Tom Clancy's The Division blir öppen beta

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Tom Clancy's The Division blir öppen beta

Senare i februari slår Ubisoft upp ett öppet betatest av The Division, där alltifrån nya uppdrag till förbättringar mot de stängda testerna är att vänta.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Det tjatas så mycket om detta spelet att jag är redan trött på det.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2012

Nu får vi som missade betan vår chans! Detta måste ju vara ett bra spel eftersom det finns 3 uppdateringar om det de senaste 2 dygnen

Do good. Be good. Repeat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av TrueType:

Nu får vi som missade betan vår chans! Detta måste ju vara ett bra spel eftersom det finns 3 uppdateringar om det de senaste 2 dygnen

Det är otroligt överskattat om du tänkt spela det på PC, kontrollerna är sämst för att vara spelbart på PC.

för konsol kanske det är bra, det vet jag inget om.

alla hatar barack obama.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Jag e redo!

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Härligt, ser fram emot att få testa spelet.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013

Vet inte riktigt varför men har inte sett någonting med det spelet som fått mig att vilja testa det.
Såg lite från betan och det förbättrade inte saken. Tyckte det såg ganska trist ut och all HUD (som kanske går att stänga av) var hemsk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Aug 2007

Hahaha Ojojoj! Pappa kommer att limma fast häcken vid stolen för då kan han inte "fixa maten" eller "lämna på dagis"!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Vad betyder "öppen beta"?
Betyder det att vemsomhelst kan provspela betaversionen gratis?
Eller måste man förköpa det eller nåt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av rektor:

Vad betyder "öppen beta"?
Betyder det att vemsomhelst kan provspela betaversionen gratis?
Eller måste man förköpa det eller nåt?

Vemsomhelst med Ubisoftkonto

Chassi: Silverstone FT02 PSU: Corsair HX1000i Moderkort: Asus Z170 Deluxe CPU: i7 6700K@4,5Ghz Kylare: Noctua NH-D15S Minnen: Corsair Dominator Platinum 32GB DDR4 3000MHz GFX: EVGA GTX 1080 Ti FTW3 Hårddisk: Samsung 950 Pro: 512GB / Samsung 850 Pro: 1TB Skärm: Acer XB271HU / LG OLED65C8 T-Bord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Headset: Steelseries Wireless Pro VR: HTC Vive Högtalare: Harman Kardon GLA-55 Konsol: PS4 Pro / Xbox One X Scorpio / Nintendo Switch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2010

Meh, just den helgen som jag ska till Sälen och åka skidor, då blir ju frågan om man orkar släpa med sig burken upp,hummmm...

EVGA GTX 980TI 6GB fullcover / i7- 6500K OC 4.6Ghz/ Asus z170 Pro motherboard / G.skill Ripjaws 3000Mhz 16GB /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Fractal Design Define R5 White Windowed /M.2 Samsung 950pro /EKWB Watercooling 2x120mm radiator för GPU&CPU / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2002

Härligt med mycket fixar.
Står väl uppdateringar för ps4a men det lär väl vara samma för PC?!

@SCORPIUS
noterat!

^^^
@¿@
o

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

My body is ready

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003

Till er som inte spelade stängda betan och klagar på spelet: Ladda ner öppna betan, spela några timmar sen skapa er en uppfattning!

Mycket av de ändringar som gjorts är just vad spelarna ville se ändring på i stängda betan och titta, de levererade! Bara för att det har Ubisoft som stämpel betyder det inte att spelet automatiskt är dåligt. Sen hur långt det kommer hålla är en annan femma.

P280 | Ryzen 1600X | GTX 1080Ti | 16GB DDR4 | 850 EVO x2
BlackWidow Chroma v2 | Mamba TE | ROG Sheath
G933 | PG279Q 27" | DELL 27" | Rift + Touch

Skribent för SvenskaDiablo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2011

Open betan blir avgörande om det blir ett köp eller inte för min del. Var inte speciellt imponerad av closed betan men den var så liten att man inte kunde ge spelet en ärlig bedömning.

Intel Core i7 4770K @ 4GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Noctua NH-U9B SE2 | MSI GTX 980 Gaming 4G | 16GB Crucial Ballistix Tactical DDR3 PC12800/1600MHz CL8 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | 2 x Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST1000DM003 64MB 1TB | Seagate Barracuda ST2000DM006 64MB 2TB | Western Digital Elements 1TB (Extern) | Fractal Design Define R4 (Vit) | BenQ XL2411Z | BenQ G2412HD | Steelseries Rival 500 | Func KB-460 | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011

Jag tycker miljöerna ser riktigt balla ut, men resten verkar ganska meh. Är lite småallergisk mot fiender som agerar bullet sponges.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Så en 24 timmar öppen "beta"(demo) innan launch då då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av SimpLar:

Jag tycker miljöerna ser riktigt balla ut, men resten verkar ganska meh. Är lite småallergisk mot fiender som agerar bullet sponges.

Då kan det inte finnas värst många spel du vill spela, finns knappt något spel där finderna dör på 2 skott...

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2013

Sökt semester på fredag nästa vecka!
Jobbade hela helgen när den stängda betan var igång så nu ska jag vara med! xD

Morderkort: ASUS Z97-A ATX - Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB - Grafikkort: Gigabyte Extreme ED Aorus 1080ti 11GB - Interminne: Corsair Vengeance Pro 16GB (2x8GB) 2666MHz / DDR3 / CL12 - SSD: Samsung SSD PRO 850-Series 256GB - Hårddisk: 2TB WD Red 7200rpm 64MB - Processorkylning: Corsair Hydro H80i - Datorlåda: Fractal Design Define R5, Titanium - Nätaggregat: EVGA Supernova G2 850W, 80+ Gold, Modulär - Ljudkort: ASUS Xonar DGX - Tillbehör: Mus: Logitech G603, Tangentbord: CM Masterkeys Pro S, Headset: Kingston HyperX Cloud Flight

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av kaXe:

Det är otroligt överskattat om du tänkt spela det på PC, kontrollerna är sämst för att vara spelbart på PC.

Jag hade få problem med kontrollerna när jag spelade det på PC. Det kändes ibland lite klumpigt att lämna skyddet man gömde sig bakom men i övrigt så var det prima.

Sedan att jag inte tyckte om spelet i sig är en annan femma.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2007

Hur väl stämmer "världen" överens med NYC? Känner man igen sig om man gått runt en del på Manhattan?

Kan man gå till kända ställen? Heter restauranger och affärer som de gör i verkligheten? Kan man tex panga rutor på Apples affär på 5th ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Kräver Uplay? Nej tack!

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

För er som vill läsa uppdateringarna i textformat istället för skärmdumpar från PS4an

http://www.gamezone.com/news/here-are-the-full-patch-notes-an...

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av NodCommander:

Kräver Uplay? Nej tack!

Vad är så dåligt med Uplay?

CPU: Intel i5 4690K GPU: Asus Strix 1080 8GBModerkort: Asus Z87 V-Edition RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600MHz Chassi: Fractal Design Define R3 Kylare: Cooler Master Hyper 212 Plus HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011

Är det någon som vet om man har kvar allt från closed betan?

Skrivet av NodCommander:

Kräver Uplay? Nej tack!

Jag kände lite ångest när jag installerade uplay för att spela closed betan, men det har faktiskt blivit mycket bättre.

CPU : 6700K @ 4,7GHz GPU : Titan X (Pascal) RAM : 16GB 3600MHz 15-15-15-35 SSD : Samsung 950 PRO 512GB NVME Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: QNIX Q2710 1440p@60Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av wzaa:

Vad är så dåligt med Uplay?

Vad är det för fel på UPlay nu då?

^^^
@¿@
o

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

De här spelet är långt ifrån något jag vill ha i alla fall..
Såg fram emot det som fan se 2013, och är nog det enda spel jag sett fram emot så pass mycket.. Men under den stängda betan ändrades allt.. Jag spelade dock inte betan för att kolla om spelet är köpvärd utan jag rapporterade en hel del buggar och så..

