The Division-skärmdumpar med maxade inställningar hittar ut på nätet

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

The Division-skärmdumpar med maxade inställningar hittar ut på nätet

En stadig ström skärmdumpar från betatesterna av Tom Clancy's The Division följs nu upp med vad som sägs vara maxade inställningar.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Tvivlar på att det där är allt maxat. I så fall motiverar det verkligen inte de höga systemkraven.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Tycker det där bara var "Meh"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

Jag vet inte jag...är skeptisk, tycker alla texturer osv ser så platta och "washed out" vad man nu ska säga på svenska.

Detta suger ju också om det stämmer, var ju mycket snack om att den hoggar prestanda...

http://feber.se/spel/art/342425/rise_of_the_tomb_raider_och_f...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Det var verkligen inget att hurra över.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Kolla på CPU-användningen. Så vackert!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014

Usch. Var hypead inför detta spelet men det är ju verkligen stor skillnad emot hur spelet såg ut på trailern

i7 4790 | CRYORIG H7 QUAD LUMI | MSI GTX 1070 | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB | Fractal R4 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Fulsnyggt. Ska bli intressant att se en nyare video.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höör
Registrerad
Jun 2002

Utan kantutjämning och korrekt ljussättning är det inte mycket som ser bra ut. Prova läs artikeln igen...

Citera mig för svar.
Arch Linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av LinusNeuman:

Kolla på CPU-användningen. Så vackert!

Säger inte så mycket, kan mycket väl vara att han spelar in under tiden...

"Skärmdumparna är dock inte helt representativa för slutversionen av spelet. Ännu saknas stöd för finesser som Lens Flares, Vignetting, Chromatic Aberration och kantutjämning via Post FXAA" Så bara jobbiga effekter kvar att implementera...

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Man får tänka på att stillbilder sällan gör det helt rättvist. Det ser oftast mycket snyggare ut när allting väl är i rörelse.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Commander:

Säger inte så mycket, kan mycket väl vara att han spelar in under tiden...

Hmm, lite svårt att tro det eftersom belastningen mellan de olika screenshots verkar vara väldigt jämt, oavsett om det är ca 40% eller 65%+ last. Är självklart inte omöjligt att du har rätt, men det brukar aldrig bli så jämt med ett få trådat spel och 8 trådar även med inspelning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av dr904:

Man får tänka på att stillbilder sällan gör det helt rättvist. Det ser oftast mycket snyggare ut när allting väl är i rörelse.

Snarare att bilderna är komprimerade. När man själv spelar så ser man det okomprimerat.
När spelet väl är i rörelse så är motion blur igång vilket inte direkt gör det snyggare (enigt mig).

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2004

2D-ambient occlusion har alltid varit skräp (hur många plus det än blir), återkom när ni kör 3D-AO via vxgi eller annat.

Sökes UTROTAD:
Ljust media-tangentbord (svarta bokstäver obelyst)
HELT vanligt ej mekaniskt org 105 fullhöjd swe, 6-7mediaknappar (separat). (extraknappar). USB-sladd.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

"Ännu saknas stöd för finesser som Lens Flares, Vignetting, Chromatic Aberration..."

Så de lägger ner massa tid, pengar och resurser på att skapa massa optiska defekter som man jobbar hårt på att bli av med i kamerasammanhang? Varför försöker de emulera billig skräpoptik? Kan de inte lägga de resurserna på saker som ger bättre grafik istället? Vad är nästa steg? Slänga in konstrastlös och överexponerad svartvit filter för den där äkta lomo-känslan? Saknas bara felexponerade fläckar för att simulera ljusläckage också. Får inte glömma att låsa bildfrekvensen vid 18 FPS för att emulera super 8.

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2003
Skrivet av dr904:

Man får tänka på att stillbilder sällan gör det helt rättvist. Det ser oftast mycket snyggare ut när allting väl är i rörelse.

På min burk skulle de där inställningarna antagligen resultera i 10 FPS...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

Såg ut som bilderna är väldigt komprimerade och inte alls högupplöst ut... väntar på att spela betan och bedömmer sen igen......

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av gylldevik:

Usch. Var hypead inför detta spelet men det är ju verkligen stor skillnad emot hur spelet såg ut på trailern

Verkligen, så tråkigt att ingen ger ut ett spel som ser ut som deras trailer gör.
Detta ser ut som texturer tagna från en XboX360.

CaseLabs M8 | Corsair HX1000 | Asus P6T WS Pro | I7 920@4GHz | Gigabyte GTX 680 | 11TB HD | 256GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Zotamedu:

"Ännu saknas stöd för finesser som Lens Flares, Vignetting, Chromatic Aberration..."

Så de lägger ner massa tid, pengar och resurser på att skapa massa optiska defekter som man jobbar hårt på att bli av med i kamerasammanhang? Varför försöker de emulera billig skräpoptik? Kan de inte lägga de resurserna på saker som ger bättre grafik istället? Vad är nästa steg? Slänga in konstrastlös och överexponerad svartvit filter för den där äkta lomo-känslan? Saknas bara felexponerade fläckar för att simulera ljusläckage också. Får inte glömma att låsa bildfrekvensen vid 18 FPS för att emulera super 8.

Samt även "Motion Blur", för att smeta ut allt litet till så att ingen ser hur detaljlöst det redan är

CaseLabs M8 | Corsair HX1000 | Asus P6T WS Pro | I7 920@4GHz | Gigabyte GTX 680 | 11TB HD | 256GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jul 2009

Väldigt Meh, vissa grejer såg skit bra ut(kolla längre bak i bilden på husen på ett av fotona) och sen kom där fläckvis 2009 in i bilden.

såg inte jämnt ut alls.

sålänge allt ser ut till att vara av samma kvalite så gör det inte så mycket för mig. det är när vissa grejer ser kanon ut och annat skräp som det känns lite meh

Ljud: Yamaha MG06 | Marantz MPM-1000 | Beyerdynamics DT880 600Ω

Lenovo Y510: Intel Core i7 4700HQ | 16GB DR3 1333MHz | GeForce GT 755M 2GB

Ivy Expert 151C: i7 8750H | GTX1060 6GB | 16GB DDR4 2133MHz | WD Black 250GB NVMe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Oneone:

Jag vet inte jag...är skeptisk, tycker alla texturer osv ser så platta och "washed out" vad man nu ska säga på svenska.

Detta suger ju också om det stämmer, var ju mycket snack om att den hoggar prestanda...

http://feber.se/spel/art/342425/rise_of_the_tomb_raider_och_f...

Urtvättade?

Såg grafikmässigt ut som ett lite äldre spel, inte imponerad.

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW | Sony 46" LCD Full HD | HTC Vive ]
[ Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2006

The downgrade is real.

┻━┻ ︵ ヽ(°□°ヽ)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
┻━┻ ︵ \( °□° )/ ︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013

Inte representativt för slutprodukten tack vare avsaknaden av lens flares, vignetting och chromatic aberration?
De tre är ju exempel på såna effekter man stänger av, tack vare att de bara är störande...

///M4

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av xpanterx:

Urtvättade?

Urvattnade är ordet.

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Man får ju känslan av att spelet är från 2012. Vilket vore helt ok om det var vad man marknadsförde det som från första början. The Division, snarare The Disappointment

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Commander:

Säger inte så mycket, kan mycket väl vara att han spelar in under tiden...

"Skärmdumparna är dock inte helt representativa för slutversionen av spelet. Ännu saknas stöd för finesser som Lens Flares, Vignetting, Chromatic Aberration och kantutjämning via Post FXAA" Så bara jobbiga effekter kvar att implementera...

Många av mina lärare har jobbat på Massive, de pratar ofta om hur de var först med (World In Conflict) att arbeta för åtta trådar och hade folk från Intel hos dem.
De har gjort det innan och nu är de tillbaka med en ny motor.
Och tja.. Han spelar ju inte in heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Mar 2014

Vad är det för fel på er människor? Förutom att ni är människor då.

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av LinusNeuman:

Många av mina lärare har jobbat på Massive, de pratar ofta om hur de var först med (World In Conflict) att arbeta för åtta trådar och hade folk från Intel hos dem.
De har gjort det innan och nu är de tillbaka med en ny motor.
Och tja.. Han spelar ju inte in heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge WiC inte körde på Vulkan så var fortfarande renderingen låst till 1 kärna.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Är väldigt likt WatchDogs...är det samma Engine?

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av Zotamedu:

"Ännu saknas stöd för finesser som Lens Flares, Vignetting, Chromatic Aberration..."

Så de lägger ner massa tid, pengar och resurser på att skapa massa optiska defekter som man jobbar hårt på att bli av med i kamerasammanhang? Varför försöker de emulera billig skräpoptik? Kan de inte lägga de resurserna på saker som ger bättre grafik istället? Vad är nästa steg? Slänga in konstrastlös och överexponerad svartvit filter för den där äkta lomo-känslan? Saknas bara felexponerade fläckar för att simulera ljusläckage också. Får inte glömma att låsa bildfrekvensen vid 18 FPS för att emulera super 8.

Håller med, men för mig finns även detta med att regn och stänk som kommer rinnandes ner som droppar på.... kameralinsen?
Varje gång jag ser sådana effekter tappar jag inlevelsen och dras ur spelet rytm. Vill dra igång vindrutetorkaren instinktivt när jag ser denna effekt
Heller en knapp där man kan blinka bort vattnet som skulle komma i ögat