Nexus 6p dålig batteritid och konstiga benchmarks?

Permalänk
Medlem

Nexus 6p dålig batteritid och konstiga benchmarks?

Hej

Jag har precis skaffat mig en Nexus 6p. Telefonen är verkligen fantastisk, grym kamera, fantastisk design i aluminium och underbar skärm. Jag har bara två saker som är lite konstiga och som jag inte är nöjd med. Den första är batteritiden. Jag har sätt många recensioner på Youtube där de får mellan 4.5h till 5h skärmtid. Idag drog jag ur den fulladdad 06.45 och redan 16.20 hade jag bara 5% batteri kvar och ungefär 3.5h skärmtid. Det med mixad användning, mest Facebook tittande, surfande med Chrome, och sen kanske totalt sätt en halvtimmes spelande. Ni som har en Nexus 6p, hur är er batteritid? Jag är verkligen inte nöjd med 3.5h skärmtid, hade verkligen förväntat mig någonstans kring 5h, vilket de flesta recensionerna sagt. Jag har senaste uppdateringen installerad, 6.0.1.

Sen så körde jag några AnTuTu benchmark test. Då låg poängen mellan 65-68 tusen. Det är i princip vad en LG G4 ligger på för poäng om man kollar på AnTuTus ranking lista, och den har ju en SD808, som är långsamamre än SD810, och en 2k skärm. Jag får till och med sämre poäng än den gamla Motorola Nexus 6 som får 71588 poäng. Jag tycker det verkar väldigt skumt. Tex får Oneplus 2 80090 poäng och den har också en SD810 och 3gb RAM. Tycker min Nexus 6p borde ligga nära den i alla fall. Samma sak med Xiaomi MI NOTE Pro, som har väldigt identiska spesifikationer med Nexus 6p och dessutom en 2k skärm, som får 80998 poäng. Jag hittade sen den här hemsidan som säger att just Nexus 6p ska få 83906 Nexus 6p AnTuTu score Jag vett att benchmarks verkligen inte speglar så att säga "real world performance", men jag tycker att när det är så stora skillnader i poäng med min Nexus 6p så känns det som om något inte riktigt står rätt till. Hade jag fått kanske 75000 poäng hade jag inte varit så orolig men nu skiljer det ändå hela 15000 poäng mellan andra modeller som har liknande specifikationer som min Nexus 6p.
Jag hittade dessutom det här Youtube-klippet där någon kör AnTuTu med en Nexus 6p och får över 80000 poäng. Nexus 6p AnTuTu test

Tror ni jag har fått något måndagsexemplar? Vad har ni som har en Nexus 6p att säga om dessa två problem jag har? Har ni upplevt liknande?