AMD släpper Radeon Software 16.1.1 Hotfix för Rise of the Tomb Raider

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

AMD släpper Radeon Software 16.1.1 Hotfix för Rise of the Tomb Raider

Som utlovat levererar AMD en ny version av Radeon Software med finslipad prestanda för Rise of the Tomb Raider. SweClockers sätter den nya mjukvaran på prov.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Kan ni inte visa för Fury X?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2012

Graferna är ju nästintill [bold]exakt[/bold] likadana? Ligger verkligen 390 såpass långt efter 970 dessutom?
AMD visar verkligen inte framfötterna här mjukvarumässigt (gör de någonsin).

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av kira9204:

Graferna är ju nästintill [bold]exakt[/bold] likadana? Ligger verkligen 390 såpass långt efter 970 dessutom?
AMD visar verkligen inte framfötterna här mjukvarumässigt (gör de någonsin).

Eller så ligger nVidia och stör AMD medvetet med GameWorks?

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Mocka:

Eller så ligger nVidia och stör AMD medvetet med GameWorks?

Just här problemet ligger. Nvidia förhindrar konkurrenten AMD att kunna optimera Nvidia"sponsrade" titlar. Förhoppningsvis kommer nästa drivrutin visa bättre resultat men tills vidare är detta spel ett av flera tecken på hur Nvidia förstör PC som spelplattform. Lite så jag undrar om inte AMD redan förbereder för att dra Nvidia inför domstol för konkurrensbrott eller något liknande. Sånt här brukar trots allt ta tid innan stämningen kommer.

Resultaten är dessutom orimligt när man tänker på att spelet från början utvecklats för AMD hårdvara (Xbox One) men har kidnappats på väg till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Maj 2013

Tycker nvidia kan fixa sitt pissiga Sli "stöd" som dom har... två 980ti's med 40-44 fps. Ibland nere under 30fps

"I am the one who knocks"

Trädvy Permalänk
Datavetare
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Mocka:

Eller så ligger nVidia och stör AMD medvetet med GameWorks?

Eller så använder denna titel väldigt mycket tessellation, något som inte är en Gameworks teknik utan en standardfunktion i DX11. I denna titel kan man stänga av tessellation separat och det är påslaget i "high preset" eller högre. I denna titel används tessellation på "rätt" sätt, man har en rimligt nivå och kvalitén med tessellation påslaget är märkbart bättre.

Det enda från Gameworks som denna titel använder är HBAO+, en teknik som relativt sett presterar bättre på GCN än på både Maxwell och Kepler (då det är en shader-tung teknik). Så förklara gärna hur Gameworks är problemet här...

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Om Nvidia någon gång kommer med anpassade drivrutiner efter AMD hoppas jag det påpekas i artiklar tydligt och flera gånger...

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW | Sony 46" LCD Full HD | HTC Vive ]
[ Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Buriram/Thailand
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av anders190:

Just här problemet ligger. Nvidia förhindrar konkurrenten AMD att kunna optimera Nvidia"sponsrade" titlar. Förhoppningsvis kommer nästa drivrutin visa bättre resultat men tills vidare är detta spel ett av flera tecken på hur Nvidia förstör PC som spelplattform. Lite så jag undrar om inte AMD redan förbereder för att dra Nvidia inför domstol för konkurrensbrott eller något liknande. Sånt här brukar trots allt ta tid innan stämningen kommer.

Resultaten är dessutom orimligt när man tänker på att spelet från början utvecklats för AMD hårdvara (Xbox One) men har kidnappats på väg till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Jösses vilket gnäll,Nvidia this Nvidia that, konspirations teorier i all ära men räcker det inte nu. Amd är ett företag som sliter ekonomiskt.Att det inte skulle märkas när det kommer till drivrutiner skulle vara mycket märkligt. Det är inte första gången de är sena till "bordet" och lär inte vara sista heller.

Att skylla på Nvidia för Amd`s tillkortakommanden är bara infantilt.

