Inet vinner Årets datorbutik 2015

Permalänk
Medlem

Sortimentet är sämre än både webhallen, komplett och cdon. Förstår inte vem som röstar på inet i den kategorin. Prissättningen ligger också oftast någon hundring dyrare än konkurrenterna..

Support och leveranstider är superba som de alltid varit så länge jag varit kund där.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Kan ju nästan tro att Inet själva kör ut sina leveranser då de får bäst leveranstid?
Visst har väl lagrets position något med saken att göra.. men det är väl ändå posten som kör ut paketen...

Tveksamt på om Inet håller lägst pris/största sortiment när Netonnet t.ex. håller lägre priser på det mesta inom komponenter
Däremot så har dem en riktigt trevlig hemsida att surfa kring på, något som t.ex. Komplett inte alls har... Därför väljer jag oftast att handla från Inet.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

haha ja vad ska man säga, själv tycker jag webhallen förtjänar, har bra sortiment, har butiker där man kan beställa och hämta ut senare, har fint bonus system allt detta sakner inet sen har jag närmare till webhallen än inte och jag ser ingen anledning till att byta ,jag ser verkligen inte vad som gör att dom vinner dom är knappast billigast och deras sortiment är lite magert.. att dom skulle ha plötsligt bäst service är inte så troligt.

Permalänk
Medlem

Som vanligt folk som ***bort/moderator*** när de absolut inte är bäst inom kategorier man kan objektivt bedöma (prissättning, sortiment...) jaja, snark.

Ovårdat språk /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Ahh saltet har redan börjat sippra ut, oväntat

Permalänk
Medlem

Att rösta om bästa datorbutiken är som att satsa på att ett dopat Norge vinner i skidor.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kör webhallen själv. Netonnet är OK men oftast långa leveranstider om man kör gratis frakt jämfört med konkurrenterna. CDON är ok men oftast lite skumma med lagersaldon vad jag upplevt.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Jag kan bara prata för mig.
Inet kanske inte är bäst i alla kategorier som t ex prissättning eller sortiment.
Dom kanske är lite (och jag menar liiiiite) dyrare jämfört med några andra och kanske inte har absolut allt, men samtidigt är det inget fel med sortimentet.
Det som dom däremot har är en mycket bra service och kundbemötande, jag har varit i kontakt med dom flera gånger när det har varit problem och det är guld värt att inte behöva tjafsa och bråka med säljaren när man har rätt.
Detta för mig är värt mycket mycket mera än att vara någon % billigare eller att ha just den specifika grejen som kanske bara några enstaka personer är intresserade av.
Det spelar ingen roll om Inet har vunnit 100 ggr tidigare, så länge dom håller vad dom lovar och är bättre än andra så är dom värdiga vinanre.
Samtidigt måste jag säga att Webhallen har vuxit mycket hos mig på senare tid då dom börjar komma ikapp tycker jag.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Som vanligt folk som runkar av inet när de absolut inte är bäst inom kategorier man kan objektivt bedöma (prissättning, sortiment...) jaja, snark.

Går ju att sägas om alla dom andra butikerna också och inte bara Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Därför som du röstade på dem eller?

Tycker det är lite tråkigt att Inet vinner varje år.

Komplett med sina fri returer, support på helger och fri frakt övef 500kr borde ta hem det.
Säkert deras skitiga reor som förstör.

Inet vinner varje år för att folk röstar på dem De har fri frakt på allt du köper (om du använder Sweclockers fri frakt), supersnabb support (svar inom 1-2 timmar oftast, iaf till mig) och den absolut snabbaste frakten av alla återförsäljare. Visst, prismässigt är de sisådär men ibland brukar de ha väldigt bra priser! Själv röstade jag i år på Webhallen eftersom de nyligen gjort mig en stor och väldigt smidig tjänst inom ett RMA-ärende

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Det är nog skillnad om man röstar som någon som köpt en komplett dator och fått den monterad jämfört med någon som bedömer en butik efter om den kan leverera en viss komponent snabbt och billigt.
Kan tänka mig att Inet vinner för den som vill köpa en dator han själv komponerat och fått monterad och testad medan Webhallen, Komplett och NetOnNet många gånger har bättre sortiment och mer konkurrenskraftiga priser på enskilda komponenter.
Jag har köpt två egenkomponerade datorer från Inet men också enskilda komponenter från de andra företagen. Det är nog många entusiaster som har erfarenheter av flera av företagen på den svenska marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Inet vinner varje år för att folk röstar på dem De har fri frakt på allt du köper (om du använder Sweclockers fri frakt), supersnabb support (svar inom 1-2 timmar oftast, iaf till mig) och den absolut snabbaste frakten av alla återförsäljare. Visst, prismässigt är de sisådär men ibland brukar de ha väldigt bra priser! Själv röstade jag i år på Webhallen eftersom de nyligen gjort mig en stor och väldigt smidig tjänst inom ett RMA-ärende

Kan inte hålla med om frakten. Webhallen o Inet, har för mig, lika snabb, då båda skickar med posten, så tar det alltid 1 dag.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _Merc_:

varje år samma visa.

de har inte, bäst sortiment, prissättning eller leveranstider.

