Hjälp att hitta fel/konstigheter på hemsida (rätt forum?)

Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta fel/konstigheter på hemsida (rätt forum?)

Hej på er,

Om detta är fel forumdel ber jag om ursäkt.

Medlemmarna här brukar vara riktigt bra på att hitta konstigheter/fel och jag skulle vilja ha er hjälp.
Alla kommentarer är välkomna.

Jag driver en enskild firma som jag hoppas kunna göra om till AB och arbeta med heltid lite längre fram.

http://www.it-sjukhuset.se

IT-Sjukhuset är främst ett tjänsteföretag (support) men de få gånger jag säljer produkter använder jag Tradera. Annars bygger/säljer IT-Sjukhuset datorer åt användare på beställning efter ett möte för att säkerhetsställa budget och behov så har ingen webbutik ännu.

Permalänk
Medlem

Er logotyp ser lite pixlig ut, antagligen pga ni valt en för hög kompression i JPEG.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Er logotyp ser lite pixlig ut, antagligen pga ni valt en för hög kompression i JPEG.

Har den i ai och eps format men har inte Photoshop så jag kan konvertera själv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som ovan så ser logotypen lite pixlig ut

#2 Kanske en väldigt personlig sån men tycker att det grå/vita som är bakgrunden eller vad man ska kalla det inte ser så värst snyggt ut

#3 Jag hade nog samlat alla sätt att kunna betala längst ner centrerat i en horisontalt läge istället för som det är nu i vertikalt, och sen att det är fasta bilder är väl lite konstigt eller? ska det inte gå att klicka på dem och se att ni är godkända att använda t.ex. visa som betal sätt

#4 Hade nog delat på Om oss/Kontakt till 2 sidor så du hade haft "Om oss" "Kontakta oss" och sen tagit bort telefon nummer från startsidan så det börjar med "Välkommen" och sen flyttat kontakt formuläret till "Kontakta oss" sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Som ovan så ser logotypen lite pixlig ut

#2 Kanske en väldigt personlig sån men tycker att det grå/vita som är bakgrunden eller vad man ska kalla det inte ser så värst snyggt ut

#3 Jag hade nog samlat alla sätt att kunna betala längst ner centrerat i en horisontalt läge istället för som det är nu i vertikalt, och sen att det är fasta bilder är väl lite konstigt eller? ska det inte gå att klicka på dem och se att ni är godkända att använda t.ex. visa som betal sätt

#4 Hade nog delat på Om oss/Kontakt till 2 sidor så du hade haft "Om oss" "Kontakta oss" och sen tagit bort telefon nummer från startsidan så det börjar med "Välkommen" och sen flyttat kontakt formuläret till "Kontakta oss" sidan

Är lite begränsad av redigeringsmöjligheter hos Visma.

Är logotypen bättre nu? Bakgrunden?

Bytt bild gällande betalningar och flyttat ner den i sidfoten

Funderade lite på vad du menar med att se att vi är godkända att ta betalt med Visa osv. iZettle har ingen typ av certifiering. Har skapat ett företagskonto och köpt en kortläsare. Enda sättet att verifiera något är om man ringer till iZettle. Vet dock inte om de får ge ut vilka deras kunder är. Tips?

Delat på Om Oss/Kontakt.

Tack för bra tips so far

Permalänk
Medlem

- Loggan är för stor tycker jag. (1680x1050 i upplösning)
- Spontant känns det lite fel att det första man ser är kontaktformuläret och kontaktvägar via telefonnummer.

Jobbar mycket mot andra leverantörer, så har man företagspresentation först, och sedan kan man söka sig vidare till kontaktvägarna.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

- Loggan är för stor tycker jag. (1680x1050 i upplösning)
- Spontant känns det lite fel att det första man ser är kontaktformuläret och kontaktvägar via telefonnummer.

Jobbar mycket mot andra leverantörer, så har man företagspresentation först, och sedan kan man söka sig vidare till kontaktvägarna.

Ändrat lite på förstasidan samt minskat logotypen

Är det idé att flytta betalningsalternativ till sidan Om oss?

Permalänk
Medlem

Nu är betalningsalternativ flyttad till Villkor.

Jag vill tacka för all feedback jag fått hittills och ni som har gett mig feedback fram tills nu får gärna skicka mig ett PM med namn och adress så skickar IT-Sjukhuset en trisslott som tack för hjälpen.

Gäller endast de som gett feedback daterad innan detta inlägg.