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borås
Registrerad
Maj 2010

problemet är själva spelet är dåligt portat ...samma med batman när den kom första gången

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av itkoll:

problemet är själva spelet är dåligt portat ...samma med batman när den kom första gången

Så...detta är det andra spelet som Gameworks "förbättrar"....

(Ursäkta, kunde inte låta bli....)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009

Jag skulle vilja veta varför AMD ens släppte denna hotfix?
Det kan ju knappast ha varit för prestandaförbättringar.
Jag gissar på CrossFire eller stabilitet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag skulle vilja veta varför AMD ens släppte denna hotfix?
Det kan ju knappast ha varit för prestandaförbättringar.
Jag gissar på CrossFire eller stabilitet.

Jag fick gå tillbaka till 15.2 just pga d gick inte få igång crossfire på spel som saknade profil och är rädd att det blir samma visa nu.

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag skulle vilja veta varför AMD ens släppte denna hotfix?
Det kan ju knappast ha varit för prestandaförbättringar.
Jag gissar på CrossFire eller stabilitet.

Enligt Guru3D så ska användare ha märkt av bättre prestanda. Sedan tillkommer CF profil för Rise of the Tomb Raider och Fallout 4.

Men någon förbättring verkar inte denna redaktion ha märkt av så frågan om. Mer tester lär nog dyka upp under dagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2013

AMD gör nog vad de kan när de får. Skillnaden är att dx11 funkar bättre för Nvidia men den som har GCN när dx12 spelen kommer, behöver inte ha bråttom och köpa nytt när grundläggande dx12 funktioner börjar användas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av BigO161107:

Tycker nvidia kan fixa sitt pissiga Sli "stöd" som dom har... två 980ti's med 40-44 fps. Ibland nere under 30fps

japp.... detta hjälpte mig. Oehört mkt bättre prestanda. Om du inte har ladda ner nvidia specter. För mig fungera det jätte bra inga buggar/krashar http://www.dsogaming.com/news/rise-of-the-tomb-raider-sli-fix...

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borås
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av ThomasLidstrom:

Så...detta är det andra spelet som Gameworks "förbättrar"....

(Ursäkta, kunde inte låta bli....)

https://www.youtube.com/watch?v=04mON_ZjKis

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009

Hejssan itkoll,

Det var en slamkrypare det erkänner jag.
Det verkar inte vara något portningsrelaterat fel på spelet
https://www.youtube.com/watch?v=uJ3PuclVyK4

Tar jag däremot på mig konspirationsfoliehatten kan jag inte undgå att göra liknelser mellan Gameworks och Intels mixtrande av CPU-prestandaprogram under 1990/2000-talet.
Jag misstänker att Gameworks är en kletigt gegga som lägger mellan drivrutiner och spel på ett sätt som enbart gynnar en av GPU-tillverkarna, under löften att ge snyggt hår och fina skuggor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borås
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejssan itkoll,
Det var en slamkrypare det erkänner jag.
Det verkar inte vara något portningsrelaterat fel på spelet
https://www.youtube.com/watch?v=uJ3PuclVyK4

Tar jag däremot på mig konspirationsfoliehatten kan jag inte undgå att göra liknelser mellan Gameworks och Intels mixtrande av CPU-prestandaprogram under 1990/2000-talet.
Jag misstänker att Gameworks är en kletigt gegga som lägger mellan drivrutiner och spel på ett sätt som enbart gynnar en av GPU-tillverkarna, under löften att ge snyggt hår och fina skuggor.

bra video

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejssan itkoll,
Det var en slamkrypare det erkänner jag.
Det verkar inte vara något portningsrelaterat fel på spelet
https://www.youtube.com/watch?v=uJ3PuclVyK4

Tar jag däremot på mig konspirationsfoliehatten kan jag inte undgå att göra liknelser mellan Gameworks och Intels mixtrande av CPU-prestandaprogram under 1990/2000-talet.
Jag misstänker att Gameworks är en kletigt gegga som lägger mellan drivrutiner och spel på ett sätt som enbart gynnar en av GPU-tillverkarna, under löften att ge snyggt hår och fina skuggor.

AMD har ju den funktionen, just snyggt hår, tror första rebooten av tomb raider var lanseringsspelet för den funktionen.

http://www.amd.com/en-us/innovations/software-technologies/te...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av anders190:

Just här problemet ligger. Nvidia förhindrar konkurrenten AMD att kunna optimera Nvidia"sponsrade" titlar. Förhoppningsvis kommer nästa drivrutin visa bättre resultat men tills vidare är detta spel ett av flera tecken på hur Nvidia förstör PC som spelplattform. Lite så jag undrar om inte AMD redan förbereder för att dra Nvidia inför domstol för konkurrensbrott eller något liknande. Sånt här brukar trots allt ta tid innan stämningen kommer.

Resultaten är dessutom orimligt när man tänker på att spelet från början utvecklats för AMD hårdvara (Xbox One) men har kidnappats på väg till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Sant. Samma med War Thunder, dom drog in gameworks med 1.53 och förstörde crossfire för alla, fortfarande inget fix och gaijin är helt tysta.
Innan 1.53 så var spelet det mest crossfire-vänliga jag har testat, över 120 fps konstant på högsta inställningarna. [HD7990]

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejssan itkoll,
Det var en slamkrypare det erkänner jag.
Det verkar inte vara något portningsrelaterat fel på spelet
https://www.youtube.com/watch?v=uJ3PuclVyK4

Tar jag däremot på mig konspirationsfoliehatten kan jag inte undgå att göra liknelser mellan Gameworks och Intels mixtrande av CPU-prestandaprogram under 1990/2000-talet.
Jag misstänker att Gameworks är en kletigt gegga som lägger mellan drivrutiner och spel på ett sätt som enbart gynnar en av GPU-tillverkarna, under löften att ge snyggt hår och fina skuggor.

Många av de spel som får Gameworks brukar vara problematiska också. Mest på AMD-hårdvara men även Nvidia-hårdvara (speciellt äldre sådan). Om det stämmer in på exakt alla dessa spel kan jag inte uttala mig om men tillräckligt ofta för att inse att ett spel som använder Gameworks kan bli problematisk..

Skrivet av ZylioN:

Sant. Samma med War Thunder, dom drog in gameworks med 1.53 och förstörde crossfire för alla, fortfarande inget fix och gaijin är helt tysta.
Innan 1.53 så var spelet det mest crossfire-vänliga jag har testat, över 120 fps konstant på högsta inställningarna. [HD7990]

Jag har ingen koll på just det spelet men riktigt trist, speciellt utvecklarens tystnad.

Väldigt riskabelt att börja särbehandla ens kunder, man skiter inte där man äter. Eller hur ordspråket nu är.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Fyra arbetsdagar efter release. Får väl anses godkänt, de har varit bra mycket sämre än så förut.

Jag hoppas innerligt att drivrutinen för The Division är redo den 8/3...

EDIT: Däremot stör jag mig på att Crimson fortfarande inte är färdigt. Hälften av de inställningar man vill åt ligger ju fortfarande i gamla CCC, man kan exempelvis inte styra Eyefinity ordentligt utan att grotta i tröga CCC-menyer.

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS PRIME X370-PRO Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 3000 MHz SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x NAS: Synology DS212j HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Så här lät det från Nvidia när förra versionen av Tomb Raider flöt bättre på AMD:s kort.
Jävligt ödmjukt, som vanligt från Nvidia.

Citat:

We are aware of performance and stability issues with GeForce GPUs running Tomb Raider with maximum settings. Unfortunately, NVIDIA didn’t receive final game code until this past weekend which substantially decreased stability, image quality and performance over a build we were previously provided. We are working closely with Crystal Dynamics to address and resolve all game issues as quickly as possible.

Please be advised that these issues cannot be completely resolved by an NVIDIA driver. The developer will need to make code changes on their end to fix the issues on GeForce GPUs as well. As a result, we recommend you do not play Tomb Raider until all of the above issues have been resolved

In the meantime, we would like to apologize to GeForce users that are not able to have a great experience playing Tomb Raider, as they have come to expect with all of their favorite PC games.

