Permalänk
Medlem

Första 3 skärms utrustningen

Hej!
(Jag börjar med att säga att jag inte har någon tidigare kunskap om kablar/kontakter och bara lite kunskap om skärmar och grafikkort)

Jag kommer inom en någorlunda snar framtid att uppgradera min utrustning till 3 skärmar. Då jag behöver mer skärmyta när jag programmerar och liknande.
Men innan jag gör det så finns det några frågor angående vad som behövs för att driva 3 skärmar.

Så jag har just nu ett Gigabyte GeForce GTX 770 2GB Windforce.
Fråga 1: Är det tillräckligt mycket kraft för 3 skärmar?

Fråga 2: Det finns 1 HDMI och 2 DVI utgångar och 1 DisplayPort-utgång. Det finns alltså inte 3 likadana utgångar.
Kan detta bli ett problem? (Min magkänsla att säger mig att det kanske kan leda till olika bildkvaliteter på skärmarna eller liknande?)

Fråga 3: Är det något mer jag behöver tänka på innan jag uppgraderar min utrustning?

Tack på förhand
Fredrik

Jag har nu fått alla svar jag behövde, så här är svaren för er som har liknande frågor.
Fråga 1: Ja det är tillräkligt
Fråga 2: Ingen märkbar skillnad
Fråga 3: Bara skärmarna har de ingångar som grafikkortet har så bör det inte vara några problem.
Ska bara vara att plugga in och konfigurera i windows sedan.

Åter igen, tack för all hjälp

Permalänk

Är det detta kort http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4629#o...
så stödjer det upp till fyra skärmar iaf.

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem

Ja det är det kortet Underbart att höra!

Du kanske inte har ett lika bra svar på 3:e frågan?

Permalänk
Skrivet av fresjo:

Ja det är det kortet Underbart att höra!

Du kanske inte har ett lika bra svar på 3:e frågan?

Bara skärmarna har de ingångar som grafikkortet har så ser jag inget problem
Ska bara vara att plugga in och konfigurera i windows sedan.

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av fresjo:

Ja det är det kortet Underbart att höra!

Du kanske inte har ett lika bra svar på 3:e frågan?

Ska du köra med 3 likadana skärmar?
Kör du 1080p eller 1440p på din nuvarande?

1440 kan bli tungdrivet för 770, speciellt i trippelskärm.
(Förutsatt att du kommer spela)
Spelar du inget så är det bara att köra på!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av fresjo:

Ja det är det kortet Underbart att höra!

Du kanske inte har ett lika bra svar på 3:e frågan?

Är du bara ute efter mer skärmyta för desktop jobb, ser jag inga problem.

Och ang kontakter, själv kör jag display port och 2xDVI på min triple setup.

Ska du spela på 3 skärmar, så blir det jobbigt för ditt gtx 770 pga av 2gb minne, men visst inget är omöjligt men dra ner
inställningar kommer du få göra.

Sen kan du titta på tex Ultramon lr Displayfusion, enklare inställningar och features för 3 skärmar.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar

Min nuvarande skärm kör på 1080p. Men vet inte vilka skärmar jag kommer att införskaffa. Kommer troligtvis att köpa 3 lika dana skärmar pga OCD :D. (Några förslag på bra skärmar?) Men min tanke var att bara spela på "huvudskärmen". Då jag vet att 3 skärms lösningar och FPS spel inte är ultimat.

Om jag bara spelar på 1 skärm, kommer jag att behöva dra ner inställningar eller hur mycket påverkar de andra 2 skärmarna grafikkortet under spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fresjo:

Tack för alla svar

Om jag bara spelar på 1 skärm, kommer jag att behöva dra ner inställningar eller hur mycket påverkar de andra 2 skärmarna grafikkortet under spel?

Kommer inte påverka något, lr minimalt inte märkbart, skulle jag säga.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag hade tidigare ett gtx650 med tre skärmar, det funkade alldeles utmärkt till allt utom spel. När jag ville spela fick jag bara köra på en skärm och då gick det alldeles utmärkt.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Jag hade tidigare ett gtx650 med tre skärmar, det funkade alldeles utmärkt till allt utom spel. När jag ville spela fick jag bara köra på en skärm och då gick det alldeles utmärkt.

Kunde du ha annan aktivitet på skärmarna så som YouTube, Twitch eller annat internet användande?
Eller behövde skärmarna vara helt "avstängda"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fresjo:

Kunde du ha annan aktivitet på skärmarna så som YouTube, Twitch eller annat internet användande?
Eller behövde skärmarna vara helt "avstängda"?

Funkar jättebra med netflix, youtube eller liknande på sidoskärmarna. Hade ett 670 Windforce där jag använde alla fyra utgångar.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Funkar jättebra med netflix, youtube eller liknande på sidoskärmarna. Hade ett 670 Windforce där jag använde alla fyra utgångar.

Underbart att höra!!

Då tror jag att alla mina frågor är besvarade.
1000 tack för alla svar och all hjälp
mvh Fredrik