Häng med när SpelClockers testar Tom Clancy's The Division

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Häng med när SpelClockers testar Tom Clancy's The Division

I ett ödsligt New York efter kollapsen intar de första betatestarna Tom Clancy's The Division. Häng med på Twitch när gänget hos SweClockers ger ett smakprov av spelet!

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2001

Laggar var 10 sekund.

CPU: Intel i7 6800 @ 4.6 GHz | MK: MSI x99 Pro Carbon | Gpu: Asus GTX 1080 Ti Poseidon @ 2100Mhz | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 32 GB | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Psu: Corsair RMI 1000W | Kylning: Custom vatten med 3 radiatorer och dubbla D5 pumpar samt Waterchiller | Skärm: OLED65B7V
Levande Spirulina och phytoplankton

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2007

Svart bild.

Edit: Nu funkar det.

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Ni läste väll ToS innan ni började streama den stängda betan?
Är för i övrigt kul att ni visar gameplay i från aktuella spel som folk väntar på.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av fxfighter:

Är för i övrigt kul att ni visar gameplay i från aktuella spel som folk väntar på.

Fritt fram att spela in och Streama bäst man vill!
http://forums.ubi.com/showthread.php/1377200-Closed-Beta-FAQ?...

Laptop#1: Lenovo Legion Y720 | i7 7700HQ | 16Gb 2400Mhz | GTX 1060 6Gb |
Laptop#2: MSI GS73VR Stealth Pro | i7 6700HQ | 16Gb 2400Mhz | GTX 1060 6Gb |
Desktop | MSI X470 Pro Carbon AC | Ryzen 7 2700X - H100i Pro RGB | 16Gb 3200Mhz Pro RGB | 1080Ti STRIX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Maj 2008

Ser kul ut, vad är målet?

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2013

Irriterande att det inte är first person imo :/

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
| 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Pan.Pan:

Tycker man borde göra det till standard att man kan välja mellan båda som i GTA V. Personligen tycker jag dock third person passar bättre i open world av någon anledning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

Twitch har tydligen bannat mig, kan inte se strömmen utan vpn och med vpn så laggar den satan

CPU: 1600x @ 4Ghz
RAM: 16GB
GPU: 1070 TI

Extremt prispressat monster som uppnår mina krav. Allt är köpt på rea

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Pan.Pan:

Instämmer, drönarvy över en gubbe som är ute och joggar i zick zack är inget som lockar mig, first person ftw. Vilket för övrigt är vad hela den uppkommande VR-boomen handlar om, att vara där.

Notebook Envy 15" 4K IPS 7500U 16GBDDR4@2133MHz 256GB NVMe USB-C
2016Ed. VIII Hero 6700K@4801MHz H₂O 32GB DDR4@3200MHz/cl15 950Pro 1080Ti 11GB H₂O
2014Ed. Z87-A 4790K@4900MHz NH-D14 16GB DDR3@2133MHz/cl11 1070FE 8GB
Portabelt BT ljud: LG G7 ThinQ / Sony WH-H900N h.ear on 2(AptX HD, LDAC)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Maj 2008

@hakd kanske är nått bråk mellan Twitch och Isla de Muertas regering ?

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Friterad:

Tycker man borde göra det till standard att man kan välja mellan båda som i GTA V. Personligen tycker jag dock third person passar bättre i open world av någon anledning.

Skrivet av the squonk:

Instämmer, drönarvy över en gubbe som är ute och joggar i zick zack är inget som lockar mig, first person ftw. Vilket för övrigt är vad hela den uppkommande VR-boomen handlar om, att vara där.

Precis (båda av er har bra poänger!)

Tycker själv att det ger en mycket bättre känsla att faktiskt kunna rikta in skotten bättre och ha något som gör att det känns som att jag faktiskt har gjort något coolt. Inte en random gubbe som dessutom tar upp en stor del av synfältet :/

Med det sagt så tycker jag inte heller att spelet ska vara riktat mot rush and gun personer (som tex BF4, och i mycket högre utsträckning CoD), som det här faktiskt ser till att inte göra iom den klumpiga 3-persons vyn.

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
| 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

Dålig bildkvalitet. Varför kör ni inte minst 1080p?

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Vad går spelet ut på egentligen? Jag har kollat lite videos, men man verkar bara springa på andra onlinespelare och strida.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

Ser väldigt intressant ut, Spelar man mot andra spelare eller hur fungerar det?

**Edit länka gärna någon video från youtube där någon förklarar eller berättar här i tråden/annan tråd!

CPU i7 8700k 4,50 ghz, CPU Kyl Be quiet! Shadow Rock 2 Ram 16 gb vengeance Chassi Fractal R3 SSD Samsung SSD 520 series - 500gb Hårddiskar 5 TB Samsung HDD Mod Asus extreme Övrigt 3 x 120 mm Fläktar Nätagg 650 w +50 goldGPU Geforce MSI 1060 6 gb.

Trädvy Permalänk
Community Manager
Forumledare
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Woods:

Ser kul ut, vad är målet?

