Permalänk
Medlem

Hade gärna sett att om man klickar i att sortera på pris istället för A-Ö så skulle den vara ihågkommet till varje kategori så man slipper byta sortering varje gång man byter kategori.

Känns som att många har en favoritsortering och kör med den alltid, är det då inte preseten(A-Ö) så blir det en väldans massa klickande i onödan.

Permalänk
Medlem

Problem med sidan nu får man till och med inloggning problem, och när man kommer in där genom tricks med adress länken och klicka på en fakturanummer så står de att fakturan tillhör inte kundnummer.

Sedan tycker jag nya sidan bör bifoga typ under hårdiskar typ

250GB 320GB 1TB 2TB 3TB etc lite som Amazon.com har

http://www.amazon.com/dp/B005CT56XU/ref=twister_B00BFR79HE?_e...

Så om en viss produkt finns i olika modeller eller färger att man kan automatiskt ladda om informationen på sidan direkt på samma flik förutom att behöva söka runt skulle vara lättare och navigera bland produkterna.

Amazon har en rätt bra lösning på en sådan modell som Inet bör ta och fundera på

Permalänk
Medlem

Felanmälan och återköp tycker jag ni ska lägga in i själva fakturan/ordernummer istället ha en egen flik skulle lätt underlätta och modifiera, kan va ganska svårt komma ihåg vilket ordernummer eller fakturanummer varan låg på, klickar man öppna ordernummer och hitta den varan man vill.

Så tycker jag Återköp knappen bör finnas under leveransinformation efter 14 dagar så försvinner knappen där samma sak med felanmälan klicka på den så modifiera och lägger till checkbox istället så kan man klicka i de varor som ska felanmälas, och att felanmälan knappen försvinner när ordern inte längre har en produkt som innehåller garantitid kvar på någon produkt.

Jag tycker är jävla krångligt och ha återköp och felanmälan på sin egen sida, när man kan göra de under själva faktura delen på ordern, när man liks har öppna ordernummer för se vilka varor de är att man sedan behöver kopiera ordernummer och sedan gå till Återköp och Felanmälan när man kunde göra de i grunden i samma flik

Permalänk
Medlem

Vore bra om eran leverans email inkluderar JSON DL, eller MicroDATA

https://developers.google.com/schemas/reference/order?hl=sv

så istället att öppna emailen för tracka paketet så kan man få direkt leveransinformation order information direkt i mobilen här är ett exempel, mer bekvämt system bara kolla direkt på en sida, istället än först öppna mail appen leta fram Inet leveransinformation mail, sedan klicka på länken för öppna posten sida, och så fort leveransinformation ändras så ändras även på mobilen sida för leveransinformation

Och vill man kolla de gamla stilen så är de bara fortfarande öppna mailen.

Permalänk
Medlem

Vart tog "nya produkter" listan vägen på nya sidan?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Vart tog "nya produkter" listan vägen på nya sidan?

Stötte på samma problem, hittade lösningen.
https://www.inet.se/nyaprodukter

Permalänk
Medlem

Prestandan på Inet i min Android är under all kritik tyvärr. Jag begriper inte varför man väljer att förstöra en sida på det här viset.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om ni fortfarande arbetar på den nya siten eftersom det var ett tag sen ni senast var aktiva i tråden men jag skulle vilja instämma i önskemålet kring större bilder. När man köper saker som t.ex. möss, musmattor, tangentbord etc. spelar layout och design ganska stor roll och miniatyrbilderna är så små att man knappt ser vad de föreställer.

Prisjakt har ett väldigt smidigt system där man kan välja mellan tre olika layouter efter eget tycke.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

Kommer ihåg anledningen att jag använde er sajt för att leta runt efter komponenter för 2-3 år sedan. Allt var snabbt, stilrent, och funkade helt enkelt. Mycket av det är helt borta nu.

- Alla kategorier har sin egna html-sida, istället för att nya kategorier laddas omedelbart med javascript, vilket gör det oerhört långsamt att gå dit man vill.
- Sidan laddar segare, vilket gör ovanstående punkt 2x jobbigare.
- När många varor är laddade på samma sida så laggar det.

