Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Ny TV Max ~7k 50-55"

Hej!

Behöver en ny TV då min förra Samsung (UE46ES5505KXXE) har fått en trasig panel. Börjar bli less på Samsung andra skärmen som går sönder. Men jag har alldeles för dålig koll på utvecklingen av skärmar, hoppas att ni kan hjälpa mig med det.

Krav:
* 50-55 Tum
* Behöver inga smart-tv funktioner, jag kör Kodi på openelec
* Oled går bort p.g.a. budgeten
* 4K är bra att ha men 1080p är ett krav

Kan det här vara något?
LG 55UF675V

Tack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

@loffman:
Ja det kan vara något. Men den TV'n jag länkade till hade 55". Men den du länkade till kanske har bättre prestanda? Jag har en 46" idag och en 55" skulle inte vara helt fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

@arnen:
Ledsen för sent svar...

Tipsade om sony då en kompis köpt den så den har jag sett i hemmiljö och pillat på. Upplevde den som en kompetent tv för ett bra pris.
Såg inga clouding problem på den eller andra bild bekymmer. Detta kan såklart skilja sig från panel till panel...

Själv är jag en sån som prioriterar stor bild så hittar du inga direkta bekymmer med samsungen hade jag kört på den..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Ja precis, jag prioriterar "bang for the buck" men ja stor bild är trevligt. Ja jag var ganska nöjd över min gamla men nu behöver jag något annat.

Det jag tänker på är att jag kan få 55" om jag tar LG'n. Jag tänkte inte gå All in nu, utan väntar tills oled kommer ner i pris.