Angående aktiva beställningar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Angående aktiva beställningar

Jag hade tänkt bjuda på lite kritik angående en personlig erfarenhet då jag känner att ämnet hade kunnat förbättrats avsevärt.

Läget ligger till så här: den 28:e beställde jag en dator med montering.
Det chassi jag valde fanns inte i lager då, och blev försenat med nästan en vecka från det preliminära datum som gavs.
Det står på inets sida att montering tar 7-10 arbetsdagar, detta går självklart inte när det inte finns något att montera i, men jag har fått absolut ingen återkoppling gällande min beställning. Jag vet inte om monteringen ens har börjat, och det känns som detta hade varit vääldigt enkelt att lösa med några automatiserade e-mail.

Jag störs inte enormt av att behöva vänta, jag förstår att leveranser av delar inte är något inet råder för, men det hade varit trevligt att ha någon sorts uppfattning om hur långt processen, som helhet, har kommit. Att bara sitta och rulla tummarna utan att veta något alls är den sämsta sortens väntan.

Det tycker är mest tråkigt med denna historien är att jag enbart har haft bra erfarenheter med inet tidigare.

TL;DR - Mer återkoppling gällande ärenden som tar lång tid hade varit bra

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Darkspine89:

Jag hade tänkt bjuda på lite kritik angående en personlig erfarenhet då jag känner att ämnet hade kunnat förbättrats avsevärt.

Läget ligger till så här: den 28:e beställde jag en dator med montering.
Det chassi jag valde fanns inte i lager då, och blev försenat med nästan en vecka från det preliminära datum som gavs.
Det står på inets sida att montering tar 7-10 arbetsdagar, detta går självklart inte när det inte finns något att montera i, men jag har fått absolut ingen återkoppling gällande min beställning. Jag vet inte om monteringen ens har börjat, och det känns som detta hade varit vääldigt enkelt att lösa med några automatiserade e-mail.

Jag störs inte enormt av att behöva vänta, jag förstår att leveranser av delar inte är något inet råder för, men det hade varit trevligt att ha någon sorts uppfattning om hur långt processen, som helhet, har kommit. Att bara sitta och rulla tummarna utan att veta något alls är den sämsta sortens väntan.

Det tycker är mest tråkigt med denna historien är att jag enbart har haft bra erfarenheter med inet tidigare.

TL;DR - Mer återkoppling gällande ärenden som tar lång tid hade varit bra

Tack för feedbacken! Vi har varit medvetna om att denna funktionen efterfrågats och när vi har nya hemsidan lanserad och skarp så kommer vi även börja omarbeta "mina sidor". Där kommer vi bland annat att integrera en funktion för att se status på datorer som ligger under montering.

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter