Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010

Ny billig mobil

Hej!

Nu ska farfar min ha ny mobil, han har tidigare kört doro skit. Så nu är det dags för annat. Man vill ju ha android iaf. Sen kan man ju köra någon senior launcher typ koala eller nåt.

Han vill helst ha en liten telefon. Alltså runt 4.5 tum. Sen inte allt för dyr. Bra batteritid är ett plus. Kommer ändå inte dra så mycket då han endast ringer ibland. Har ni några tips?

Tack på förhand!

All you have in this world is your word, so speak up!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010

Vad tror ni om Samsung Galaxy Ace 4? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2802785

Han vill kunna få upp telefon boken i bilens navigatör. Visst bör det gå med i princip alla dagens telefoner? Han har någon nu som kör någon egengjord version av android, liknande doro, där bluetooth till bilen inte funkar som sig bör..

Eller kanske denna? Samsung Galaxy A3 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2873886

All you have in this world is your word, so speak up!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Jag skulle rekommendera Motorola telefoner, dock så skulle jag satsa på en telefon med 2GB, då 1GB är för litet idag. Jag har en Moto G 2014 LTe och den stänger ner appar i bakgrunden väldigt snabbt. T.ex. så kunde jag inte ha musik igång samtidigt som jag använde Tapatalk utan att musiken stängde av pga av för lite RAM. Moto G 2015 LTE är den jag har och är väldigt nöjd med den. Man får mycket för pengarna, annars OnePlus X. Jag skulle inte rekommendera Samsung då deras tillverkarskin (TouchWiz) är väldigt tungdrivet. @PcCrazyMods

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Lg Leon köpte jag som arbetstelefon, lågupplöst display och rätt liten.

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Jag rekommenderar Moto E 2nd gen 2015 LTE eller om du är generös gå för Moto G 3rd gen