Kommun vill bygga flyktingboende vid min bostadsrätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirux:

Det är djupt tragiskt att läsa hur flera i den här tråden har en sån vriden syn på vad flyktingar är och att de är "lycksökare". Det är anledningen till att vi har ett migrationsverk som granskar varje asylansökningar. Det är en lång process innan Migrationsverket fattar ett beslut om personen har legala skäl att vara flykting. Finns inte skälen blir personen utvisad.

Ja, det är bara vi som tycker så och har "den" synen.

https://www.rt.com/news/330284-economic-migrants-eu-refugees/

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ja för det har funkat så jävla bra än så länge. Varför tror du att alla som kommer hit är "ensamkommande barn"? Dom utger sig för att bara var 15 men ser ut som 23. Dom har "tappat bort sitt pass", men mobilen har dom fan kvar!

Men visst ge du dom dina jävla bullar. Tror du kommer säga tack så mycket och börja söka jobb? Nä dom säger gratis är gött har du mer?

I höstas promenerade ett tåg med flera tusen invandrare in i Malmö. 80% män. Och varför var det så få kvinnor och barn? För att dom löper stor risk att bli våldtagna och misshandlade under vandringen, om dom männen har vi nu i vårt land. Männen flyr hit, inte från krig och elände utan från att jobba. Dom är väl medvetna om att det är minst 9 månaders handläggningstid här, och under den tiden är det gratis mat och boende utan att göra ett skit. Är det krig i sitt land få dom för fan stanna och slåss det är det männen ska göra.

Faktaresistensen is strong in this one. Seriöst, tror du själv på det du skriver. Att de kommer hit för att slippa jobba?? Är du på riktigt? Är det något de vill så är det att jobba så snabbt som möjligt alternativt starta eget. Att de inte gör det från dag 1 är att regelverket förbjuder dem från att göra det. Som flykting saknar de arbetstillstånd. Så släpp sargen och läs på, alternativt prata med dessa människor och lyssna till det som de har att berätta. Det skulle göra dig gott istället fö att läsa på avpixlat.

Visa signatur

Fotograf med eget företag och grymt teknikintresserad.
www.kimsanfridsson.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Ja, det är bara vi som tycker så och har "den" synen.

https://www.rt.com/news/330284-economic-migrants-eu-refugees/

Och du delar en länk till ryska medier?

Visa signatur

Fotograf med eget företag och grymt teknikintresserad.
www.kimsanfridsson.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Nej. Det är helt enkelt inte sant. Den absolut största majoriteten som kommer hit vill integrera sig. Det är en liten minoritet av invandrarna som vill leva som de gjorde i sitt eget land, och dessa har inte ens stöd av andra invandrare. Tror man att det är "väldigt många" så har man henkelt inte kontakt med verkligheten. Då har man istället köpt in på skrämselpropagandan som rasisterna sprider för att skaffa legimitet, något man tycker man borde ha lärt sig från Hitlers tid, då det är exakt samma propaganda och rädsla som sprids.

Våra politiker ser till så de som vill integrera sig får det väldigt svårt att göra det.
Inga jobb/bostäder men det kommer de väl lösa i framtiden genom att dumpa lönerna antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirux:

Faktaresistensen is strong in this one. Seriöst, tror du själv på det du skriver. Att de kommer hit för att slippa jobba?? Är du på riktigt? Är det något de vill så är det att jobba så snabbt som möjligt alternativt starta eget. Att de inte gör det från dag 1 är att regelverket förbjuder dem från att göra det. Som flykting saknar de arbetstillstånd. Så släpp sargen och läs på, alternativt prata med dessa människor och lyssna till det som de har att berätta. Det skulle göra dig gott istället fö att läsa på avpixlat.

Varför har dom då kastat bort sitt pass?? Eller körkort/ID-kort? Det har nästan alla oavsett vilket land de kommer ifrån. Det är ju inte bara några få som gjort det heller. Helt systematiskt.

Permalänk
Skrivet av grovlimpa:

Prova att vända på det. Om Ryssland skulle invadera Sverige och du hade tvingats fly till ett muslimsk land hade du då direkt konverterat till islam och helt ändrat hur du lever? Hade du börjat tycka att kvinnor inte ska få klä sig som män? Eller hade du hållit hårt i dina värderingar och fortsatt äta sill och skinka till jul?

Ja hade vi flytt till "Sverige" så hade ju allt och ännu mer vart helt ok på grund av att det är så synd om oss(dem).

