Ljudinspelare för mer än 1 minut?

Permalänk
Medlem

Ljudinspelare för mer än 1 minut?

Ja, jag vill helt enkelt ha ett program liknande ljudinspelaren men med stöd för att spela in över en minut långa samtal då det ska användas för att spela in intervjuer. De funktioner som måste finnas i programmet är att man ska kunna ändra kvalité på ljudet, mono, stereo och en massa olika kHz och bit--inställningar där och att man ska kunna spela in över en minut, så det är inget avancerat det handlar om.

Någon som vet om något sådant program?

Visa signatur

Beställt: Antec P182, Corsair 620W PSU, Gigabyte GA-X48-DQ6, 8GB Corsair PC6400 CL4, Intel Core 2 Quad Q9450, TRUE, 2x750GB Samsung Spinpoint F1 (Raid0), nVidia 8800GTS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Eller om du har NERO till din brännare (om du har det), så följer det med ett program som heter Nero Wave editor. Det är faktiskt riktigt bra!!! Kan rekomendera.

Permalänk
Medlem

Total Recorder är smidigt och bra.

Permalänk
Medlem

Soundforge och Cooledit är mina favoriter.

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davib
Total Recorder är smidigt och bra.

Tänkte precis rekomendera det, väldigt bra program.

Permalänk

Men dyra, Nero wave editor hade jag inte ens upptäckt att jag hade. . Jag tror vilket ljudkort som hälst har en gratiskopia på sin cd som duger som en enkel waveredigerare. Sen kan man göra mp3 osv. av wavefilen med andra program efteråt. Att man behöver ett otal plugins till de "kända" ljudeditorerna, typ mp3 plugin och annat är störande då man betalt massor redan. Men cooledit har tror jag har en del bättre prylar än soundforge som ingår. ( Enligt en bok om heter Digitalt Ljud, Haines, www.pagina.se) fanns på biblan. Kör själv soundforge då det är lättare att komma in i. Med det är trots plugins från http://www.waves.com/ som gör jobbet i slutändan. Och de kostar upp till 40 000kr. Soundblaster har ett dugligt "gratis" på sin cd. Vill du ha ett gratis eller vilket prissumma är du beräd att betala? Lättare då att rekomendera=).