Electroworld läggs ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Handlar väl bara om att de stänger ner en försäljningskanal. Jag misstänker att alla varor plockades från Torsvik i Jönköping oavsett om varan såldes via Elgiganten eller Electroworld. Support/säljare kommer nu sitta kvar vid samma skrivbord men istället sälja eller supporta för antingen Phonehouse eller Elgiganten.

Stämmer bra, allt skickades från lagret i Torsvik utanför Jönköping.

Skrivet av xtQ:

Mycket tråkigt besked. Dels för oss kunder och dels för konkurrensen i sin helhet. Electroworld hade ofta bra priser och matchade under reor och annat med att sänka.

Dock kändes utbudet spretigt utan riktig profil på vad de sålde och till vem.

Vore intressant om något annat företag valde att kliva in på den svenska marknaden under 2016. Amazon kanske

Pratats ett bra tag om att Amazon skulle öppna upp en svensk site med lager i Danmark.
Men det verkar just bara vara prat.

Permalänk
Medlem

Electroworld var bra för Elgiganten använde dem som prispressare. Elgiganten har blivit noterbart dyrare sedan Electroworld tog över den rollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Pratats ett bra tag om att Amazon skulle öppna upp en svensk site med lager i Danmark.
Men det verkar just bara vara prat.

Dom har öppnat ett lager i Danmark iallafall för när jag beställde min Motorola Moto G 3 2015 så skickades den från Danmark

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har alltid trott att electroworld va typ elgiganten så som komplett.se och komplett.dk typ... Samma fast ändå inte...

Aldrig handlat därifrån dock utan då tagit elgiganten.se isåfall.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Livsnjutare 😎

Men har det framgått varför de läggs ner?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Men har det framgått varför de läggs ner?

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1412654-pixmania-i-konk...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dixons_Carphone

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*