Forumdelen sponsras av

Vilken skärm till MSI Geforce GTX 970!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
malmö
Registrerad
Jan 2011

Vilken skärm till MSI Geforce GTX 970!

Hej Sweclockers!

Har köpt ett nytt grafikkort och är i behov av en ny skärm, då min gamla Dell Ultrasharp börjar bli lite trött... Budgeten är i princip obegränsad, men vill ha något prisvärt.

Spelar Witcher 3, Fallout 4, CS GO, DOTA 2 etc, funderar därför på att köra någon med G-sync så att härligheterna flyter på...men är det värt det?

Klarar mitt kort ens av en 4K gaming-skärm med g-sync, typ en Acer 28" XB281HK eller en av de senaste ASUS ROG? Eller är det bortkastade pengar för min del, då min utrustning är för dålig?

Har för övrigt 8gb ram samt en gammal hederlig klockad Intel 2500k-processor. Vad skall jag göra?

Är i desperat behov av hjälp, alla råd är hjärtligt välkomna!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Vattenskidor:

Hej Sweclockers!

Har köpt ett nytt grafikkort och är i behov av en ny skärm, då min gamla Dell Ultrasharp börjar bli lite trött... Budgeten är i princip obegränsad, men vill ha något prisvärt.

Spelar Witcher 3, Fallout 4, CS GO, DOTA 2 etc, funderar därför på att köra någon med G-sync så att härligheterna flyter på...men är det värt det?

Klarar mitt kort ens av en 4K gaming-skärm med g-sync, typ en Acer 28" XB281HK eller en av de senaste ASUS ROG? Eller är det bortkastade pengar för min del, då min utrustning är för dålig?

Har för övrigt 8gb ram samt en gammal hederlig klockad Intel 2500k-processor. Vad skall jag göra?

Är i desperat behov av hjälp, alla råd är hjärtligt välkomna!

1080p är nog vad som gäller för dig, alternativt 1440p om du vill dra ner på inställningarna i spelet. 4K bör du inte ens fundera över om du tänkt spela på den.

M-ITX: Fractal Design Node 304 Gigabyte H97N i7 4790k Msi GTX980 Gaming Ballistix Sport 16GB @ 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
malmö
Registrerad
Jan 2011

1080p kanske är att föredra isåfall...vill ju inte bränna ut grafikkortet helt. 4k misstänkte jag var helt ute, kanske skulle satsat på ett 980 direkt. Jaja.

frågan är isåfall vilken skärm man skall satsa på då? Lönar det sig att lägga 2000kr extra på en g-sync skärm jämfört med en utan, ifall jag ändå kommer kunna köra allt i mer än 60 fps?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010

Hej!

Jag har idag 3 (men använder endast 2) 144hz BenQ skärmar 2411Z som är 1080p och jag funderar starkt på att uppgradera till en 1440 skärm med g-sync. I dagsläget skulle jag personligen inte köpa en 1080p skärm speciellt inte om jag en "obegränsad" budget.

Mvh

CPU: Intel i7 6700K @ 4.5Ghz CPU Cooler: EK Supremacy Evo
Motherboard: Asus Maximus Extreme VIII RAM: Corsair Dominator 32GB 3000Mhz
Graphics Card: Evga Superclocked Titan X Bitspower Waterblock
Storage: 2x Samsung Evo 850 256GB PRO, ROG RAIDR
PSU: Corsair RM1000W Case: Corsair 900D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2013

Med datorn som du har nu så hade jag skaffat en ASUS VG248QE! Riktigt bra skärm för pengarna.

Jag hade inte tyckt det var lönt med 1440p när du har ett 970 för du kommer inte få en bra spelupplevelse. Min kollega på jobbet har en 1440p med ett 970 och säger att det inte var värt köpet!

Köper du en vanlig 144hz 1920x1080 så mister du dock G-Sync funktionen. Jag har testat att köra med en min VG248QE och en ASUS ROG Swift P27 på jobbet. Jag känner knappt någon skillnad när jag använder G-Sync men det är väl olika åsikter hos vissa.

i7 4790k 4.0ghz /w Hyper Evo 212 | MSI Geforce GTX 980ti Gaming 6GB | 16GB Corsair Veangence LPX Red 1600mhz | Fractal Design Define S |NZXT LED Sleeved RED-Kit
EVGA Supernova G2 750W PSU
ASUS Z-97A