LG G5 får konstant påslagen skärm

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

LG G5 får konstant påslagen skärm

Koreanska LG går ut på Facebook med datumet för tillkännagivandet av LG G5 och avslöjar samtidigt att telefonen får en skärm som i alla fall till viss del alltid är påslagen.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På rätt plats
Registrerad
Dec 2013

Kanske läge att byta ut G3:an✊

Mobo: MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM CPU: Ryzen 7 1800X GPU: Palit GTX 1080 Ti JetStream RAM: Kingston HyperX Fury 32GB 2600MHz CL14 SSD: Samsung 950 PRO 512GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Fractal Design Define R5 PSU: Evga Supernova G2 750W Cooler: Noctua NH-D15S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

nej tack, vill jag se tiden och notifikationer klickar jag bara på en knapp. vill inte att batteriet slösas när jag inte behöver de

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Med tanke på hur nöjd jag är med G4 skulle jag inte tveka att slå till på denna, men alltid kul med nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Kan det inte bli MWC snart så man får se G5 och S7. Läcker mycket bilder på S7 nu men knapp nått om G5.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av Christley:

nej tack, vill jag se tiden och notifikationer klickar jag bara på en knapp. vill inte att batteriet slösas när jag inte behöver de

Möjligen går det att ändra inställningarna så att den inte alltid är på?

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Älskar OLED, men hatar PenTile, så det är inte lätt att hitta den perfekta mobilen nu för tiden. Blir bara så uppgiven när Samsung pushar 2560x1440 PenTile OLED istället för 1920x1080 RGB OLED, som jag föredrar varje dag i veckan.

Blir det PenTile eller RGB på G5:an?

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Alling:

Älskar OLED, men hatar PenTile, så det är inte lätt att hitta den perfekta mobilen nu för tiden. Blir bara så uppgiven när Samsung pushar 2560x1440 PenTile OLED istället för 1920x1080 RGB OLED, som jag föredrar varje dag i veckan.

hmm, Pentile är väl inget problem i 2560x1440, eller?

XB271HU|OLED55C7|Define C|Focus+ 850W|Crosshair VI Hero|Ryzen 1700X@3.9GHz|NH-D14|Flare X 16GB@3466MHz|GTX 1080Ti|960 PRO 1TB|WD Gold 12TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa, Finland
Registrerad
Apr 2011

Äntligen börjar det hända någonting. Hade detta på min tidigare Nokia N9 som är 5 år gammal och hade AMOLED redan då. Har inte förstått varför ingen av Andoid telefonerna haft liknande. Hoppas det blir på liknande sätt användarmodifierbart vilket innehåll man vill ha synligt. (några N9 exempel #15758339 )

Då Nokia N9:an började bli till åren blev det en Yotaphone 2 som hade någorlunda liknande funktion med sin e-papper skärm.

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Alling:

PenTile är Samsungs teknologi.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Gilgamesh:

Inte så påtagligt, nej, men jag tar hellre 1920x1080 RGB, som ju dessutom drar mindre ström.

Skrivet av Cocosoft:

PenTile är Samsungs teknologi.

Vet, men det finns ju på till exempel Asus UX305, och det är mig egalt om panelen är från Samsung och heter PenTile eller om den är från någon annan och är som en PenTile. Finns det någon korrekt samlande benämning på RGBW, RGBG och alla andra konstiga subpixelmönster (som man kan använda istället för PenTile)?

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2006

Nokia (nu microsoft) har använt detta koncept hur länge som helst på sina windows mobiler med oled, min 1020 har denna funktion och har haft den så länge jag kan minnas. Här går det dock att välja om det ska vara på hela tiden eller styras av närhetssensorn eller några andra val...
Är sjukt smidigt om man bara vill kolla klockan eller snabbt kolla om man fått något meddelande eller notifiering...

System: Intel i7-3770K - Sapphire HD7970 - 4GB DDR3 - Asus MB - Crucial M4 256GB - 2TB HDD - Lian Li PC 60 Plus - Asus Xonar DS
Annat: Topre Realforce 88 45g - Logitech G400 - Eizo Foris 2331 - Sennheiser PC166
Microsoft Surfade PRO 128 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats:
Registrerad
Mar 2011

Gillar tanken, om det är batterisnålt. Men det är nog många som har mobilen på nattduksbordet och använder som väckarklocka. Då vill man inte att displayen ska lysa upp rummet under natten. Men man kan ju alltid vända den uppochner antar jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Christley:

Fast med rätt implementering så drar detta försumbart med ström, några få skärmpixlar med låg ljusstyrka. Det kommer inte märkas på batteritiden och det är faktiskt användbart.
Faktiskt tror jag snarare att det sparar batteri totalt sett då man inte behöver klicka telefonen ur sovläge varje gång man ska kolla klockan eller kolla om man fått något meddelande, något som för de flesta nog drar mer batteri än det denna funktion drar.

System: Intel i7-3770K - Sapphire HD7970 - 4GB DDR3 - Asus MB - Crucial M4 256GB - 2TB HDD - Lian Li PC 60 Plus - Asus Xonar DS
Annat: Topre Realforce 88 45g - Logitech G400 - Eizo Foris 2331 - Sennheiser PC166
Microsoft Surfade PRO 128 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2012

Frågan är när LG Flex 3 kommer.
Efter att ha använt den kommer jag aldrig köpa en platt telefon igen, om jag inte måste. Och isåfall kan jag lika gärna skita helt I Android.

