Permalänk
Medlem

Missljud på ASUS VG248QE skärm.

Hej. Är det någon annan som upplevt att de får ett konstigt brus när man använder högtalarna som finns i skärmen?

Är det någon som reklamerat detta?

Visa signatur

_ _
l Define R7 Compact Noctua l Asus Rog Strix Z490-F l Intel Core i7 10700K l Asus 4070ti l HyperX 2x16GB DDR4 3600MHz l Samsung SSD 970Evo M2 l Corsair RM850X l Windows 11 l 32" Odyssey G7 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av borkok:

Hej. Är det någon annan som upplevt att de får ett konstigt brus när man använder högtalarna som finns i skärmen?

Är det någon som reklamerat detta?

Kan ju lika gärna vara kombinationen av just din rigg/ljudkort och de inbyggda högtalarna, likväl som ett faktiskt fel
Har du provat och se om du får samma typ av problem om du spelar upp från telefon eller nåt sånt?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

@godspeed: Det är bara i inne i spel, inte annars. Har kört det med ett annat moderkort/gpu och det är samma visa där. hittade precis en tråd i ett forum där fler beskriver detta problem. Har dock inte hittat en anledning.

Visa signatur

_ _
l Define R7 Compact Noctua l Asus Rog Strix Z490-F l Intel Core i7 10700K l Asus 4070ti l HyperX 2x16GB DDR4 3600MHz l Samsung SSD 970Evo M2 l Corsair RM850X l Windows 11 l 32" Odyssey G7 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av borkok:

@godspeed: Det är bara i inne i spel, inte annars. Har kört det med ett annat moderkort/gpu och det är samma visa där. hittade precis en tråd i ett forum där fler beskriver detta problem. Har dock inte hittat en anledning.

bara i spel, alltså inte när du spelar musik eller liknande?

Tyder isf att det har med 3d läge att göra, dvs när du kört något som är 3d intensivt, kan faktiskt vara din nätdel som orsakar det, för om jag inte missminner mig så är det en gammal simple OEM tillverkare för den nätdelen som inte fått sådär bra kritik genom åren..nåt på Andy eller nåt sånt

Kan ju också vara så att du får coilwhine från ditt grafikkort eftersom det bara händer när du spelar, har du möjlighet att spela in det här ljudet och lägga upp så vi kan lyssna på det?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Bildexpert 📺

Har inte testat skärmen i fråga men "konstigt brus" i skärmens högtalare... Situationen är fel. Använd inte skärmens högtalare utan kör en traditionell lösning med ljud direkt från datorn till lämpligt ljudsystem efter tycke och smak.

Och måste man, mot förmodan, använda skärmens högtalare. Räkna med sådana saker som "konstigt brus". Högtalarna är inte bättre än så.