Räcker det om jag bara köper nytt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Räcker det om jag bara köper nytt grafikkort?

Hej allihop!

Jag skulle vilja uppgradera min dator för att kunna spela dom senaste spelen. Men jag undrar ifall det räcker med att köpa ett nytt grafikkort eller om cpu minne osv också bör uppgraderas?

det jag har i datorn nu är

Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 660Ti
Cpu: Intel(R) Core(TM) i7-2700k CPU @ 3,50GHz
Minne: 8Gb Ram (vet tyvär inte vilket märke)

Jag kör windows 10 64bitars

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av jri87:

Hej allihop!

Jag skulle vilja uppgradera min dator för att kunna spela dom senaste spelen. Men jag undrar ifall det räcker med att köpa ett nytt grafikkort eller om cpu minne osv också bör uppgraderas?

det jag har i datorn nu är

Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 660Ti
Cpu: Intel(R) Core(TM) i7-2700k CPU @ 3,50GHz
Minne: 8Gb Ram (vet tyvär inte vilket märke)

Jag kör windows 10 64bitars

Tack på förhand

Nytt grafikkort skulle göra susen. Du klarar dig bra med den CPUn!
Skulle va fint för dig att köpa ordentlig kylare och klocka upp processorn lite också.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av LnitraM:

Nytt grafikkort skulle göra susen. Du klarar dig bra med den CPUn!
Skulle va fint för dig att köpa ordentlig kylare och klocka upp processorn lite också.

Ok Tack så mycket! ska se vad jag kan hitta! Menar du klocka upp CPU processorn eller grafik processorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jri87:

Ok Tack så mycket! ska se vad jag kan hitta! Menar du klocka upp CPU processorn eller grafik processorn?

När man säger processorn brukar man mena CPUn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

När man säger processorn brukar man mena CPUn.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av jri87:

Ja CPU= processorn
Ska nämna att din processor förmodligen presterar som min trots att min är mycket nyare. Det är en kanon CPU du sitter på.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av LnitraM:

Ja CPU= processorn
Ska nämna att din processor förmodligen presterar som min trots att min är mycket nyare. Det är en kanon CPU du sitter på.

Tack det låter bra!