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Ny PS VR tråd och folk förstår FORTFARANDE inte vad PU:n gör....helt otroligt.

Skrivet av XFTality:

då Move-headesetet inkluderar en extern GPU eller "beräkningslåda"

Nej det är INTE en GPU! All grafik renderas av PS4, inget annat.

Skrivet av Raevenlock:

Ta reda på fakta innan du utalar dig, du har fel

Exakt, ta reda på fakta innan du uttalar dig.
Att ta reda på fakta innebär inte att leta upp random skräpsajt på internet som inte ens bevisar ditt påstående.

Är det nått i dessa videos du inte förstår?

https://youtu.be/vBugMeeZE2Q

https://youtu.be/_Su45ND3pDc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Det är ingen gpu, lådan är bara till för kabelhärvan och för att spegla bilden till tvn.

Dock lär artikeln vara fel då en Move kamera måste medfölja, annars fungerar inte hjälmen.

/Hulle.

Varför har då lådan en fläkt? För att kyla kablar?

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-playsta...

Citat från Sony själva:

Citat:

“We call it a PU, and it’s a box that takes the output from the PlayStation 4 and it splits it, splits it for something for the headset and something for the television… And it does this conversion of the 120Hz output of a PS4 that something a TV can display, and it doesn’t get warped. That let’s the people in the room that are there to see what you’re seeing.”

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Varför har då lådan en fläkt? För att kyla kablar?

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-playsta...

Citat från Sony själva:

Jättekul. Om du läser ditt eget citat ser du att det är exakt vad jag skrev.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."