Inte? Tre dagar tar det för mig (som bor i Umeå) att få ett paket från Inet. Samma paket tar fem dagar från Webhallen bara för att ta ett exempel.

Sedan är det även lite lustigt hur folk använder sig själv som norm och anklagar alla som röstar på inet för att "de får pingvinstänger" eller för att "de röstar för att andra säger åt dem att rösta så". Folk kan helt enkelt inte godta att många föredrar Inet (trots något högre pris). Att Inet vinner varje år beror på att folk röstar på dem PUNKT. Istället för att ifrågasätta detta faktum... undra varför färre föredrar säg Webhallen istället.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag har bara handlat i stockholms inet butik men personalen där är toppen!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skäggig legend

Att inte kunna boka kampanjvaror i butik... Hur i helskotta kan folk tycka det är okej? Webhallen har alltid kunnat göra det oavsett. Utbudet i Inetbutikerna är avskyvärt dåligt medan Webhallen nästan alltid har mycket mer i lager, kanske större lager(?) Hur som haver kommer denna idiotiska utnämning aldrig släppa Inet, de kommer alltid vinna. Kan vara kul när de drar igång en rea SOM MAN INTE KOMMER KUNNA BOKA I BUTIK???! Utan jag måste beställa skiten på posten istället för att knata dit efter jobbet och hämta ut det. Varför @inet varför?

Roligt att det verkar gå dåligt för CDON.COM ^^

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Samma cirkelrunk om Inet varje år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan inte hålla med om frakten. Webhallen o Inet, har för mig, lika snabb, då båda skickar med posten, så tar det alltid 1 dag.

Men Webhallen har väl inte fri frakt?

Borde nog ha skrivit att jag inte känner till hur snabbt Webhallen fraktar, då jag brukar alltid köra med pick-up @store med dem (en av deras butiker ligger ca 10 min ifrån där jag bor). Det jag menade var att alla andra webbutiker jag handlar ifrån (Komplett, Dustin, Netonnet, CDON m.fl.) har aldrig haft lika snabb frakt hem till mig som Inet

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNubcake:

Samma cirkelrunk om Inet varje år...

Och samma urvattnade och barnsliga kommentar från de som föredrar andra butiker.

Skrivet av XHI:

Roligt att det verkar gå dåligt för CDON.COM ^^

Får de skylla sig själv för. Deras kundservice är helt värdelös.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Ja det blir väl oftast fortfarande Inet när man väl beställer något.

Men det har ärligt talat blivit mer Netonnets hämta-själv lager på senaste. Dom har trots allt en hel del bra hårdvara och i många fall samma priser som Inet. För mig som bor i Södertälje så tar det 10min att åka förbi ett av deras lager som ligger precis intill E4 i Slagsta och plocka det jag vill ha från hyllorna och vara hemma igen inom en halvtimme. Ser man på övriga lager så ligger dom alla intill motorvägar runt om i landet, vilket gör dom överraskande lättåtkomliga.

Detta har blivit ett väldigt lockande alternativ istället för att behöva vänta flera dagar och betala för frakt, trots att det är i en helt annan stad. Jag var där sist förra veckan och köpte mig ett Xonar U7 externt ljudkort och Corsair Strafe RGB tangentbord för exakt samma pris som jag hade lagt på Inet. Tidigare har dom räddat mig vid flera tillfällen då jag akut behövt specifika prestanda-modeller av processorkylare, SSD och RAM-minnen samma dag. Sådant man inte direkt kan köpa på lokala Elgiganten eller Mediamarkt, utan måste beställa på nätet om man inte bor nära de få riktiga affärerna som Webhallen och Inet har.

Så tummen upp för Netonnet som är strategiskt utplacerade längs motorvägarna, har hyfsat bra lager av prestanda-komponenter, bra priser, och generösa öppettider Dom förtjänar mer uppmärksamhet!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Håller med! Förstår inte hur folk röstar. Verkar som att många som röstar inte har erfarenhet av några andra butiker eller så är de en oskriven regel att Inet är bäst på allt oavsett.

Det är säkert så som du säger, att man kanske bara har handlat från en butik under året. Borde dock bara påverka leveranstiden samt den generella bedömningen. Pris och utbud går att bilda sig en uppfattning om utan att handla

Personligen blev det NetonNet för min del pga, ironiskt nog, utbudet.

