Inet vinner Årets datorbutik 2015

Permalänk
Melding Plague

Inet vinner Årets datorbutik 2015

SweClockers medlemmar har sagt sitt och utser ännu en gång Göteborgsbaserade Inet till Årets datorbutik. Netonnet cementerar samtidigt sin roll som starkaste utmanaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väntat och välförtjänt.

Permalänk
Medlem

Webhallen enligt mig. Men Inet är fortfarande Sveriges bästa datorbutik.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

haha ja, inte var det speciellt oväntat. Det som för mig VAR oväntat var att inet var överst som bäst sortiment samt prissättning.
Jag köper kanske inte datorprylar som verkar vara normen på det här forument, men enligt min erfarenhet går nog dessa två att diskutera

Permalänk
Medlem

Inet är riktigt bra, helt klart, men jag kan inte hålla med om att de har bäst sortiment. Däremot har de alltid varit mycket hjälpsamma och snabba på att ta in nya produkter i sitt sortiment när jag bett om det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Som butik i sig är det ju toppklass men man har ju blivit lite besviken ibland på sortimentet

Permalänk

Håller med om allt utom prissättningen och sortimentet

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Det kan dom tacka pingvinstängerna för

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem

Grattis @Inet ! Kommer ni att hålla er årliga Årets datorbutik superduper prisfest i år igen??

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

vilken överraskning

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Hmm vad var det för utmärkelse Webhallen fick nyligen då?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Inet är riktigt bra, helt klart, men jag kan inte hålla med om att de har bäst sortiment. Däremot har de alltid varit mycket hjälpsamma och snabba på att ta in nya produkter i sitt sortiment när jag bett om det.

Håller med.
Sortimentet och prissättningen är väl inte mycket att hurra för på Inet. Där kan man väl också rätt objektivt mäta att de inte ligger högst i topp. De håller snarare någon sorts genomsnittspriser och har ett rätt begränsat utbud.
Bemötandet på Inet är dock mycket bra och de kan sina saker.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

haha ja, inte var det speciellt oväntat. Det som för mig VAR oväntat var att inet var överst som bäst sortiment samt prissättning.
Jag köper kanske inte datorprylar som verkar vara normen på det här forument, men enligt min erfarenhet går nog dessa två att diskutera

Håller med! Förstår inte hur folk röstar. Verkar som att många som röstar inte har erfarenhet av några andra butiker eller så är de en oskriven regel att Inet är bäst på allt oavsett.

Permalänk
Medlem

Jaja grattis osv, dock tror jag fortfarande mest på Webbis. Kom igen, ni tar det nästa år!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Så länge kunderna är nöjda så kommer de fortsätta handla på samma butik. Jag har testat flera butiker under åren men är bara Inet som jag har fått bäst support från. De flesta butikerna är ju bra så länge man inte måste kontakta support. Typ CDON som är helt bedrövliga på support.

Jag återgår alltid till Inet. Så länge jag är nöjd så kommer jag fortsätta handla där... Pretty simple.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Att inet har så bra varukorg man kan dela med sig på forumet här, att det är lätt och snabbt att bläddra runt bland olika komponenter på deras hemsida samt att dom bygger ihop "valfria"komponenter åt en gör att dom vinner många kunder tro jag! Jag röstar dock inte på dom i sådana här sammanhang då som folk sagt innan här så lämnar deras utbud och priser mer att önska!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Grattis @Inet ! Kommer ni att hålla er årliga Årets datorbutik superduper prisfest i år igen??

