Permalänk

Feedback på vattenkylning.

Kollat på en komplett vattenkylning till datorn i signatur.
Chassit går inte att tumma på

Men det övriga är jag öppen till förslag på.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9093774/2016-01-28

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem

Enligt EKWB så passar inte blocket på grafikkortet, inte heller finns det några andra block anpassade till ditt kort.

Vad för vätska har du tänkt att använda? om du bara ska köra med destillerat vatten så glöm inte att du då måste ha något som håller alger osv borta från loopen, t.ex. Mayhems Biocide eller en silver kill-coil.
Med tanke på att du ska ha ett så pass stort mITX chassi så får du plats med en D5 pump som kommer vara tystare än en DDC, byt.

Skulle personligen inte köpa vattenkylningsprylar från Inet, väldigt överprisat på mycket och rätt dåligt utbud, kolla hos butiker som coolingstuff.se, aquatuning.se och caseking.de.

*EDIT*
Såg nu att ressen du valt är anpassad för en D5 pump, dvs. en DDC går inte att koppla på den

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Enligt EKWB så passar inte blocket på grafikkortet, inte heller finns det några andra block anpassade till ditt kort.

Vad för vätska har du tänkt att använda? om du bara ska köra med destillerat vatten så glöm inte att du då måste ha något som håller alger osv borta från loopen, t.ex. Mayhems Biocide eller en silver kill-coil.
Med tanke på att du ska ha ett så pass stort mITX chassi så får du plats med en D5 pump som kommer vara tystare än en DDC, byt.

Skulle personligen inte köpa vattenkylningsprylar från Inet, väldigt överprisat på mycket och rätt dåligt utbud, kolla hos butiker som coolingstuff.se, aquatuning.se och caseking.de.

*EDIT*
Såg nu att ressen du valt är anpassad för en D5 pump, dvs. en DDC går inte att koppla på den

Såg det jag också nu, kollade bara på denna sida men såg nu de hade en mer specad lista där också.
https://shop.ekwb.com/ek-fc-r9-290x-acetal-nickel-rev-2-0
EK-FC R9-290X is a high performance full-cover water block for AMD reference design Radeon R9 290(X) and -390(X) graphics card.
Men saknades här.
https://www.ekwb.com/configurator/waterblock/3831109869031

Köper nog nått som är färdigblandat skulle jag tro
Hehe, ja se där, tur jag kollar mig för.

Ny lista och inget GPU block, får kolla om det finns nått överhuvudtaget som passar, annars lär det väl komma??
http://www.inet.se/kundvagn/visa/9094855/2016-01-29

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem

@bjornsson:
Bättre fläktar, SP serien om du skall köra samma märke, eller Scythe Gentle Typhoon ap-15, eller EKs kopia Vardar serien. Cougar Vortex är också bra men de har problem att lagret börjar låta om de är i horizontalt läge.

Utöver det, antalet anslutningar samt ta en titt på hur du skall fästa pumpen i chassit, då jag tror inte du får något med den du valt.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

@bjornsson:
Bättre fläktar, SP serien om du skall köra samma märke, eller Scythe Gentle Typhoon ap-15, eller EKs kopia Vardar serien. Cougar Vortex är också bra men de har problem att lagret börjar låta om de är i horizontalt läge.

Utöver det, antalet anslutningar samt ta en titt på hur du skall fästa pumpen i chassit, då jag tror inte du får något med den du valt.

Om jag inte är helt blind så är det SP fläktar i kundvagnen

Skrivet av bjornsson:

Såg det jag också nu, kollade bara på denna sida men såg nu de hade en mer specad lista där också.
https://shop.ekwb.com/ek-fc-r9-290x-acetal-nickel-rev-2-0
EK-FC R9-290X is a high performance full-cover water block for AMD reference design Radeon R9 290(X) and -390(X) graphics card.
Men saknades här.
https://www.ekwb.com/configurator/waterblock/3831109869031

Köper nog nått som är färdigblandat skulle jag tro
Hehe, ja se där, tur jag kollar mig för.

Ny lista och inget GPU block, får kolla om det finns nått överhuvudtaget som passar, annars lär det väl komma??
http://www.inet.se/kundvagn/visa/9094855/2016-01-29

Det verkar inte finnas några block alls till ditt kort och EK har inga planer på att tillverka block till det heller tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Om jag inte är helt blind så är det SP fläktar i kundvagnen

Det verkar inte finnas några block alls till ditt kort och EK har inga planer på att tillverka block till det heller tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade detta tillslut, Alphacool NexXxoS GPX - ATI R9 390 M01 Det ska fungera till mitt kort.
http://www.aquatuning.se/vattenkylning/gpu-vattenblock/gpu-ko...

Hur fungerar det ihop med övriga produkter?
Borde inte vara nått problem? För kopplingar borde vara lika bara man håller sig till samma storlek? (13/10)

iövrigt, är det overkill att göra med två radiatorer?
Hur mycket vinner man på det?

Stor skiollnad att kanske köra grövre slangar än det jag kollat på nu 13/10?

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornsson:

Hittade detta tillslut, Alphacool NexXxoS GPX - ATI R9 390 M01 Det ska fungera till mitt kort.
http://www.aquatuning.se/vattenkylning/gpu-vattenblock/gpu-ko...

Hur fungerar det ihop med övriga produkter?
Borde inte vara nått problem? För kopplingar borde vara lika bara man håller sig till samma storlek? (13/10)

iövrigt, är det overkill att göra med två radiatorer?
Hur mycket vinner man på det?

Stor skiollnad att kanske köra grövre slangar än det jag kollat på nu 13/10?

Ja det verkar passa!

Är inga problem att blanda block från olika tillverkare, kopplingar är nästan alltid G1/4 Gängade och detsamma gäller blocken.

Skulle absolut inte klämma in gpu och cpu på en radiator, nog för att det säkert skulle gå att köra så men du skulle behöva pressa fläktarna en hel del under hög load och speciellt om du ska köra överklockat.
Mer radiatoryta = möjlighet till lägre fläkthastighet.

Skillnaden mellan storlek på slang är inget man räknar på, så liten skillnad att det inte är värt att tänka på.
Det man bryr sig om är vilket utseende man vill ha, personligen tycker jag att 13/10 är på tok för litet när man kör slang (med akrylrör ser det bra ut), så jag skulle rekommendera att köra med 16/10, mycket snyggare och en hel del lättare att dra som man vill utan att slangen kinkar. 19/13 är stort och otympligt, rekommenderar bara det till stora byggen där det finns gott om plats för kreativa dragningar av slang!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Uppdaterat korgen lite, lite grövre slangar och anslutningar.

GPU Blocket får bli från annat ställe.
Kommer även jämföra lite priser i övrigt.
Finns det att spara pengar att handla från t.ex eBay?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9096033/2016-01-29

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornsson:

Uppdaterat korgen lite, lite grövre slangar och anslutningar.

GPU Blocket får bli från annat ställe.
Kommer även jämföra lite priser i övrigt.
Finns det att spara pengar att handla från t.ex eBay?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9096033/2016-01-29http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/9096033/2016-01-29

Ser lite bättre ut nu, men håll dig LÅNGT borta från EK's Blood Red vätska. Den är riktigt hemsk, har förstört block, radiatorer och reservoarer för mig.
Vill du ha en röd vätska så rekommenderar jag Mayhems Pastel Red.

Den där extra 120 radiatorn kan du nog skippa om du inte absolut vill ha den, men det kan bli trångt och krångligt att klämma ihop allt där!

Personligen så skulle jag minska ner på det röda för att det inte ska bli för mycket, kör på SP120 fläktarna utan LED och ha de röda ringarna, vanliga svarta fittings passar bra och sen en vanlig vit LED strip eller två runt chassit för att belysa så blir det skitfint!

Köp hem ett gäng vinklar också, 45 och 90 graders. kanske 5 av varje eller så, underlättar väldigt mycket för att få det snyggt och gör det lättare att dra slangen som man vill!

Fläktarna:
http://www.inet.se/produkt/5322111/corsair-air-series-sp120-q...

*EDIT*

Skulle aldrig köpa okända vattenkylningsprylar från Ebay, visst de kanske är billigare men ofta är de skit och jag skulle inte vilja ha sånt i närheten av min dyra investering i datorn!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Ser lite bättre ut nu, men håll dig LÅNGT borta från EK's Blood Red vätska. Den är riktigt hemsk, har förstört block, radiatorer och reservoarer för mig.
Vill du ha en röd vätska så rekommenderar jag Mayhems Pastel Red.

Den där extra 120 radiatorn kan du nog skippa om du inte absolut vill ha den, men det kan bli trångt och krångligt att klämma ihop allt där!

Personligen så skulle jag minska ner på det röda för att det inte ska bli för mycket, kör på SP120 fläktarna utan LED och ha de röda ringarna, vanliga svarta fittings passar bra och sen en vanlig vit LED strip eller två runt chassit för att belysa så blir det skitfint!

Köp hem ett gäng vinklar också, 45 och 90 graders. kanske 5 av varje eller så, underlättar väldigt mycket för att få det snyggt och gör det lättare att dra slangen som man vill!

Fläktarna:
http://www.inet.se/produkt/5322111/corsair-air-series-sp120-q...

*EDIT*

Skulle aldrig köpa okända vattenkylningsprylar från Ebay, visst de kanske är billigare men ofta är de skit och jag skulle inte vilja ha sånt i närheten av min dyra investering i datorn!

