Permalänk
Medlem

Mediadator

Mediadatorn till tvn är nog på utgång. Så tänkte att man kanske kunde byta den emot en raspberry.
Har kollat lite många kör med xbmc, det skulle bli som att ha en smart tv vad jag förstått. Jag vill ha något för att kunna spela film, spotify, youtube, tv4play och surfa med. Och vad jag kan se finns det inte addons för spotify eller tv4 via xbmc.

Tänkte kolla om någon antingen snubblat på något liknande eller har samma setup som jag är ute efter hemma.

Har ingen aning om hur det här funkar med raspberryn utöver grunden men det är lockande att leka med och far gav mej en i jul så har lite press på mej att använda den.

Tack på förhand // Andis

Visa signatur

/Andzing
MSI Z87-GD65 Gaming | Intel I5-4570K OC 4.0GHz | Corsair DDR3 8GB 1600 MHz | Gigabyte GeForce 1060 3GB | WD20EFRX 2TB | Micron SSD 256GB 2.5" | Cooler Master B500

Permalänk
Medlem

Har 2st raspberries hemma, ena raspberry 2 som fungerar som server för en del hobby projekt och streamar filmer till en raspberry model b som kör obmc(eller hur det nu stavas). Denna setup klarar av att spela upp 1080p filmer i storlek 20gb utan problem. Inte testat större.

Dock så är det streaming och inte transcoding!

model b som är kopplad till tvn via hdmi är så smart att man kan använda tv dosan till o kontrollera interfacet i obmc så väldigt smidigt!

Permalänk
Medlem

OSMC heter det, och XBMC heter numera Kodi.
Finns ingen webbläsare att surfa med än, är det ett krav får du köra på nån linuxdist eller Raspbian.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.