Forumdelen sponsras av

Vilken ska jag köpa av dessa två samsung ???

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Vilken ska jag köpa av dessa två samsung ???

hej
Behöver snabb hjälp med att välja en av dessa samsung tv apparater
48j5205 eller ue48j5005

Sitter i bilen på väg till Västerås för att slå till
Har googlat men inte hittat skillnaden förutom att dena ena är smart den andra inte
Priset är det samma !!!

Vilken är nyast ?
Vilken är bäst ?
Osv

Hoppas på snabb hjälp😀

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2009

Om enda skillnadne är att den ena är smart och den andra inte så är väl valet lätt. Har du andra enheter som kan leverera media bättre än vanliga smart tv appar välj den vanliga och har du inte det välj smart TVn så du får lite extra funktionalitet.

Jag är glad över att jag lyckades hitta en icke smart TV så att inget kommer i vägen för hur jag vill använda TVn.

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Jag kan inte hitta någon större skillnad mellan dem, förutom som du säger att 5005 saknar smart TV-funktioner. De är båda från 2015, och det skulle inte förvåna mig om det är samma panel och allting. Tumregeln vid tvivel är att ta den med högre siffra, d.v.s. 5205.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Perfekt

Såg nu att båda hade beteckningen ue framför siffrorna
Kör på den med högsta siffrorna kronologiskt
Borde ju som sagt vara nyast

Tack för snabba svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Los_Lobo:

Såg nu att båda hade beteckningen ue framför siffrorna
Kör på den med högsta siffrorna kronologiskt
Borde ju som sagt vara nyast

Det är inte riktigt så det fungerar. U står för LED, E för Europa, 48 för storleken, J för 2015, och resten är vilken exakt modell det är. Så 5205 betyder inte att den är nyare än 5005, utan att det i Samsungs ögon är en bättre modell. Båda modellerna hör annars till 2015 års modeller, och kan nog anses vara lika nya.