Det är ju bara det att detta är ju inte flyktingarnas fel. Det är dumma och otroligt naiva politiker utan den minsta koll på verkligheten. Ja att vi är ett naivt folk fattar man ju... Läs bara om badhusen där dom kan hålla på utan att något görs åt saken när dom borde gripits och satts på första fordon ut ur landet.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirux:

Och du delar en länk till ryska medier?

Kan ju gärna inte länka till Aftonbladet eller Expressen, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av verithros:

Ja för det är alla människors dröm att vara outsiders...

är man tillräckligt många är man inte längre outsiders

Skrivet av Cirux:

Och du delar en länk till ryska medier?

RT är nog bra mycket mer neutralt än expressen och aftonbladet är

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av iMatter:

Varför har dom då kastat bort sitt pass?? Eller körkort/ID-kort? Det har nästan alla oavsett vilket land de kommer ifrån. Det är ju inte bara några få som gjort det heller. Helt systematiskt.

När vi snackar Syrier så är detta helt fel syn på saken. Ofta har man innan kanske inte rest ofta och har därför inget pass redan från början. Ett samhälle helt i kaos där det kanske inte ens finns ett ställa ett gå till för att fixa pass

Sedan så vet jag att Syrier är ett välutbildat folk som har mycket goda chanser att anpassa sig... kan ju redan Engelska, och har studerat och arbetat och vill arbeta.

Det är folk från andra länder vissa av dem som har mycket större problem med det där. Eritrea till exempel.... och du kan ganske sägert se att kollar man på dom ensamkommade "Barnen" Så är dom inte från syrien Kolla själv hon som blev mördad i Mölndal... vart kom mördaren från tror du

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Ja för det har funkat så jävla bra än så länge. Varför tror du att alla som kommer hit är "ensamkommande barn"? Dom utger sig för att bara var 15 men ser ut som 23. Dom har "tappat bort sitt pass", men mobilen har dom fan kvar!

Men visst ge du dom dina jävla bullar. Tror du kommer säga tack så mycket och börja söka jobb? Nä dom säger gratis är gött har du mer?

I höstas promenerade ett tåg med flera tusen invandrare in i Malmö. 80% män. Och varför var det så få kvinnor och barn? För att dom löper stor risk att bli våldtagna och misshandlade under vandringen, om dom männen har vi nu i vårt land. Männen flyr hit, inte från krig och elände utan från att jobba. Dom är väl medvetna om att det är minst 9 månaders handläggningstid här, och under den tiden är det gratis mat och boende utan att göra ett skit. Är det krig i sitt land få dom för fan stanna och slåss det är det männen ska göra.

Har du någon källa på denna informationen eller är det en bild du målat upp i ditt eget huvud ?

För jag vägrar tro att du vet verkligen vilka alla är och vad alla vill. Av jordens befolkning har 90% mobiler så tycker inte det är konstigt, vet inte varför du hakat upp dig på det? De kanske inte har pengar för hela familjen att komma på en gång så mannen åker själv först för att ansöka om asyl är för mig en mer sannolik scenario än att han ska åka på tågluff för att våldta?

Dom kanske tycker att krig är idiotiskt och inte vill delta i sådan resursslöseri fan vet jag, alla har väl sin anledning för att inte kriga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Fast dessa byar kan klara sig rätt bra de första åren, då staten fullkomligt öser pengar pengar över dem vilket kommer byborna till nytta. T.ex får butikerna mer omsättning, det kommer kanske gå fler bussar, fler aktivitet startar etc.

Så lösningen på alla problem med småbyar i sverige kan enkelt lösas genom att staten bokstavligen dränker byarna i pengar och så kommer de må mycket bättre.

Jag tror inte var man kommer ifrån har så stor betydelse, visst har man upplevt krig så kan det ha satt sina spår.
Det jag är rädd för att man placerar mängder av unga män i bostäder utan det minsta framtidstro eller vettig sysselsättning, detta kommer bli problem oavsett varifrån männen kommer ifrån.
Jag skulle t.ex. inte vilja bo granne bland 100st unga män från Södermalm då de skulle hitta på så mycket galenskaper och olagligheter.. Hellre 200 st flyktingar än 100st Brats i baracker i min närhet, ja jag har fördomar..

Gör hon det helt utan ersättning eller är hon en sådan som staten öser pengar till? Detta har nämligen en väldigt stor betydelse, då TS ska offra pengar utan att få något tillbaka för att rädda flyktingar som främst flyr ifrån det hårt krigsdrabbade Danmark.