Då skippar vi den pronto
Tänkte att den kanske får plats baktill, men kommer troligast att beställa chassit först när det släpps. För att få mäta själv och utifrån det kolla hur stora och många radiatorer det får plats
La till lite vinklar och grejer också.
Tanken med eBay var att köpa samma grejer, inga hokuspokus grejer http://www.inet.se/kundvagn/visa/9096120/2016-01-29

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornsson:

Då skippar vi den pronto
Tänkte att den kanske får plats baktill, men kommer troligast att beställa chassit först när det släpps. För att få mäta själv och utifrån det kolla hur stora och många radiatorer det får plats
La till lite vinklar och grejer också.
Tanken med eBay var att köpa samma grejer, inga hokuspokus grejer http://www.inet.se/kundvagn/visa/9096120/2016-01-29http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/9096120/2016-01-29

Nu ska jag vara sådär jobbig igen
Masterkleer slang är inget jag rekommenderar, kör på det du hade i kundvagnen innan, LRT är utan tvekan det bästa i slangväg!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Nu ska jag vara sådär jobbig igen
Masterkleer slang är inget jag rekommenderar, kör på det du hade i kundvagnen innan, LRT är utan tvekan det bästa i slangväg!

Så där
Då har jag shopping listan typ klar.
Bara att jaga priser härnäst då.

Bara osäker, men visst passa den pumpen och reservoaren ihop?
Eller tänker jag fel gällande dom två?
Hur stor betydelse har reservoarens storlek när det kommer till kylning?

Edit:
Ser nu att det blev fel storlek på slangen
och att de erkar endast ha det märket i 16/10

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9096266/2016-01-29

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem

@bjornsson ska du sätta den enkla 120-radiatorn i bakkant eller får den plats i bottnen? Med 4x120 som insug måste du forsla bort ganska mycket varmluft. Det är ganska stor risk att du kommer mata den lilla radiatorn med varmluft eller så får du stora problem med att få ut all varmluft om den också är insug. Hur som helst lär du nog få bättre temperaturer om du skippar den.

Har du inte plats för tjockare radiatorer? SE är inte så jättebra med sina 26mm. Om du hoppar över den lilla radiatorn borde du uppgradera dina två 240 till EK XE240 och sedan gärna köra dem i PP om du kan. Typ den bästa radiatorn just nu.

ps wow va dyrt det är med compression fittings. Själv köpte jag 10mm barb + klämma för under 10kr/paret. Snyggt och håller bättre

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Vadå, är det inte så att i princip alla vattenblock för R9 290(X) passar på 390(X) med tanke på att dom är byggda på samma PCB? Och Sapphire's variant är ju referensdesign på själva kortet.

EDIT: Ok nä, letade upp en tråd på ett annat forum där jag tidigare läst att alla 390 med referensdesign ska funka med EK's vattenblock, men nu har deras forummedlemmar verifierat vilka 390 kort som EK's och andra vattenblock för 290 passar på och det verkar vara som att ASUS med DCU kylare samt dom första XFX korten med deras DD kylare (innan dom ändrade på korten för att få bättre VRM kylning tydligen) är dom enda som passar.

Permalänk
Skrivet av Woods:

@bjornsson ska du sätta den enkla 120-radiatorn i bakkant eller får den plats i bottnen? Med 4x120 som insug måste du forsla bort ganska mycket varmluft. Det är ganska stor risk att du kommer mata den lilla radiatorn med varmluft eller så får du stora problem med att få ut all varmluft om den också är insug. Hur som helst lär du nog få bättre temperaturer om du skippar den.

Har du inte plats för tjockare radiatorer? SE är inte så jättebra med sina 26mm. Om du hoppar över den lilla radiatorn borde du uppgradera dina två 240 till EK XE240 och sedan gärna köra dem i PP om du kan. Typ den bästa radiatorn just nu.

ps wow va dyrt det är med compression fittings. Själv köpte jag 10mm barb + klämma för under 10kr/paret. Snyggt och håller bättre

Tjockleken är jag lite osäker på faktiskt, men då chassit är rätt litet så tänkte jag att tjockare kanske inte får plats.
Men det kommer jag mäta innan jag beställer vattenkylningen, så kommer köpa chassit först och resten sedan, så får det plats tjockare radiatorer så kommer jag ju välja det, så stor som möjligt.

Går det inte att toppradiatorn drar sin luft innefrån chassit och ut, kommer iaf ha en fläkt i botten som kommer trycka in luft och sedan den i fronten, och den i topp och bak som trycker ut luften, plus PSUn då.

Är det storskillnad i "säkerhet" mellan det jag har valt och de du pratar om, visst är det sånna här?

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem

Compression fittings alla dagar i veckan. En annan sak är var försiktig med 45c adaptrarna, för mycket påfrestning så kan de börja läcka.