Men spelet saknar helt enkelt en replay värde..
Storyn lär man spela ut rätt snabbt.. sen är det bara o grinda vapen mot NPCs som står ute på vägarna.. 95% av alla byggnader är stänga och går inte att gå in på.. Det som går att gå in på är de som har något med en mission o göra.. Dark Zone är exakt samma sak bara att förutom npcs möter du spelare som du dödar eller dör mot. Du får en väska som du ska extracta via helikopter oc det här ska du göra gång på gång tills du får bra saker.. Du får även pengar som du kan köpa vapen och gear för i dark zone.. förutom det har du även pve pengar samt pvp pengar.. Dark zone currency och story world currency.

Så stor som banan är, känns det ändå jävligt.. linjärt.

Det mesta av banan är ställen du aldrig lär springa förbi mer än ett par gånger.

Sen kommer vi till fuskadet..
Ubisoft har inte ens presenterat ett anti fusk system.. Dem har sagt att dem ska implementera en vid launch.. men jag vill veta hur den funkar? Kan man rapportera ingame eller måste man som Rainbow six filma in och skapa en ticket och vänta 2veckor för svar? Innan något "kanske" händer spelaren som fuskade, ifall han fuskade..

Under den stänga betan kom flera fusk ut. Devs svarade på det och sa att det var glitches.. Glitches där man kunde ändra på sin level, va osynlig, aldrig behöva ladda om och ha speedhack..

Det kanske var glitches. jag säger inte att dem ljuger.. Men varför blev Betan helt ospelbar 2 dar efter att den öppnades och inte samma dag eller dagen därpå? Varför took det 2 dar för så pass "enkla" glitches o komma fram. De sa att man helt plötsligt kunde bli osynlig i Dark zone, och var tvungen o starta spelet? Varför ska det ta 2 dar för en bug o visa dig? När tusentals spelare spelar? Personligen tkr jag det låter som fusk. Men jag ska inte gräva mig ner på det så pass mkt, för jag personligen tänker avstå från det här.. Ubisoft har gjort för många misstag och blir aldrig mer en pre-order från dem..

Rainbow Six var nog det sista jag förköper, där dem med varje patch gått 1 steg fram o 2 steg tillbaka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av kaXe:

Jag hade inga problem med kontrollen på PC, visst det var några gånger man kanske hade lite problem att komma ur eller in i skydd men det var inte direkt kontrollernas problem.

Skrivet av SimpLar:

Gillar du World of Warcraft eller något annat MMORPG?
Det är ju samma sak där fast detta är ett TPS vilket inte det finns såpass många spel inom MORPG-genren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Kevlarheart:

Då kan det inte finnas värst många spel du vill spela, finns knappt något spel där finderna dör på 2 skott...

Just skjutspel finns det mycket riktigt inte så värst många av som jag vill spela. Nämnvärda undantag är Red Dead Redemption, Battlefield-spelen, Left 4 Dead 2, The Last of Us och CoD: Modern Warfare när det begav sig.

Dock så kan jag gilla skjutspel där fiender tar mycket stryk, ex Borderlands 2 (fast då kör jag en glass cannon build), jag tror det är kombinationen av realistisk grafik och människor som suger upp kulor som är avskräckande.

Skrivet av ekarlun:

Jag hade inga problem med kontrollen på PC, visst det var några gånger man kanske hade lite problem att komma ur eller in i skydd men det var inte direkt kontrollernas problem.

Gillar du World of Warcraft eller något annat MMORPG?
Det är ju samma sak där fast detta är ett TPS vilket inte det finns såpass många spel inom MORPG-genren.

Nu spelar jag inga MMOs, men jag tycker inte ett TPS med rollspelsinslag är att jämföra med ett straight-up RPG.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Ian_Superfly:

Hur väl stämmer "världen" överens med NYC? Känner man igen sig om man gått runt en del på Manhattan?

Kan man gå till kända ställen? Heter restauranger och affärer som de gör i verkligheten? Kan man tex panga rutor på Apples affär på 5th ?

Nu har jag bara spelat stängda betan så vet inte hur det kommer vara vid release, men det fanns några sevärdigheter så att säga. Det är absolut inte 1:1 men känns som att dom får med det viktiga

#framtiden