Tråkigt att se, små saker som detta gör att jag hellre går in på komplett för att leta upp saker, vilket ökar chansen att jag handlar där också. Möjligheten att filtrera bort varor på varje egen kategori är dock något som ni gör bättre.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Inet
Skrivet av hipstergamer:

Kommer ihåg anledningen att jag använde er sajt för att leta runt efter komponenter för 2-3 år sedan. Allt var snabbt, stilrent, och funkade helt enkelt. Mycket av det är helt borta nu.

- Alla kategorier har sin egna html-sida, istället för att nya kategorier laddas omedelbart med javascript, vilket gör det oerhört långsamt att gå dit man vill.
- Sidan laddar segare, vilket gör ovanstående punkt 2x jobbigare.
- När många varor är laddade på samma sida så laggar det.

Tråkigt att se, små saker som detta gör att jag hellre går in på komplett för att leta upp saker, vilket ökar chansen att jag handlar där också. Möjligheten att filtrera bort varor på varje egen kategori är dock något som ni gör bättre.

Vi förstår det du upplever, när vi byggde om Inet.se till en responsiv site med större och fler bilder innebär detta både mer komplicerad HTML och större datamängd än den gamla hemsidan. Dock har vi bara varit live med nya site:en i ca 9 månader och vi planerar att jobba vidare, snabba upp och konstant förbättra.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

- Alla kategorier har sin egna html-sida, istället för att nya kategorier laddas omedelbart med javascript, vilket gör det oerhört långsamt att gå dit man vill.

Vad jag tror folk missar är att man kan gå igenom menyer utan att ladda om sidan om man trycker på pilen istället för texten. Vet inte om det är det som är ditt bekymmer också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej @Inet!

Kände inte att för att skapa en helt ny tråd för detta..
Lade bara märke till att "raderna" på kvittot man får efter en beställning anges i 10-tal. Ska det verkligen vara så..?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Inet

@Daavido:

Hej,

Det stämmer att det är så och det har med strukturen på vårt affärssystem att göra, inget att oroa sig över.

Tack för omtanken!

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tycker er hemsida är najs. Dock bara en sak. Recensionerna är ganska jobbiga att läsa när de får så lite utrymme vid sidan om. Var bättre förr på den punkten.

Ni borde ha recensionerna vid sidan om "Kommentarer"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inet

@Cenorida:

Hej och tack för bra input!

Vi har själva känt av detta och jobbat på alternativ, vi kommer snart med en uppdatering.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har ett par saker jag skulle vilja ta upp men tyckte att det var onödigt att skapa en ny tråd för det så jag tar det här trots att det förmodligen inte har något att göra med övergången till den nya siten.

Nu har ju alla verifierade medlemmar gratis frakt men på vissa produkter är det fri frakt samtidigt som det på andra produkter kan stå t.ex. 29kr eller 49kr i frakt. Det verkar inte vara baserat på värdet eftersom produkter för ett par hundra kronor kan ha fri frakt samtidigt som en produkt för flera tusen listas med 29kr i fraktavgift och jag kan inte heller se något samband med produkternas vikt. Bugg?

Edit: Jag tog tydligen upp problemet i en annan tråd men fick aldrig något svar.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1498634-sweclockers-fr...

En annan lite irriterande sak (I-landsproblem deluxe) är att kvitton man får av er är udda formaterade eftersom denna text står med:

Citat:

Din order kommer att levereras till <butik med tillhörande adress>
Är paketet litet skickar vi det till din brevlåda.

Jag kan tycka att det räcker med att informera om det i bekräftelsemailet vid beställning. Tittar man på sina kvitton på hemsidan ser det väl OK ut då denna information är separerad från själva kvittot men på det utskrivna kvittot som medföljer produkten blir det rätt rörigt.

I övrigt har jag bara positiva saker att säga om både site och support!

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz