Skicka värld till annan person

Permalänk
Inaktiv

Skicka värld till annan person

Tjena!

Jag och en kompis har byggt på en realm, nu när man kunnat pröva på gratis i en månad. Men nu har en månad gått, och tanken är att min kompis nu ska göra en gratisrealm, men med samma värld som vi hade på min realm. Men den stora frågan blir ju då, hur ska jag skicka min värld till honom?

Tacksam för all hjälp

Permalänk

Vad rör det sig om för spel?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunchlådan:

Tjena!

Jag och en kompis har byggt på en realm, nu när man kunnat pröva på gratis i en månad. Men nu har en månad gått, och tanken är att min kompis nu ska göra en gratisrealm, men med samma värld som vi hade på min realm. Men den stora frågan blir ju då, hur ska jag skicka min värld till honom?

Tacksam för all hjälp

Jag vet inte, eftersom du inte skrivit ut det någonstans, men jag antar att spelet du snackar om är Minecraft?

Om du kör din egen server så skapas en mapp med världens namn i server-mappen. Den mappen är vad du hade velat kopiera därifrån.
Jag har själv aldrig använt en realm, så jag vet inte om du kan komma åt den mappen tyvärr.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Inaktiv

Ahh, aa, minecraft

Permalänk
Inaktiv

Har laddat ner min realmvärld som vanlig värld nu, så nu är ju bara frågan bara hur jag ska skicka världen

Permalänk
Medlem

Du kan ju använda google drive, dropbox, mega.nz , skype eller något annat. Bör inte vara så svårt att hitta en passande tjänst med lite googling.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Miney:

Du kan ju använda google drive, dropbox, mega.nz , skype eller något annat. Bör inte vara så svårt att hitta en passande tjänst med lite googling.

Jo, hade tänkt att ladda upp på OneDrive, men förstår inte hur jag ska kopiera världen...

Permalänk
Medlem

Handlar det om en singleplayer-värld eller multiplayer-värld?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv

Har sparat den som en singleplayervärld

Permalänk
Medlem

Zippa och lägg up på dropbox el onedrive.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Att be någon att "googla" är inte direkt konstruktivt och hjälpsamt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord