Anpassa låsskärmen (android 6.0)

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2015

Anpassa låsskärmen (android 6.0)

Hallå!

Är jag helt bakom flötet eller finns det ingenstans man kan anpassa låsskärmen i android 6.0? Har en nexus 5 med android 6.0.1 och just nu har min flickvän en digital klocka i ansiktet.

Var ändrar jag klockans position?? Tar bort klockan? Eller går det helt enkelt inte?

Tack på förhand,
Peter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Peter Avokado:

Hallå!

Är jag helt bakom flötet eller finns det ingenstans man kan anpassa låsskärmen i android 6.0? Har en nexus 5 med android 6.0.1 och just nu har min flickvän en digital klocka i ansiktet.

Var ändrar jag klockans position?? Tar bort klockan? Eller går det helt enkelt inte?

Tack på förhand,
Peter

Går inte o ändra på i stock rom i alla fall

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av jnsson:

Går inte o ändra på i stock rom i alla fall

Det var ju tråkigt...

Tack för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jun 2009

Ta bort den går ju iaf, bara att hålla inne och dra till krysset högst upp. Storleken verkar tyvärr fast dock :/

ASUS Sabertooth Z97 MARK2 | Intel Core i7-4790K @ 4.5GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC |Corsair 2x8GB @ 1663Mhz | Crucial MX100 256GB SSD | Seagate Barracuda 2TB| EVGA G2 750W | Philips PHL2744E5 27"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av PontusW:

Ta bort den går ju iaf, bara att hålla inne och dra till krysset högst upp. Storleken verkar tyvärr fast dock :/

Det du pratar om gäller hemskärmen, inte låsskärmen som han pratar om

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av jnsson:

Det du pratar om gäller hemskärmen, inte låsskärmen som han pratar om

Haha, ja det står ju skrivet så ser jag nu!

ASUS Sabertooth Z97 MARK2 | Intel Core i7-4790K @ 4.5GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC |Corsair 2x8GB @ 1663Mhz | Crucial MX100 256GB SSD | Seagate Barracuda 2TB| EVGA G2 750W | Philips PHL2744E5 27"

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2015

Vad är bästa alternativet för att snygga till låsskärmen då, någon custom rom? Eller finns det någon bra "lock screen app"?

Någon som har några bra erfarenheter?

//Peter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Peter Avokado:

Någon som har några bra erfarenheter?

Kanske någon av dessa?

https://www.androidpit.com/best-android-lock-screen-apps

Själv kör jag äldre version av Android med TouchWiz och använder Xposed-moduler för att få rätt på begränsningar från Google (i KitKat).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av walkir:

Kanske någon av dessa?

https://www.androidpit.com/best-android-lock-screen-apps

Själv kör jag äldre version av Android med TouchWiz och använder Xposed-moduler för att få rätt på begränsningar från Google (i KitKat).

Finns Xposed till Android 6.0 också