Rycktet säger att de slopat hela flex grejen nu... men man kan ju alltid hoppas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av Mikael07:

Gillar tanken, om det är batterisnålt. Men det är nog många som har mobilen på nattduksbordet och använder som väckarklocka. Då vill man inte att displayen ska lysa upp rummet under natten. Men man kan ju alltid vända den uppochner antar jag?

Ja och när man vänder den uppochner, eller t.ex har den i fickan så borde ju kamerorna registrera att vyn är blockerad, precis som mobiler gör när man sätter upp dem mot örat.

I det läget borde ju skärmen stängas av helt, fast den kollen kanske drar mer ström än att låta den där lilla biten av skärmen vara på konstant, vem vet.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Mikael07:

Precis, så gör jag med min Lumia 950 där skärmen alltid är tänd. Det är väldigt lite ljus också (bara klockan och datumet syns) så det är inte hela världen om den ligger uppåtvänd heller.

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Gilgamesh:

Såvida du inte tittar på din telefon med en lupp så kommer du inte märka någon skillnad. Man såg stor skillnad på RGB och PenTile när upplösningen låg på 720p, men idag när 1440p mer eller mindre är standard på värstingmodellerna så kvittar pixeluppsättningen. Och det är heller inget som säger att G5:an kommer få en 1440p display. Det kan lika gärna sitta en 4K display i den, och då kommer man verkligen inte se någon skillnad.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Gender Bender:

Såvida du inte tittar på din telefon med en lupp så kommer du inte märka någon skillnad. Man såg stor skillnad på RGB och PenTile när upplösningen låg på 720p, men idag när 1440p mer eller mindre är standard på värstingmodellerna så kvittar pixeluppsättningen. Och det är heller inget som säger att G5:an kommer få en 1440p display. Det kan lika gärna sitta en 4K display i den, och då kommer man verkligen inte se någon skillnad.

Hade en LG G2 förut, med 1080p display, nu kör jag Xperia Z5 Premium med 4K och skillnaden är definitivt märkbar!

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Mikael07:

Äsch, man blundar ju ändå Tvivlar på att några enstaka pixlar kommer skära hål på dina ögonlock Sen skulle jag tippa på att ljusstyrka går att justera.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Slaktardej:

Hade en LG G2 förut, med 1080p display, nu kör jag Xperia Z5 Premium med 4K och skillnaden är definitivt märkbar!

Nu syftade jag på pixeluppsättningen i sig, alltså att du kan tyda PenTile-mönstret som man kunde på äldre och mer lågupplösta PenTile-displayer, och inte att man inte kan se att 4K PenTile är skarpare än 1080p RGB. 4K PenTile har fler subpixlar i samtliga färger än vad 1080p RGB har, så det vore bara konstigt om man inte upplevde 4K PenTile som skarpare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge/Stockholm
Registrerad
Jan 2015

"Till viss del alltid är påslagen". Antingen är den väl alltid påslagen eller så den väl det inte?

Dator 1: | i7 7700k | MSI GTX 1080 Gaming X | MSI Z270 Gaming pro carbon | Corsair LPX DDR4 16 GB | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av xcluzive:

"Till viss del alltid är påslagen". Antingen är den väl alltid påslagen eller så den väl det inte?

Nja.. Man kan se det som att tex 30% av skärmen alltid är på

|Moderkort: MSI X370 Krait Gaming |GPU: Palit GTX 1080 Dual OC
|CPU: Ryzen 7 1700 |PSU: BF Whisper M 550W |SSD: Samsung Pro 960 240GB
|Minne: 16GB Corsair LPX DDR4 3200 Mhz |Chassi: Phanteks Enthoo Pro
|Datorskärm: AOC Agon AG271QG 27" 1440p 165Hz IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005

Tja, det fungerar ju utmärkt på smartklockor som LG G-Watch R. Den har OLED och jag har skärmen konstant på.

/hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av xcluzive:

OLED-skärmar kan aktivera vissa pixlar åt gången.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

Inte nog med att Samsung kopierar Apples patent, nu kopierar de SÄTTET Apple tar patent på, "Always On" vs "Rounded Corners" (ja jag vet att det är slogan jämf med design).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jun 2011

Vi skall vara glada att asiaterna väljer att fokusera på bättre skärmar. Att den enda gimmick med denna förbättring är att den alltid är på får ses som en acceptabel kompromiss. Leder om inte annat till att batteriet måste vara tillräckligt.

Det kunde ha varit mycket mycket värre. Vi har genom tiderna skådat fixering vid välvda, drakmärkta, 3d-"berikade", nanometertjocka(inget batteri), böjbara produkter. Jag har säkert mentalt blockerat ytterligare minst fem oförlåtliga "innovationer".

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Wp har haft detta sjukt länge.

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 1700 @ 3,9| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Colorful 1080 | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Jul 2009

Denna 'otroliga funktion' hade jag på min Nokia N9 för fem år sedan..

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Christley:

Onödigt att bara häva ur sig skit på lösa grunder och visa din okunskap för hela forumet. Lyckligtvis har några medlemmar förklarat läget för dig redan men riktigt tråkigt att tråden sätter igång med någon som gapar felaktigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD Ryzen 5 1600 | ASUS Prime X370 Pro | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR4 16GB 3000MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331