AOC G2460PF vs Benq XL2411Z eller annan?

Permalänk
Medlem

AOC G2460PF vs Benq XL2411Z eller annan?

Halloj!

Jag funderar på att uppgradera till en 144hz från 60hz då jag spelar en hel del CS. Men jag är väldigt kluven på vilken skärm jag ska köpa. I dagsläget har jag ett AMD 7950 och det stödjer ju inte Freesync men ska uppgradera mig senare i vinter när de nya GPUerna kommer. Men om jag köper Nvidia så är Freesyncen lite meningslös. Benqen har ju Blur reduction istället som verkar trevligt.

Vilken skärm har bäst kvalite? Jag tänkte mig en skärm runt 2500 ish. Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Kom ihåg att bara DVI-DL och Displayport (DP) stödjer 144Hz.

Risken är ganska stor att den nya generationens grafikkort inte kommer ha DVI-uttag då dessa är gamla och håller på att fasas ut. XL2411Z har endast DVI- och saknar DP-input. Om detta stämmer kommer du alltså inte att kunna använda 144Hz på den skärmen med ditt framtida grafikkort vilket är hela poängen med den. Därför är den inte ens ett alternativ i mina ögon.

Vill du köpa ny skärm, se till att den har Displayport, vilket AOCen har. Om det är den bästa skärmen för dina pengar vet jag dock inte, det har jag inte kollat på.