Hej Johan,

Visst finns det både bra och dåliga saker...MEN

http://www.op.se/jamtland/are/aldreboendet-i-kall-kan-bli-hem...

ÄR DET bra att KOMMUNEN vill slänga ut någons mor/far som är uppvuxen i byn och vill leva och dö där för att få till ett hem för flyktingbarn istället?

näää skicka gamlingarna 3 mil bort istället...

Nu har vi lyckats skjutit upp detta beslut efter mycket om och men och ca 1200 underskrifter...Men ändå JÄVLIGT fegt att försöka kasta ut gamlingar.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

När vi snackar Syrier så är detta helt fel syn på saken. Ofta har man innan kanske inte rest ofta och har därför inget pass redan från början. Ett samhälle helt i kaos där det kanske inte ens finns ett ställa ett gå till för att fixa pass

Sedan så vet jag att Syrier är ett välutbildat folk som har mycket goda chanser att anpassa sig... kan ju redan Engelska, och har studerat och arbetat och vill arbeta.

Det är folk från andra länder vissa av dem som har mycket större problem med det där. Eritrea till exempel.... och du kan ganske sägert se att kollar man på dom ensamkommade "Barnen" Så är dom inte från syrien Kolla själv hon som blev mördad i Mölndal... vart kom mördaren från tror du

Jo jag håller med dig, helt klart, en sak om man inte har ett pass, men avsaknad av ID helt, det är är ju uppenbart, så det blir komiskt.
9 av 10 eller 8 av 10, kan vi då hålla med om att det är en "majoritet"?

http://www.svd.se/nio-av-tio-soker-asyl-utan-pass

Permalänk
Medlem

Jag tror ordet invandrare/migranter blivit förgiftat med vad man egentligen menar eller är rädd för.
Man är rädd för att tappa kontrollen över de som inte får hjälp att bli integrerade i samhället som tror de kan bete sig hur de vill till följd av detta.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av verithros:

Har du någon källa på denna informationen eller är det en bild du målat upp i ditt eget huvud ?

För jag vägrar tro att du vet verkligen vilka alla är och vad alla vill. Av jordens befolkning har 90% mobiler så tycker inte det är konstigt, vet inte varför du hakat upp dig på det? De kanske inte har pengar för hela familjen att komma på en gång så mannen åker själv först för att ansöka om asyl är för mig en mer sannolik scenario än att han ska åka på tågluff för att våldta?

Dom kanske tycker att krig är idiotiskt och inte vill delta i sådan resursslöseri fan vet jag, alla har väl sin anledning för att inte kriga?

Det mesta ljugs bort och tystas ner av svensk media... och myndigheter så har skall han kunna bevisa något genom att länka till Svensk media?

Det är väl ett välkänt faktum i dag att det är på det viset tråkigt nog... Vilket lär slå när väl "sanningen" kommer fram. Dom har ju börjat skiva lite mer nu senaste tiden vilket du själv lär märkt av. mewn jag ahr kollat en del och dom kan skriva bort sanningar på flera sätt. mildra ner... Eller dela upp... Så att en hel berättelse pytsas ut utan att man ser ett sammanhang.

Bland annat en våldtagen 10 årig pojke, där polis förökte gå in för att hitta honom för att utreda men fick fly för dom blev möta av en mobb. Skrivs inget om det i sin helhet i Svensk media utan bara bit för bit... man får gå till Daily news och sådana för att få en övergripande bild av vad som hänt...

i Svensk media är det nästan helt tyst och lite notiser...litar inte ett smack på Svenska nyheter längre.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Vilka är dom där farliga rasisterna då? Tycker mest det är lättkränkta människor som pekar på ord och saker som står i seriealbum och barnböcker, samt inte kan ta en Svensk kvinna eller doktor i hand p.g.a religion eller något annat vidskepligt påhitt. För det är ju så att Sverige har ju blivit så mycket bättre sen vi förbjöd the n-word och b-word, eller hur? Tycker dom som kommer hit och är här får hjälp trots att det finns så många farliga och elaka rasister (att bli kallad rasist är ungf som att bli kallad pedofil, eller hur?)

Det verkar vara helt okej för muslimer att diskriminera kvinnor, men om någon diskriminerar en muslim bryter helvetet lös. Skulle någon vägra skaka hand med en muslim för att man har en sådan övertygelse så skulle inte muslimen vara den som straffas.
Jag gissar att du menar dessa
http://www.svd.se/ville-inte-skaka-hand-far-ratt-i-domstol
http://www.dn.se/debatt/att-vagra-ta-kvinnor-i-hand-maste-fa-...

