Varför går det inte att spola bakåt längre med iPhones?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Varför går det inte att spola bakåt längre med iPhones?

Tjena. Är fundersam om varför 'spolabakåt knappen' är utgråad?

Ca 1/10 gånger så fungerar det som vanligt, alltså att båda knapparna fungerar.

Edit:

Gick in på samma klipp igen och nu var knappen inte utgråad. Varför är det så? Förut har man alltid kunnat spolat bakåt?

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
/home
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av juniorjesper:

http://i.imgur.com/vulq33E.jpg

Edit:

Gick in på samma klipp igen och nu var knappen inte utgråad. Varför är det så? Förut har man alltid kunnat spolat bakåt?

http://i.imgur.com/tg2DsLN.jpg

Det är nästa track eller föregående track, inte spolfunktion

i7
GTX
4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av juniorjesper:

http://i.imgur.com/vulq33E.jpg

Edit:

http://i.imgur.com/tg2DsLN.jpg

Knapparna är inte för spolning. De är för att byta video/musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Dockland:

Det är nästa track eller föregående track, inte spolfunktion

Skrivet av Cooling23:

Knapparna är inte för spolning. De är för att byta video/musik.

Jag har då alltid spolat framåt och bakåt med dom? Självklart går det även att byta video/musik också? Men det var inte det jag frågade? :s

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

@juniorjesper: Ev. dum fråga, men knappen kanske fade:ar in när du spolar fram? Nääh, så enkelt kan det inte vara.... eller?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av onekind:

@juniorjesper: Ev. dum fråga, men knappen kanske fade:ar in när du spolar fram? Nääh, så enkelt kan det inte vara.... eller?!

Jag rörde ingenting på skärmen på de bifogade bilderna så det är inte något sånt.

Alla iPhones jag haft, iPhone 4, 4s, 5 så har jag aldrig varit med om att någon utav framåt eller bakåtknapparna blivit utgråade som i bilderna..

Förutom tills iPhone 6 som jag har nu som gör så här.. :s

Edit: Även om bakåtknappen är utgråad så fungerar det att spola framåt utan problem 👍 Så det är ju inte så att spolningen slutar fungera..

@Dockland varför går det då att spola med dom?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Gick in och pröva för jag har då aldrig märkt att det faktiskt går att spola med dom.. Häftigt. Tyvärr har jag inget svar på din fråga.

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
/home
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av juniorjesper:

Jag rörde ingenting på skärmen på de bifogade bilderna så det är inte något sånt.

Alla iPhones jag haft, iPhone 4, 4s, 5 så har jag aldrig varit med om att någon utav framåt eller bakåtknapparna blivit utgråade som i bilderna..

Förutom tills iPhone 6 som jag har nu som gör så här.. :s

Edit: Även om bakåtknappen är utgråad så fungerar det att spola framåt utan problem 👍 Så det är ju inte så att spolningen slutar fungera..

@Dockland varför går det då att spola med dom?

Aha, jag visste inte det. Du får buggrapportera till Apple

i7
GTX
4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

@juniorjesper: Det är inte så att den är fadead för att där inte är någon låt bakåt, men det går ändå att spola om du håller inne på den fadeade knappen?

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Sen i fallet på dina bilder så är du på sekund 0:00. Svårt att spola tillbaka då?

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av biorrith:

@juniorjesper: Det är inte så att den är fadead för att där inte är någon låt bakåt, men det går ändå att spola om du håller inne på den fadeade knappen?

Händer ej nånting när man trycker eller håller in när den väl är utgråad. Liksom urfunktion helt.

Skrivet av SunQ:

Sen i fallet på dina bilder så är du på sekund 0:00. Svårt att spola tillbaka då?

Varför syns bakåtknappen på ena bilden men inte den andra då? När båda är på 0.00 sekunder?

Och startar jag ett klipp och knappen är utgråad så är den så hela klippet.