Apple konto är låst, kan ej logga ut

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Apple konto är låst, kan ej logga ut

Tjena!

För en-två månader sedan så låstes mitt Apple konto av någon oförklarlig anledning. Jag kan lösenordet, men när jag loggar in så kommer det upp: "Detta konto har låsts. Svara på säkerhetsfrågorna". Problemet är att jag inte kan svaret på dessa säkerhetsfrågorna då jag skapade kontot för år sedan då jag inte brydde mig om att skriva in några ordentliga svar. Man kan återställa kontot via e-mail också men jag har inte kontroll över denna e-mailen längre då den i sin tur blivit låst via Hotmail då e-mailen utgör en "säkerhetsrisk". (Inte använt mailen på något år, tror någon kommit åt den.)

Detta gör att jag inte kan uppdatera några appar eller ladda ner några nya längre, vilket som är lite irriterade. Därför har jag skapat ett nytt Apple konto. Dock kan jag inte logga in på det då jag först måste logga ut från detta kontot, men det går inte för att jag måste skriva in lösenordet på mitt nuvarande konto för att logga in, och gör jag det så börjar allting om igen. Den vill att jag ska svara på frågor blabla.

Någon som varit i samma situation?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Kanske dum fråga men går det inte att nollställa/fabriksåterställa telefonen ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007

Jag hade samma problem, fast i mitt fall hade jag tydligen fyllt i fel födelsedatum, så kunde av den anledningen inte ta mig vidare i återställningsprocessen.

Men jag ringde till slut upp Apple Support och den vägen gick det att lösa. Kan man bara styrka att man faktiskt är ägaren till telefonen så ska det inte vara några problem.

NCASE M1 V5 | Ryzen 1700 @ 3.7Ghz/1.18v (PState) | G.Skill FlareX @ 3466Mhz/1.45v 14-15-14-28 CR1 | Vega 56 (Vega 64 BIOS) @ 1600Mhz/1100Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Alpha77:

Kanske dum fråga men går det inte att nollställa/fabriksåterställa telefonen ?

Nej, om "spåra min iphone" eller vad nu tjänsten kallas är aktiverad så är den för alltid låst till apple-kontot.

NCASE M1 V5 | Ryzen 1700 @ 3.7Ghz/1.18v (PState) | G.Skill FlareX @ 3466Mhz/1.45v 14-15-14-28 CR1 | Vega 56 (Vega 64 BIOS) @ 1600Mhz/1100Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Finns inget du kan göra och endast Apple support kan låsa upp det åt dig. Så bara kontakta Apple support.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Har du kvitto på telefonen så borde de kunna hjälpa dig på apple supporten, fick hjälp den vägen på en iPad som vi inte kom åt eposten på.

Samsung S34E790C | Asus Z170I Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 2666MHz | i5 - 6600K | Hyper 212 EVO | Sapphire R9 390 Nitro Backplate 8GB | Samsung 950 PRO 256GB M.2 |Corsair HX850 | Phanteks Enthoo EVOLV ITX |
DS412+ - 4*5Tb WD Red
HP ProLiant ML350 G6 Dual XEON E5640 96Gb ECC -> ESXi 6.0.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Dallen:

Jag hade samma problem, fast i mitt fall hade jag tydligen fyllt i fel födelsedatum, så kunde av den anledningen inte ta mig vidare i återställningsprocessen.

Men jag ringde till slut upp Apple Support och den vägen gick det att lösa. Kan man bara styrka att man faktiskt är ägaren till telefonen så ska det inte vara några problem.

Samma här, av någon anledning fyllde jag i fel födelsedatum när jag skapade kontot.. Men får väl ta och kontakta dem, tack!

Skrivet av XPerion:

Finns inget du kan göra och endast Apple support kan låsa upp det åt dig. Så bara kontakta Apple support.

Får bli att göra det, tack!

Skrivet av bjornsson:

Har du kvitto på telefonen så borde de kunna hjälpa dig på apple supporten, fick hjälp den vägen på en iPad som vi inte kom åt eposten på.

Köpte telefonen begagnat för något år sedan, så har dessvärre inget kvitto. Men får ta och ringa dem och se vad som händer, tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

Om nu lösenordet fortfarande funkar så borde du väl kunna koppla bort appleId från telefon?

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ X 2