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Jag kom som flyktning i 93, som barn. Pratar språket. Har utbildning. Har bra betalt jobb. Whats your point. Alla förtjänar en chans.
Skickades från m.sweclockers.com

Nej, ALLA förtjänar inte en chans. Vi har gränser och ALLA har inte rätt till vår välfärd.

Skrivet av zeleni:

Men om en börjar med fanskap direkt utan respekt för landet som tog dig i mot, lycka till vidare i hemlandet...
Skickades från m.sweclockers.com

Japp, håller med till fullo!

För övrigt; jäkligt konstig syn många har på det där med "rättigheter".. Är man inte för öppna gränser så är man rasist på något sjukt jäkla sätt.., fattar inte hur folk får ihop den tankevurpan. Är man mot immigranter är man främlingsfientlig på sin höjd, rasism har inte ett skvatt med det att göra. Svenskar är ett så jäkla ynkligt folk.., och nu kommer kostnaden av fegheten av att inte våga stå för sig.

Permalänk

Påminner om politiker i Malmö som skriker hjälp flyktingarna men dessa politiker bor i Limhamn eller andra orter som inte har några flyktingar. Jävla dubbelmoral av många !!

Permalänk
Skrivet av iMatter:

Jo jag håller med dig, helt klart, en sak om man inte har ett pass, men avsaknad av ID helt, det är är ju uppenbart, så det blir komiskt.
9 av 10 eller 8 av 10, kan vi då hålla med om att det är en "majoritet"?

http://www.svd.se/nio-av-tio-soker-asyl-utan-pass

Jag vet ju inte exakt, dom kanske inte ens har som du och jag har pass i EU. kanske bara är en liten papperslapp som ändå inte gäller. Vi vet ju inte...? Kanske är dom som ger ut Pass på motståndssidan? man kanske måste ge sig till en viss stad för att få pass...

Detta kunde man ju tagit upp i Svensk media för länge sedan... och mer information. överhuvudtaget...

Men eftersom att Syrier (Som jag då tycker bör få komma i lagom antal) inte är själva som jag förstått det så är det väl en massa annat folk och alla har ju helt olika situationer. Gatubarn har ju inte pass och sådan har det ju kommit massor av... Eritrea är den näst störta gruppen sedan är det en helt stadslös grupp och då är det ju inte alls konstigt.

Eller du får väl bege dig till Syrien Homs för att förnya ditt pass?
https://www.youtube.com/watch?v=DoRdCbDd50o

Hmmm....

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Tycker nästan detta är lite komiskt för en Malmöbo som i 20 år bevittnat det som nu diskuteras i "byarna". Dags för naiva medelsvensson som bor i ngn svenskdominerad ort att få känna på lite invandring för en gångs skull :).

Naiva har de röstar på S o V osv år ut och år in och SD är rasister och problemet med invandring är i vissa problemorter och det berör inte oss "här ute" i villakvarteren. Kanske de till och med tyckt det varit lite exotiskt och spännande i nyheterna med x antal skjutningar, mord, sprängningar, rån, misshandel, stöld, våldtäkt, sexuellt ofredande och hot i t.ex. Malmö.

Nu kanske det går upp ett ljus och de förstår varför det finns så många SD anhängare i orter som Malmö, Landskrona osv. Nu kommer spänningen även till er, välkomna till det nya Sverige medelsvensson

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Nej, ALLA förtjänar inte en chans. Vi har gränser och ALLA har inte rätt till vår välfärd.
Japp, håller med till fullo!

För övrigt; jäkligt konstig syn många har på det där med "rättigheter".. Är man inte för öppna gränser så är man rasist på något sjukt jäkla sätt.., fattar inte hur folk får ihop den tankevurpan. Är man mot immigranter är man främlingsfientlig på sin höjd, rasism har inte ett skvatt med det att göra. Svenskar är ett så jäkla ynkligt folk.., och nu kommer kostnaden av fegheten av att inte våga stå för sig.

Samtidigt som första tanken/reaktionen är att de ska respektera landet de kommer till. Så är inte det den realistiska bilden, av flera anledningar. Hela resan till Sverige, vart man befinner sig i livet, den fight to survive instinkten som man får under flera månader beroende på vart man kommer ifrån är otroligt svår att bara switcha av och bli "normal" över natt. Chansen att man mognar, slappnar av och inser värdet i att man fått komma hit och ta del av ett nytt liv det kommer långt efter. Och det är just DET vi måste lära nyanlända.

