Permalänk
Medlem

BSOD med Plex?

Så jag skaffade mig en Apple TV 4. Betalade för appen Plex (Då alla rekommenderade den!). Funkade hur bra som helst, tills jag gjorde en update på plex servern och sedan dess får jag i princip BSOD efter cirka 5-15min efter att Plex varit igång.

Jag laddade ner "Bluescreenviewer" eller något och det ser ut så här: https://i.gyazo.com/7fa594b452fd77dfd322a05177323547.png
(alla errors är samma)

Några tips på vad som kan vara fel / hur jag fixar det? Det händer BARA när jag har Plex på.. Annars kan jag spela / kolla på film / runka och vad som helst utan problem.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Snabb googling pekar på hårdvarufel. Inte nödvändigtvis trasig hårdvara, men hårdvara som orsakar BSODen. Prova uppdatera/installera drivare till chipset, grafikkort m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Annars kan jag spela / kolla på film / runka och vad som helst utan problem.

Tur att man inte får blåskärm av att runka iaf.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Snabb googling pekar på hårdvarufel. Inte nödvändigtvis trasig hårdvara, men hårdvara som orsakar BSODen. Prova uppdatera/installera drivare till chipset, grafikkort m.m.

Allt verkar vara up to date, använder mig av MSI Live Update och allt är "Up to date" där.
Är det inte lite konstigt att det bara händer med Plex är igång då? (OCH jag kollar på film på t.ex min apple tv)

Skrivet av Pentagram:

Tur att man inte får blåskärm av att runka iaf.

Hårt nog så

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Allt verkar vara up to date, använder mig av MSI Live Update och allt är "Up to date" där.
Är det inte lite konstigt att det bara händer med Plex är igång då? (OCH jag kollar på film på t.ex min apple tv)

Behöver inte vara. Kan vara någon bugg i drivrutinen och/eller Plex som påverkas när Plex transkodar material.