Fredagspanelen 109: Intel clockblockar och undermåliga USB Type-C-kablar

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Fredagspanelen 109: Intel clockblockar och undermåliga USB Type-C-kablar

Intels kommande överklockningsblockad av de låsta Skylake-processorerna är ett hett ämne för Jonas och Jacob i veckans avsnitt av Fredagspanelen.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Varannan fredag är otvivelaktigt trevligare än de andra varannan fredagarna.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Helgen inledd! Kul att äntligen få se Jacob i rutan också

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Jun 2013

Jacob! Välkommen tillbaka till panelen, riktigt härligt! Fräsch tröja btw

Trevlig helg på er alla FredagsClockare!

Chassi: Cooler Master HAF 912+ | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra 650W | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | Lagring/NAS: Netgear Stora + 2x4TB Seagate IronWolf | CPU Kylning: Corsair H60

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Jag vill ha en sådan tröja Jacob har!
Vart kan man köpa "Sweclockers Wear" ?

@JonasT @emilakered @Jacob

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Intel cockblockar?

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Nov 2009

Någon annan som njöt av bordskanten till vänster i klippet?

i7 920 C0/C1 @3.7, Gigabyte EX58-UD4P, 8gb ddr3, GTX 1060, define c, corsair tx650w, asus Xonar dx, Dell U2412M + Asus 24"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Peterpawn:

La också märke till det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2012

Måste säga att det mycket underhållande när Jacob är med i fredagspanelen!

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av andreas_dock:

Jag vill ha en sådan tröja Jacob har!
Vart kan man köpa "Sweclockers Wear" ?

@JonasT @emilakered @Jacob

Man kan säga att det är en "limited edition".

Skrivet av Peterpawn:

Tyckte att det behövdes lite mer inredning i rutan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Tips på er som är på jakt efter billigare USB Typ-C. En herre som recenserat en flera olika sladdar och converters
http://www.amazon.com/gp/pdp/profile/A25GROL6KJV3QG/ref=cm_cr...

Jag har för många prylar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Härlig Fredag
Men varför ingen direkt länk till Youtube...?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Nästan så man får ha kontinuitetsmätare för att vara säker på att sin USB Type-C inte grillar datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av JonasT:

Man kan säga att det är en "limited edition".

Tyckte att det behövdes lite mer inredning i rutan.

Men va tusan @JonasT !

Kom igen nu, jag vill sprida Sweclockers fina anda för andra, icke oinvigda!

Finns det någonstans ni har tryck-material och/eller logotype -material så man kan beställa trycka saker själv?

Har sett saker från tävlingar och så, men inget jag sparat ner.

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

@happy_per:
Följ på youtube och när du ser en ny fredagspanel är det bara att gå dit istället.
Själv skulle jag använda deras nya spelare om de hade timestamps som på youtube så man kan hoppa till olika delar man är intresserad av. Som det är nu finns det fortfarande ingen anledning att titta på Fredagspanelen på Sweclockers sajt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Ni måste sluta titta på varandra och in i kameran. Brukar funka bra med Jonas + Emil men när ni har andra så blir det väldigt mycket att den seniore tittar på den juniore och pratar med den istället för till tittarna. I all välmening.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002

Det luktar pengar...

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Nov 2003

Fantastiskt trevligt att höra rullande rikssvenska rrrrrr i Fredagspanelen. Kör hårt @Jacob!!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2007

Han är ju så söt med @jacob

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Ja! Några som håller med mig om att det är tråkigt att Intel tvingar moderkortstillverkarna att stänga ner BCLK-överklockning av icke-K-modeller. Som ni sa, de verkar vilja döda överklockningsscenen.

▪ i7-6700K ▪ Asus Z170-A ▪ 16GB 2800MHz ▪ Gainward GLH 1080 ▪ 400GB NVMe ▪ Win 10 Pro ▪

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av enbom:

Ja! Några som håller med mig om att det är tråkigt att Intel tvingar moderkortstillverkarna att stänga ner BCLK-överklockning av icke-K-modeller. Som ni sa, de verkar vilja döda överklockningsscenen.

De vill kontrollera vilka som överklockar - de som kan betala för det. Osnyggt av Intel, i längden hade de tjänat på att låtsas missa detta.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Peterpawn:

Inte innan jag läste den här kommentaren. Borde kollat klart först för nu kommer jag sitta och störa mig på det resten av klippet.

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Härligt att ni inte tar Intel i försvar för att de låst ner överklockningen på icke K-modeller! Det är rätta takter!

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Mar 2006

Satt och tänkte detsamma...

Skrivet av bärplockaren:

Intel cockblockar?

hur många " läste fel" ?

Thomas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Aug 2012

Jonas, Kingen som vanligt. Jacob, bättre framför kameran än någonsin.
Emil... nu har du varit riktigt kass i 2 paneler i rad, Jag varken såg dig eller hörde dig. Skärpning!

MoBo: ASRock Z77 Extreme4 CPU: i7 3770K 4,3 GHz GPU: PowerColor Radeon Vega 64 8GB RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB PSU: ocZ Fatal1ty 750W SSD: Samsung 850 Pro 512 GB HDD: 4 TB m.m. CPU kylare: Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC OS: Win 10 Pro 64 Skärmar: Benq GW2760HM / Benq GW2750HM

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Kändes som om Microsoft har betalat lite för den här Fredagspanelen...

.

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002

@RX10: Du får väl ta och titt på förra veckans Fräcka Fredag så kommer du få en liten dos av @emilakered.

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av 14ccKemiskt:

De vill kontrollera vilka som överklockar - de som kan betala för det. Osnyggt av Intel, i längden hade de tjänat på att låtsas missa detta.

Jag förstår absolut varför de gör detta, money. Men som du sa, osnyggt av Intel.

▪ i7-6700K ▪ Asus Z170-A ▪ 16GB 2800MHz ▪ Gainward GLH 1080 ▪ 400GB NVMe ▪ Win 10 Pro ▪

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2013

Rätt roligt att ni nämner Skutskär som jag precis passerade med bussen. Inget felt ställe att bo på, ni skulle prova.

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storstaden
Registrerad
Jan 2014

Jättebra fredagspanel som vanligt Men skulle vilja föreslå att man flyttar mickarna till den sidan som ni oftast vänder er mot eller försöker få dom mer centrerade.

Som i Jacobs fall, tycker hans röst försvinner lite emellanåt när han vänder sig mot Jonas, vilket sker rätt ofta

Har man lite dålig hörsel så måste man skruva upp volymen rätt ordentligt för att höra, vilket ger väldiga ljudtoppar när ni är vända mot kameran. Lite smågnälligt här nu kanske, men, men..

Asus Z87-Pro | Intel i7-4770K OC | Corsair H100i | Corsair Dominator 2133 (32GB) | Corsair AX760i | Samsung SSD 860 500GB | ASUS STRIX GeForce GTX 1080 | Fractal Design Define R6 BL.O | Logitech G502 Proteus Spectrum | CODE 88-key MX Clear, w/ custom keycaps | Acer Predator XB271HU IPS | Asus RT-AC88U | Philips Fidelio X2 | Windows 7 Ultimate | NVIDIA SHIELD TV Pro w/PLEX