"Och ja, självklart ska det firas. Håll utkik i nästa vecka"

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem

I Malmö är Inet under all kritik. Netonnet och Webhallen är överlägsna både med kunder service och sortiment. Detta gäller dock över disk. , i mitt tycke. Borde lägga in en utnämning till - lokala butiker. Ta det rätt Inet, kan bara bli bättre

Permalänk
Medlem

Folk droppar sina panties varje år när det skall röstas.
Same shit every year. Jag röstade inte då resultatet är exakt samma som föregående år....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epicness:

"Och ja, självklart ska det firas. Håll utkik i nästa vecka"

Japp, såg det nyss - de uppdaterade artikeln med en kommentar från Inets VD efter att jag postat mitt inlägg

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahippo:

I Malmö är Inet under all kritik. Netonnet och Webhallen är överlägsna både med kunder service och sortiment. Detta gäller dock över disk. , i mitt tycke. Borde lägga in en utnämning till - lokala butiker. Ta det rätt Inet, kan bara bli bättre

Agreed! Butiken i Malmö har aldrig något på lager Aldrig!

Permalänk
Medlem

Bara en massa Inet fanboys som röstat hue hue hue.
Bästa sortiment och bästa priserna har dom ju inte iaf.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Hmm vad var det för utmärkelse Webhallen fick nyligen då?

Årets butik från Prisjakt bland annat

Skrivet av WEBRUNNER:

Håller med! Förstår inte hur folk röstar. Verkar som att många som röstar inte har erfarenhet av några andra butiker eller så är de en oskriven regel att Inet är bäst på allt oavsett.

Håller med. Dock så tycker jag att om man inte har röstat, så ska man inte klaga. Då har man inte gjort något för att försöka ändra. Jag röstade på Webhallen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Let it come, let it come.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

varje år samma visa.

de har inte, bäst sortiment, prissättning eller leveranstider.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

haha ja, inte var det speciellt oväntat. Det som för mig VAR oväntat var att inet var överst som bäst sortiment samt prissättning.
Jag köper kanske inte datorprylar som verkar vara normen på det här forument, men enligt min erfarenhet går nog dessa två att diskutera

Det var det första jag blev förvånad över dom 2 punkter.
Sämst sortiment och hög prissättning är det mera.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Håller med! Förstår inte hur folk röstar. Verkar som att många som röstar inte har erfarenhet av några andra butiker eller så är de en oskriven regel att Inet är bäst på allt oavsett.

Nu röstade jag inte på Inet själv i dessa kategorier men så orimligt är det inte.

Många andra butiker har större utbud än Inet, men det kan också vara för stort och oöverskådligt med väldigt svajjig och opålitlig lagerhållning. (CDON jag tittar främst på dig).
Då kan Inets utbud vara bättre, även om det är mindre.

Och även om Inet inte har lägst priser så kanske dom har bäst priser i relation till den service som samtidigt ingår. Vill man bara hitta billigaste ställe finns alltid prisjakt, men om man vill ha lite service osv så kan Inets priser vara bäst enligt vissa.

Jag tycker inte det är så svårt att förstå hur folk kan tänkas rösta.

Jag tycker själv att CDON har bäst priser och dustinhome bäst utbud.

Permalänk

Wow much suprise

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Grattis @Inet ! Kommer ni att hålla er årliga Årets datorbutik superduper prisfest i år igen??

Därför som du röstade på dem eller?

Tycker det är lite tråkigt att Inet vinner varje år.

Komplett med sina fri returer, support på helger och fri frakt övef 500kr borde ta hem det.
Säkert deras skitiga reor som förstör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Och även om Inet inte har lägst priser så kanske dom har bäst priser i relation till den service som samtidigt ingår. Vill man bara hitta billigaste ställe finns alltid prisjakt, men om man vill ha lite service osv så kan Inets priser vara bäst enligt vissa.

Jag tycker inte det är så svårt att förstå hur folk kan tänkas rösta.

Isåfall har man som vanligt grovt missförstått omröstningen eftersom service, leveranstider och övrigt har separata omröstningskategorier eller ingår i helhetsbedömmningen vad som är värt "årets butik".

Annars kan man ju like gärna hävda att CDON har bäst service och leveranstider "i relation till deras lägre pris" och rösta på dem istället...

Det fungerar ju inte alls eftersom ens favoritbutik med det resonemanget vinner på alla kategorier oavsett vad det handlar om för man blandar ihop alla kategorier med varandra :S