Tänk dig följande parallel:
Det är likt när man själv var tonåring och inte alls respekterade sina föräldrar, käfta emot, man förstod helt enkelt inte just då vad de menade eller brydde sig, man hade så mycket annat som föregick i huvudet. Inte fören flera år efter inser man vad föräldrarna gjorde för en och får den enorma respekten för dem som sedan speglas på våra barn och på samhället i stort.

Lev inte svartvitt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Påminner om politiker i Malmö som skriker hjälp flyktingarna men dessa politiker bor i Limhamn eller andra orter som inte har några flyktingar. Jävla dubbelmoral av många !!

Begär att ALLA! måste ta mot flyktingar och det gäller ALLA inte bara några i vissa områden....

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Två timmar i veckan hjälper jag asylsökande lära sig svenska. Hittills har jag enbart träffat trevligt folk. Mest är det folk från Syrien och Eritrea. Min erfarenhet är att frånsett språket så är vi väldigt lika. Dom är väldigt tacksamma för det lilla jag bidrar med. Det är bara roligt att hjälpa dom. Många är välutbildade och duktiga på engelska. Engelskan underlättar ju för dom som kan engelska hjälper sina kamrater. Jag frågade en kille som var särskilt duktig på engelska om han var lärare. Han skrattade och sa att han lärt engelska genom dataspel. Min rekommendation är att var inte rädd för dom asylsökande utan ta kontakt med dom i stället och lär känna dom. Oftast är det bra människor. Med lite fantasi kan man ju försöka tänka om det var tvärtom. Att vi fick fly med det vi orkade bära. Visst är det problem just nu för att det är så många som kommer. Att inte EU fungerar och fördelar flyktingarna rättvist är en stor del av problemet. Jag och många med mej tycker vi skall sluta betala medlemsavgiften till EU. Vi kan använda dom pengarna mera rättvist på egen hand.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fragwolf:

Edit: Konstigt att alla kommer väst/norr. Är det inga som går norr/öst när de flyr från kriget? Känn som ex Ryssland skulle ha rätt mycket geografisk yta att kunna bosätta ganska många flyktingar.

Att så kan tyckas beror nog mer på att svensk massmedia vanligen följer en given agenda när det gäller Ryssland. Enligt UNHCR befinner sig över 400 000 personer av olika skäl i Ryssland (öppet asylsökande och flyktingar och ofrivilligt förflyttade).

Jag känner inte till de exakta siffrorna vad gäller Ukrainska medborgare, men tidigare i år var det ca 2,5 miljoner som uppehöll sig i Ryssland. Integrationen av dessa, ifall de väljer att stanna, vilket många gjort, följer kanske inte det upplägg vi är vana vid, då dessa personer redan kan språket och troligen även har släktingar och bekanta i området. Hur som har vi här något av ett problem i hur man gör beräkningarna, då UNHCR:s uppgifter bara visar en sida av myntet.

Till det ska läggas att Ryssland sedan Sovjets fall fungerat som en livlina för många f d sovjetstater. Arbetsförhållandena för många av dessa har dock varit usla, men utan denna möjlighet hade många haft det svårt att klara sig. Antalet kaukasier som flyttat till Ryssland är enormt och svårt att föreställa sig. Som exempel kan nämnas att det beräknas finnas 2 - 2,5 miljoner armenier i Ryssland, samtidigt som det bara finns knappt 3 miljoner i Armenien. Folkomflyttningarna som skett på den Ryska Federationens mark är svårt att greppa.

Antalet kineser i Ryssland tycks dock ha minskat (nu avser jag inte den inhemska etniska gruppen kineser) under senare år. Det var svårt att uppskatta men tycks ha legat på kring 2 miljoner.

Summan av det hela är att de flesta här inte har en aning om vad som sker på andra sidan Östersjöpölen. Vi kan stapla siffror på siffror, vilka åtminstone visar att ingen här behöver bekymra sig för att vi är förfördelade här i "väst".

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ja för det har funkat så jävla bra än så länge. Varför tror du att alla som kommer hit är "ensamkommande barn"? Dom utger sig för att bara var 15 men ser ut som 23. Dom har "tappat bort sitt pass", men mobilen har dom fan kvar!

Men visst ge du dom dina jävla bullar. Tror du kommer säga tack så mycket och börja söka jobb? Nä dom säger gratis är gött har du mer?