Skrivet av biorrith:

Vad går spelet ut på egentligen? Jag har kollat lite videos, men man verkar bara springa på andra onlinespelare och strida.

Skrivet av Peterpanik:

Ser väldigt intressant ut, Spelar man mot andra spelare eller hur fungerar det?

**Edit länka gärna någon video från youtube där någon förklarar eller berättar här i tråden/annan tråd!

Spelet är satt i New York, efter att samhällstrukturen brakat samman av trycket efter biologiska och infrastrukturangrepp. Man spelar en så kallad sovande agent, en katastrofåtgärd ifall samhället kollapsar. Då skall man kliva in och försöka återställa lag/ordning/struktur. Samt utreda vad som hänt, hur botar man sjukan, etc.

Spelet utnyttjar många psykologiska vinklingar, människan har gått tillbaka till överlevnadsläge till varje pris. Spelaren ska i en slags öppen värld springa runt, hjälpa andra, samla resurser till sin bas, utveckla basen, lösa mysteriet och försöka beskydda folk. Samtidigt som man skjuter av mängder med "bad guys".

I betan fick vi se dels den öppna världen med co-op vs PvE men också "Dark Zone" med PvP kombinerat med PvE. Helt klart hade vi roligast i Dark Zone med många luriga taktiker, folk som försökte extrahera loot de hittat och naturligtvis folk som försökte sno looten - dvs gå "Rogue" och mörda andra division agenter. Då får man en slags bad guy status och kan dödas av andra spelare utan negativa följder. Rogue statusen försvinner efter x sekunder. Den bästa looten finns självklart just i DZ.

Skrivet av AMD-FX:

Dålig bildkvalitet. Varför kör ni inte minst 1080p?

Ja, det var väldigt dålig kvalitet. Vi borde ha haft minst 720p med 4500 bitrate. Kollar!

Orsaken att vi inte kör 1080 är att vi håller på och testar lite med capture cards, ska se om vi inte kan spela in en separat fil med lite högre kvalitet simultant med GPU som encoder.

Skrivet av fxfighter:

Självklart, vi streamar inget utan att vara 100% säkra. Är vi inte det så kör vi inte spelet på stream. I detta läget så frågade vi dels deras support men den infon kom även ut i klartext via mail. Väldigt många beta tester är numera semi-lanseringar där de avsiktligt bygger hype. Innehållet planeras noga just för att streamen (och beta spelare) ska få se tillräckligt med godis/teasers.

Tack, vi försöker ge lite extra nöje. Det kommer nog fler Division streams under helgen. Och andra nyheter under våren!

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Lan:

Spelet är satt i New York, efter att samhällstrukturen brakat samman av trycket efter biologiska och infrastrukturangrepp. Man spelar en så kallad sovande agent, en katastrofåtgärd ifall samhället kollapsar. Då skall man kliva in och försöka återställa lag/ordning/struktur. Samt utreda vad som hänt, hur botar man sjukan, etc.

Spelet utnyttjar många psykologiska vinklingar, människan har gått tillbaka till överlevnadsläge till varje pris. Spelaren ska i en slags öppen värld springa runt, hjälpa andra, samla resurser till sin bas, utveckla basen, lösa mysteriet och försöka beskydda folk. Samtidigt som man skjuter av mängder med "bad guys".

I betan fick vi se dels den öppna världen med co-op vs PvE men också "Dark Zone" med PvP kombinerat med PvE. Helt klart hade vi roligast i Dark Zone med många luriga taktiker, folk som försökte extrahera loot de hittat och naturligtvis folk som försökte sno looten - dvs gå "Rogue" och mörda andra division agenter. Då får man en slags bad guy status och kan dödas av andra spelare utan negativa följder. Rogue statusen försvinner efter x sekunder. Den bästa looten finns självklart just i DZ.

Ja, det var väldigt dålig kvalitet. Vi borde ha haft minst 720p med 4500 bitrate. Kollar!

Orsaken att vi inte kör 1080 är att vi håller på och testar lite med capture cards, ska se om vi inte kan spela in en separat fil med lite högre kvalitet simultant med GPU som encoder.

Självklart, vi streamar inget utan att vara 100% säkra. Är vi inte det så kör vi inte spelet på stream. I detta läget så frågade vi dels deras support men den infon kom även ut i klartext via mail. Väldigt många beta tester är numera semi-lanseringar där de avsiktligt bygger hype. Innehållet planeras noga just för att streamen (och beta spelare) ska få se tillräckligt med godis/teasers.

Tack, vi försöker ge lite extra nöje. Det kommer nog fler Division streams under helgen. Och andra nyheter under våren!

Utmärkt tack!

Låter riktigt spännande med Dark Zone och PvP samt PvE kombinationen! Blir nog ett köp då det släpps faktist

CPU i7 8700k 4,50 ghz, CPU Kyl Be quiet! Shadow Rock 2 Ram 16 gb vengeance Chassi Fractal R3 SSD Samsung SSD 520 series - 500gb Hårddiskar 5 TB Samsung HDD Mod Asus extreme Övrigt 3 x 120 mm Fläktar Nätagg 650 w +50 goldGPU Geforce MSI 1060 6 gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2004

Först göra ett spel som ska se verkligt ut (som inte blev så), sen totalt spamma skärmen med en overklig HUD?
(man skulle kunna tro att spelet ska föreställas vara Hitech-övervakat med en drönare till en dator).