Men även jag har handlat via Inet och det var bra för det jag var ute efter då, men det är inget annat än att gratulera. Ni gör det ni gör bra, det kan man inte säga någonting annat om

Permalänk
Medlem

Utan att ha läst öbriga kommentarer: Hade varit skoj om inte alla Inet fanboys blint röstat på Inet. Vad sägs om att faktiskt testa något annat? jag kan "stolt" säga att jag testat samtliga av återförsäljarna och min röst hamnade utan tvekan på Webhallen. IMO

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

INET är väl värd denna utmärkelse. Har enbart positiv erfarenhet av att handla i denna butik. HURRA !!! Grattis INET !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Men Webhallen har väl inte fri frakt?

Borde nog ha skrivit att jag inte känner till hur snabbt Webhallen fraktar, då jag brukar alltid köra med pick-up @store med dem (en av deras butiker ligger ca 10 min ifrån där jag bor). Det jag menade var att alla andra webbutiker jag handlar ifrån (Komplett, Dustin, Netonnet, CDON m.fl.) har aldrig haft lika snabb frakt hem till mig som Inet

På en hel del varor/produkter har dom fri frakt. Sedan så har jag en del rabatt också då jag är medlem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Inet har dålig prissättningen och dåligt sortimentet samt det finns aldrig något i lager, ännu mindre i fysisk butik. Inet förtjänar verkligen bästa datorbutik...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Hopplös tävling då fel butik alltid vinner. Att de plockar bästa sortiment är ju rent av tragiskt.

Nej, då ger jag mer för Prisjakts omröstning där Webhallen vann. Personligen tycker jag inte att den butiken förtjänar förstaplatsen heller men även de hade Inet som vinnare året innan.

Nytt försök för övriga butiker att vinna kundernas förtroende till nästa år. Om de nu ens bryr sig dvs.

Permalänk
Medlem

Många gånger är det svårt att kategorisera vad är bäst. Bor man i en större ort som har Inet, Webhallen, Netonnet, Komplett (avhämtning-1 dag), osv så utkristalliseras det snabbt vad kunden önskar och vad han får, omeddelbart. Mycket handlar om förkunskap, har du dålig koll(flesta jag ser på Inet där jag bor är, ta inte illa upp ensamstående mammor typ ), de andra butiker har kanske sämre service, men vet du vad du söker fär du det . För mig handlar det om över disk och first impression last , Inet i Malmö missade det de gånger jag varit där.
I Malmö är det ca 500-600 m mellan Inet och Webhallen.

Permalänk
Medlem

Samma salta kommentarer varje år. Det är fullständigt okej att inte hålla med resultatet men att inte kunna acceptera resultatet av en subjektiv omröstning som denna är rätt svagt.

Själv röstade jag inte, men de gånger jag köpt något har jag kollat upp bästa pris på vad jag söker, och sedan vägt in vad jag vet om support, frakt, osv för att välja bland de som ligger lägst i pris. Förra året kom mina köp från Netonnet och Inet utifrån de kriterierna. Båda skötte sig fullständigt klanderfritt så kunde inte klaga om något av de två alternativen vann utifrån mina personliga erfarenheter, men hade inte klagat om någon annan kandidat vunnit heller eftersom det då betytt att folk haft bra erfarenheter av dem.

Permalänk
Medlem

Njae, jag tycker Komplett i så fall. Bättre sortiment och pris. Dom har bättrat sig på fraktpriserna också. Överlägsen support!!

Inet vinner bara på grund av pingvinstänger och länkade kundvagnar imo.

Permalänk
Medlem

Pingvinstångsmaffian har talat.. tragiskt.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Utan att ha läst öbriga kommentarer: Hade varit skoj om inte alla Inet fanboys blint röstat på Inet. Vad sägs om att faktiskt testa något annat? jag kan "stolt" säga att jag testat samtliga av återförsäljarna och min röst hamnade utan tvekan på Webhallen. IMO

Varför Webhallen är då frågan.
Dom har en jobbig hemsida och ett bonussystem som lätt lurar folk att låsa in sig.
Deras utbud och priser är inte direkt något att hurra över heller.

Skrivet av biorrith:

Njae, jag tycker Komplett i så fall. Bättre sortiment och pris. Dom har bättrat sig på fraktpriserna också. Överlägsen support!!

Inet vinner bara på grund av pingvinstänger och länkade kundvagnar imo.

Komplett har sämre sortiment än Inet om man vill gå efter Prisjakts bedömning på produkter under "Datorer & Delar" kategorin , 3675 produkter för Komplett samt 4179 för Inet.
Bäst pris så vinner Inet överlägset på.
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=33&cat=328