Forumdelen sponsras av

Vill berätta hur nöjd jag är med min Sony W70C!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2004

Vill berätta hur nöjd jag är med min Sony W70C!

Ofta skrivs trådar när problem dyker upp. Men jag vill berätta lite om min billiga Sony TV som jag blev supernöjd med!

Viktigt är att jag uppgraderade från en jättedålig Grundig 46" som jag köpte i mellandagarna 2011/2012. Därav att jag blev så nöjd med en så pass enkel TV

Vad var jag ute efter? Låg input lag primärt samt något som var billigt. Grundig TVn jag hade var totalt obrukbar till spel. Jag använder mig av Steam in-house streaming. Efter lite googlande så såg jag att input lag på Grundig TVn var så högt som ca 140ms. Det förklarar att jag inte klarar av att sicksacka mellan bilarna på motorvägen i Los Santos (GTA V).

Sony W70C har 31ms. Så även om det inte är top of the line så är skillnaden så pass stor att det för mig är underbart. Och 5990:-, självklart värt!

Nu kan jag träffa ikoner på skrivbordet, skjuta skallen av folk och spela utan nervösa sammanbrott.

Bilden överlag är väl inte mycket bättre än nån annan TV i det här segmentet. Men när det kommer till input lag så var det det bästa alternativet jag hittade. Jämfört med gamla TVn så är denna självklart bättre på allt.

Android TV saknar den visserligen, men känns ändå ovärt då jag har min HTPC inkopplad i den här. 3D är inget som tilltalar mig heller.

Kort sagt. Är du som jag som inte vill lägga några stora pengar på TV apparat men ändå vill kunna spela? Köp köp köp!

$ grep parts /home/pwntato/thermaltake_core_v21
specs: core i7 6700k, 16GB vengeance lpx, asus maximus viii gene, asus strix 980ti, evga 850p2, samsung 850 evo 250GB, samsung 850 evo 1tb, wd green 1TB

$ echo citera gärna om du vill ha svar snabbare >> /home/pwntato/quote