iPad 2 - skärm svart, tips på åtgärder?

Permalänk
Medlem

iPad 2 - skärm svart, tips på åtgärder?

Hej!

Idag slocknade grabbens iPad 2. Man ser att skärmen "tänder till" när man trycker igång den men bilden är svart.

Det jag hittills har provat är:

1. Reset genom att hålla in hemknapp + powerknapp, händer inget förutom att skärmen blinkar till (jag tror den faktiskt startar om, mer om det senare).
2. Kopplat den till datorn och uppdaterat den via iTunes, uppdateringen går igenom men det gör ingen skillnad på plattan.
3. Återställt den via iTunes. Det här var en pärs innan jag fick det att fungera. iTunes vill att jag godkänner datorn på iPaden efter uppdateringen, vilket är svårt när skärmen är svart. Men om jag gör en reset enligt punkt 1 så startar den troligtvis om, för om jag håller kvar hemknappen och sätter i USB kabeln så får jag återställningsval i iTunes (iPad:en är alltså i "reset-läge"). Återställer den och får ställa in den som en ny iPad i iTunes, men skärmen är fortfarande svart.

Är den stekt? Eller finns det någon magisk programvara man kan använda för att göra något mer avancerat med den? På sätt och vis känns det som att det inte spelar så stor roll om något går åt helvete eftersom det kommer kosta nästintill lika mycket som att köpa en ny iPad Mini att lämna in den för felsökning/reparation.

Är det någon som har något tips eller varit med om något liknande?

/Desperat farsa och otröstlig pojk...

Permalänk
Medlem

Haha, det här är helt sjukt. Jag hittade en lösning på ett forum, lite udda...

Ok, I've had this exact problem a few times now. The problem is you probably dropped it or set it down too hard and something came loose. This may sound crazy, but dropping it again has worked for me on three different occasions. Try to drop it at the original angle it was dropped the first time. Don't do it so hard that it breaks, but just a one or two foot drop on to a carpeted floor. Each time I've gotten the black screen of death has been about 3-4 months apart.

Do this at your own risk.

Slog den i knät ett par gånger och voila, den fungerar. Pojken måste ha tappat den och såklart inte sagt något om det...

/Glad farsa och överlycklig pojk (imorgon, när han får tillbaks sin kära iPad)