I höstas promenerade ett tåg med flera tusen invandrare in i Malmö. 80% män. Och varför var det så få kvinnor och barn? För att dom löper stor risk att bli våldtagna och misshandlade under vandringen, om dom männen har vi nu i vårt land. Männen flyr hit, inte från krig och elände utan från att jobba. Dom är väl medvetna om att det är minst 9 månaders handläggningstid här, och under den tiden är det gratis mat och boende utan att göra ett skit. Är det krig i sitt land få dom för fan stanna och slåss det är det männen ska göra.

Det här var nog det sämsta jag läst.

Men eftersom du verkar ha erfarenhet av att bjuda på bullar så kan jag tipsa om att det finns en tråd om bakning också, här på sweclockers.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stimpen:

Tycker nästan detta är lite komiskt för en Malmöbo som i 20 år bevittnat det som nu diskuteras i "byarna". Dags för naiva medelsvensson som bor i ngn svenskdominerad ort att få känna på lite invandring för en gångs skull :).

Naiva har de röstar på S o V osv år ut och år in och SD är rasister och problemet med invandring är i vissa problemorter och det berör inte oss "här ute" i villakvarteren. Kanske de till och med tyckt det varit lite exotiskt och spännande i nyheterna med x antal skjutningar, mord, sprängningar, rån, misshandel, stöld, våldtäkt, sexuellt ofredande och hot i t.ex. Malmö.

Nu kanske det går upp ett ljus och de förstår varför det finns så många SD anhängare i orter som Malmö, Landskrona osv. Nu kommer spänningen även till er, välkomna till det nya Sverige medelsvensson

Problem ska hanteras med för vad de är, men som Malmöbo kan jag konstatera en sak: Malmö hade förblivit en av Sveriges tråkigaste industristäder utan invandring.

Permalänk

Så jäkla sjuka värderingar många här har! Att skicka överklagan på bygglov så att människor inte får tak över huvudet är det vidrigaste jag hittills läst idag. IG i "Att vara människa" får ni av mig. Vilka jäkla muppar som tydligen hänger i Sweclockers forum. Här pratar vi teknik, inte rasism. Denna tråd hör hemma på Avpixlat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Jag vet ju inte exakt, dom kanske inte ens har som du och jag har pass i EU. kanske bara är en liten papperslapp som ändå inte gäller. Vi vet ju inte...? Kanske är dom som ger ut Pass på motståndssidan? man kanske måste ge sig till en viss stad för att få pass...

Detta kunde man ju tagit upp i Svensk media för länge sedan... och mer information. överhuvudtaget...

Men eftersom att Syrier (Som jag då tycker bör få komma i lagom antal) inte är själva som jag förstått det så är det väl en massa annat folk och alla har ju helt olika situationer. Gatubarn har ju inte pass och sådan har det ju kommit massor av... Eritrea är den näst störta gruppen sedan är det en helt stadslös grupp och då är det ju inte alls konstigt.

Eller du får väl bege dig till Syrien Homs för att förnya ditt pass?
https://www.youtube.com/watch?v=DoRdCbDd50o

Hmmm....

Jo det var mycket snack om att alla måste vara från Syrien, men det visade ju sig att dom var från alla möjliga andra länder och bara uppgav att dom var från Syrien.

Det står en del om problemen i Sverige där i kommentarerna till videon BTW.

Permalänk
Skrivet av Tjockejocke:

Så jäkla sjuka värderingar många här har! Att skicka överklagan på bygglov så att människor inte får tak över huvudet är det vidrigaste jag hittills läst idag. IG i "Att vara människa" får ni av mig. Vilka jäkla muppar som tydligen hänger i Sweclockers forum. Här pratar vi teknik, inte rasism. Denna tråd hör hemma på Avpixlat.

Behöver inte vara rasist, lite för enkelt för att stämpla människor med rasist stämpel .
Antirasister kan vara de värsta rasisterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Kanske så att du missförstår ordet "många" i detta fall. Många betyder inte per automatik majoriteten.

Har inte sagt att "många" = majoriteten.

Jag missförstår inte ordet alls, däremot gör du, och alla andra som använder ordet lättvindigt, det.

Ordet "många" har en antonym: ordet "få". Ordet "få" har samma innebörd som meningen "liten minoritet". Det är således omöjligt för en liten minoritet att samtidigt vara många.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

@Flexiblus:
Kalla det vad du vill, förskräckliga värderingar är det i alla fall.