Personligen skulle jag skippa Ultrapure och bara köpt batterivatten på biltema istället då du får ca 4L Destilerat för ~50kr vilket lär gå åt när du skall tvätta radiatorn.

@lowngcawt: Vilka problem fick du med EK's Blood Red?, körde den vätskan i ca 8 månader och allt jag hittade i blocken var lite skit från slangen som samlats upp, men inget farligt alls och då körde jag masterkleer också.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

@bjornsson Fler radiatorer är alltid bättre än få oavsett tjocklek utom i extremfall förstås... Men en XE240 + en SE240 är märkbart bättre än två SE240s.

Väldigt dålig idé att ta luft från insidan av chassit och skicka igenom radiatorerna. För bästa kylförmåga ska alla radiatorer dra luft från utsidan av chassin och alla vakanta fläktplatser ska blåsa ut varmluft. Annars slutar det med att en radiator suger in rumstempererad luft, in i chassit kommer det sedan 10+ grader varmare och sen åker det in i nästa radiator (toppen t.ex.) och där värms vattnet istället. Finns gott om exempel där folk vänt fläktarna eller rent av tagit bort radiatorer för att sedan förbättra sina temperaturer pga radiatorer som tar/fått varmluft istället för rumstempererad.

Angående barbs & kompressionsfitting. Säkerhet: båda är tillräckligt säkra. Men erfarenheter säger mig att en barb med klämma (din bild) sitter betydligt bättre. Hade 19/13 komp innan och det fanns tillfällen då slangen kunde vrida sig och hamna på sniskan lite även fast den satt hårt. Nu har jag 13/10 och barb & klämma och det sitter som berget.

En bonus (utöver att det nästan alltid är billigare), tycker jag, är att det går mycket fortare att sätta på/montera & man vet att när man väl släppt klämman då sitter den som tusan/maximalt . Men komp vred & kände man hela tiden lite extra för säkerhetsskull.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Compression fittings alla dagar i veckan. En annan sak är var försiktig med 45c adaptrarna, för mycket påfrestning så kan de börja läcka.

Personligen skulle jag skippa Ultrapure och bara köpt batterivatten på biltema istället då du får ca 4L Destilerat för ~50kr vilket lär gå åt när du skall tvätta radiatorn.

@lowngcawt: Vilka problem fick du med EK's Blood Red?, körde den vätskan i ca 8 månader och allt jag hittade i blocken var lite skit från slangen som samlats upp, men inget farligt alls och då körde jag masterkleer också.

Vätskan blev nästintill svart efter bara två månaders användning, missfärgade och kletade igen block, radiatorer och reservoar till skillnad från mayhems pastel red som såg ut som ny efter ett års användning, ingen missfärgning och slangarna såg nya ut.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Vätskan blev nästintill svart efter bara två månaders användning, missfärgade och kletade igen block, radiatorer och reservoar till skillnad från mayhems pastel red som såg ut som ny efter ett års användning, ingen missfärgning och slangarna såg nya ut.

Hm lite missfärgning såg jag när jag tömde mitt, var mer av mörkare röd än vad den skulle vara, kanske nått som var kvar i radiatorn som orsakade det? (kanske ph värde?)

Tömde min nyligen från Aurora mot Pastel RED, (ca 8 månader här också) tog sin tid att tömma även den men sista gången jag kör Masterkleer, blev dimmiga efter 2veckors användning.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Hm lite missfärgning såg jag när jag tömde mitt, var mer av mörkare röd än vad den skulle vara, kanske nått som var kvar i radiatorn som orsakade det? (kanske ph värde?)

Tömde min nyligen från Aurora mot Pastel RED, (ca 8 månader här också) tog sin tid att tömma även den men sista gången jag kör Masterkleer, blev dimmiga efter 2veckors användning.

Inget skräp kvar i radiatorerna, körde flertaler sköljningar med varmt destillerat vatten.

Masterkleer är riktigt hemskt, allt skit fastnar i blocken och blir dimmiga superfort. Jag håller mig till LRT när jag kör slang, inga problem alls med det!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Inget skräp kvar i radiatorerna, körde flertaler sköljningar med varmt destillerat vatten.

Masterkleer är riktigt hemskt, allt skit fastnar i blocken och blir dimmiga superfort. Jag håller mig till LRT när jag kör slang, inga problem alls med det!

Var köper du slangen? Köpte senast från Inet men det blev ~200spänn för deras 3m. CoolerKit hade dyrare per m medans coolingstuff har inget alls.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Var köper du slangen? Köpte senast från Inet men det blev ~200spänn för deras 3m. CoolerKit hade dyrare per m medans coolingstuff har inget alls.

Jag köper allt mitt från coolingstuff, vissa saker får man maila om, speciellt nu efter de har gjort om hemsidan så den är lite tom på prylar!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-