Handlat på Inet med PayPal får scam brev dagen efter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

Handlat på Inet med PayPal får scam brev dagen efter?

Så, jag använde PayPal för första gången för att betala hos er. Beställde en vara till min far. Hur kommer det sig att han, på hans mail, dagen efter får ett bluff mail från 'paypal' där han ombeds att uppdatera sina uppgifter?

Han har ingen publik mail. Och har aldrig haft någon paypal länkat till den. Men när jag använder mig av Inets Paypal utcheckning får han scam brev.

Foliehatt kanske man bör ha, men detta var väldigt märkligt då det överensstämde såväl. Har ni Inet, haft liknande incidenter så bör ni nog kolla närmare på detta.

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Vällkommen till Paypal. En hel del återförsäljare på ebay säljer sin kundinformation. Får man mail av Paypal så är det alltid i från någon bedragare. Inet är däremot en respekterad återförsäljare som förhoppningsvis håller hårt om dina uppgifter.

En representant här kan nog ge dig mer information om hur Inet och dess partners hanterar dina uppgifter. Ha en bra kväll.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

Använt mig av PayPal på andra mailer/adresser/familjemedlemmar hos Webhallen, dock aldrig fått ett scam mail tidigare. Som sagt, om detta hänt tidigare så bör Inet kontrollera detta. Är det en one-off, så må det så vara.

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Okt 2003

Fick mail från paypal idag om obehörig kontoaktivitet.
Märkligt då det inte var någon länk med i mailet.

i7 2600, 8gb, Asus strix 970

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Hzup:

Så, jag använde PayPal för första gången för att betala hos er. Beställde en vara till min far. Hur kommer det sig att han, på hans mail, dagen efter får ett bluff mail från 'paypal' där han ombeds att uppdatera sina uppgifter?

Han har ingen publik mail. Och har aldrig haft någon paypal länkat till den. Men när jag använder mig av Inets Paypal utcheckning får han scam brev.

Foliehatt kanske man bör ha, men detta var väldigt märkligt då det överensstämde såväl. Har ni Inet, haft liknande incidenter så bör ni nog kolla närmare på detta.

Först så vill jag bara vara tydlig med att vi aldrig säljer/lämnar ut kunduppgifter eller har andra samarbeten där vi utnyttjar informationen vår kunddatabas. Sen kan ju såklart Paypal, Klarna, bankerna etc ha direkt kontakt med sina kunder och det är inget som vi kan kontrollera såklart.

Men gör så att du skickar ordernummer och epostadress/er i ett PM så kan jag be systemavdelningen kolla och se om vi kan hitta något som verkar konstigt med din order.

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Hzup:

Använder aldrig min PayPal och får den typen av mail minst 3 ggr i veckan så är säkerligen bara en slump.

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)