Diagnosverktyg för mobiler (både iOS och Andriod)

Permalänk
Livsnjutare 😎

Diagnosverktyg för mobiler (både iOS och Andriod)

Jag har fått ta över lite äldre telefoner från syskon, kusiner, vänner och bekanta som bytt telefoner sedan en tid tillbaka och min tanke var att fixa till och sälja dessa (om de ens har något värde).

Men projektet blev liggande på is, men telefonerna kom in och lades på hög.
Så nu har jag ett 10-tal mobiler som ligger och tänkte "liksom komma igång nu!".

Men finns det något enkelt sätt att testa funktioner på en mobil, typ vol/upp ner, kamera, batteritid, högtalare, mic osv så man vet om de har någon defekt?
Någon har spräckt skärm - men det ser man ju menar jag.

Tänkte om det fanns någon som gjort en app eller dylikt som provar allt i ett schema till de olika plattformarna, typ;

  1. "Hör du detta ut högtalaren?" - JA/NEJ

  2. "Prata i mic'en..." - "Hörs det ?" (spelas upp igen" - JA/NEJ

  3. "Tryck på VOL UPP"

  4. "Tryck VOL NER"

  5. "Belastar batteri under 10min - detta borde tagit X % av ditt batteri nu, stämer det " ? - JA/NEJ

Osv... ni fattar.

Annars är detta en affärside att skapa en liknande app!
Jag hade köpt den!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har fått ta över lite äldre telefoner från syskon, kusiner, vänner och bekanta som bytt telefoner sedan en tid tillbaka och min tanke var att fixa till och sälja dessa (om de ens har något värde).

Men projektet blev liggande på is, men telefonerna kom in och lades på hög.
Så nu har jag ett 10-tal mobiler som ligger och tänkte "liksom komma igång nu!".

Men finns det något enkelt sätt att testa funktioner på en mobil, typ vol/upp ner, kamera, batteritid, högtalare, mic osv så man vet om de har någon defekt?
Någon har spräckt skärm - men det ser man ju menar jag.

Tänkte om det fanns någon som gjort en app eller dylikt som provar allt i ett schema till de olika plattformarna, typ;

  1. "Hör du detta ut högtalaren?" - JA/NEJ

  2. "Prata i mic'en..." - "Hörs det ?" (spelas upp igen" - JA/NEJ

  3. "Tryck på VOL UPP"

  4. "Tryck VOL NER"

  5. "Belastar batteri under 10min - detta borde tagit X % av ditt batteri nu, stämer det " ? - JA/NEJ

Osv... ni fattar.

Annars är detta en affärside att skapa en liknande app!
Jag hade köpt den!

I min Sony Xperia z2 så har den en inbyggd självdiagnos. Många andra mobiler har det säkert också.