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-geforce-314-...

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | https://valid.x86.fr/ufsz9j | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Ja Fallout 4 flöt ju på riktigt bra iaf nu när vi äntligen får riktig crossfire. Dock så verkar Fallout 4 Tweaker inte villja lira med den för mig. Alla väggar var delvis genomskinliga, och mkt flimmer.

ASUS ROG Crosshair VI Hero| AMD Ryzen 7 2700X @4300MHz| EK based custom watercooling| Samsung 950 PRO 512GB M.2 NVMe| G.Skill Trident Z RGB 3600 MHz 16GB @3466 MHz 16-16-16-36-81 1T| MSI RX VEGA 64| LG 34UC88-B Freesync| EVGA SuperNova P2 1600W| Lian-Li PC-O11| Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Datavetare
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Ratatosk:

Så här lät det från Nvidia när förra versionen av Tomb Raider flöt bättre på AMD:s kort.
Jävligt ödmjukt, som vanligt från Nvidia.
http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-geforce-314-...

Och vad är skillnaden här?

TressFX implementerad som en "compute kernel" precis som t.ex. HBAO+. D.v.s. enda sättet att göra några optimeringar är att skriva en ny "compute kernel" (som är del av spelet, inte driver), finns överhuvudtaget inget man kan göra i en driver när det handlar om saker som är rena "shader-program".

Var är majoriteten av Gameworks finesserna? Det är mellanprogramvara som ligger ovanpå DX11, d.v.s de använder standardanrop där driver definitivt är involverad (men inte säkert att man kan optimera via drivers, är t.ex. problemet för lite kapacitet av den resurs som används i GPU så är man körd).

Gameworks är inte helt problemfritt, Nvidia väljer naturligtvis lösningar som gynnar deras kort i fall när det finns fler än en lösning (man baserar många tekniker på tesselation då Maxwell/Kepler är långt snabbar på detta än motsvarande GCN-modell). Men de försöker inte aktivt sabotera, eller hur förklarar man annars att t.ex. HBAO+ där enda rimliga implementationen är via ett shader-program faktiskt presterar relativt sett bäst på GCN, följt av Maxwell och sedan Kepler (testade man detta på Fermi skulle det antagligen fungera bättre än på både Maxwell och Kepler)?

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

@Yoshman: Mitt inlägg riktade sig mest mot de som hävdat att AMD haft lika god tillgång till spelets källkod som Nvidia.
Bäst för oss spelare vore givetvis att Nvida haft full tillgång till alla "Gaming Evolved" titlar och AMD till alla Gameworks, men så är det inte.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | https://valid.x86.fr/ufsz9j | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Börjar bli riktigt tröttsamt med alla "Gameworks saboterar!!!" rop. Ta typ Battlefront; presterar jävligt mycket bättre med AMD hårdvara. NVIDIA har mer cash, klart som fan att de pröjsar utvecklare så att deras kort får prestanda lyft genom deras egna låsta tekniker (_inte_ för att sabotera AMD). Jag har själv AMD kort och gillar att basha NVIDIA men det här går lite för långt..

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

En sak som man bör komma ihåg, är att det är speltillverkarens ansvar att se till att spelet flyter bra på både AMD och Nvidia, ingen annans.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | https://valid.x86.fr/ufsz9j | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Ratatosk:

@Yoshman: Mitt inlägg riktade sig mest mot de som hävdat att AMD haft lika god tillgång till spelets källkod som Nvidia.
Bäst för oss spelare vore givetvis att Nvida haft full tillgång till alla "Gaming Evolved" titlar och AMD till alla Gameworks, men så är det inte.

Helt rätt.
Och i slutändan ligger makten hos oss konsumenter, eller rättare sagt i våra plånböcker.
Om du inte gillar något med ett spel, som att de har GameWorks/GamingEvolved etc, avstå köp.
Vänta en månad så finns det definitivt något annat att köpa!