Kan man välja vilken del man ska plåstra eller i vad är behovet att visa karaktärers skada m.m i vertices/linjer/färger?
(att det ska se häftigt ut, strunt i om det bryter illusionen ännu mer?).

Buggigt arcade-DEMO... för övrigt.

Sökes UTROTAD:
Ljust media-tangentbord (svarta bokstäver obelyst)
HELT vanligt ej mekaniskt org 105 fullhöjd swe, 6-7mediaknappar (separat). (extraknappar). USB-sladd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Jag har själv spelat nu i morse och jag måste säga att spelet inte är vad jag hoppades på.

Allt kändes så meh. prestandan kan jag inte klaga på alls, med riggen i sign fick jag ut relativt stabila 30 vilket funkar fint med handkontroll känns som att spela på en xbox.

Men spelet i sig vad jag kunnat testa känns dock meh..

Buh!! Nu blev du skrämd va?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Hypen var stor för detta spelet, men försvann totalt är det blev ännu ett i raden av generic mmo med bara online/multiplayer.

Scenariot är synnerligen intressant men de hade kunnat gett spelet en intressant story och mastigt singleplayer.

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
CheeseBay
Registrerad
Jun 2009

Har hunnit spela ett par timmar och detta händer.
http://i.imgur.com/QOLuVD1.png

Chassi: Enthoo Evolv ATX |
Kylare: Corsair H110i GT | CPU: i7 6700K@4,7Ghz | GPU: EVGA GTX 1080 Classified | Moderkort: ASUS Sabertooth Z170 S | Minne: 16GB HyperX Fury 2133Mhz | Hårddisk: 2xSamsung 850 EVO 250GB RAID 0 | Nätaggregat: EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Squedo:

Så är det att vara beta testare Exakt så!

Och går man med på att vara betatestare, ja då är det bara att svälja.

Tycker du ska vara glad att ha hunnit spela ett par timmar
Spelade du några fler timmar efter omstart ?

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Jul 2012

Kul att se er spela. Trodde att det skulle bygga å att man skulle ut på äventyr på dagarna och sedan under kvällen/natten så brakade det loss om man skulle behöva hitta hem i tid.

GA-Z97P-D3 | i5 4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GF 760GTX | Samsung 850EVO 120Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | CPU: Arctic TwinTurbo II | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus 3T | NAS: Synology 211j + XPEnology Hemmabygge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
CheeseBay
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av skog1s:

Så är det att vara beta testare Exakt så!

Och går man med på att vara betatestare, ja då är det bara att svälja.

Tycker du ska vara glad att ha hunnit spela ett par timmar
Spelade du några fler timmar efter omstart ?

Jo det är ju en del av det hela. Tyckte mest det var lite roligt

Sitter och spelar just nu. Level 8 Kört lite Dark Zone och väntar på några polare som sitter och laddar ner det.

Kylare: Corsair H110i GT | CPU: i7 6700K@4,7Ghz | GPU: EVGA GTX 1080 Classified | Moderkort: ASUS Sabertooth Z170 S | Minne: 16GB HyperX Fury 2133Mhz | Hårddisk: 2xSamsung 850 EVO 250GB RAID 0 | Nätaggregat: EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Death Star
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Friterad:

Första gången jag spelade ett mmo var SWG. Då körde jag first person i ett par dagar innan någon berättade för mig att jag var en noob som lirade i first person hehe

Lightsaber - Black armour - and balls!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Squedo:

Sim City: Division Edition

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Sep 2008

dat HUD!!

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jul 2007

undra hur mitt gtx 780 ti sc med 4690k 4.5ghz kommer klara detta i 1080p

Chassi Fractal design R4, Skärm ACER XB271HU 144Hz IPS GSYNC Moderkort Asus Z97-ACPU Intel I7 4790K 4.6 GhzRAM 16gb corsair vengence LP 1866Mhz, SSD Samsung 850 pro 256gb, GPU EVGA GTX 1070 FTW . Nätagg Corsair RM750x 750w.

Mobil: Huawei p9 plus 64gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Feb 2007

Det är ju så in i förbaskat detaljerat spel... har sett ett par streams nu och blir mer och mer imponerad, om det är nerskalat så är det fortfarande snyggt.
Men är lite orolig för spelinnehållet, hur kommer end game se ut? Bara springa runt i DZ och farma loot?

< :: insert | impressive | computer | specifications | here :: >

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
CheeseBay
Registrerad
Jun 2009

@macbang: Kommer nog gå rätt bra om jag får gissa.
Kör med datorn i sign på high/ultra 1920x1200 och får ut mellan 55-70FPS beroende på situation. Dock rätt gammal CPU som eventuellt begränsar.