är det värt att köpa en ny skärm med 144hz mot en 60hz? hjälp

Permalänk
Avstängd

är det värt att köpa en ny skärm med 144hz mot en 60hz? hjälp

Hej som rubriker lyder, är det värt att köpa en skärm som istället har 144hz om man spelar battlefield hardline, the crew, battlefield 4 och fps spel förövrigt? har i dagsläget en acer 24 skärm på 60hz tillsammans med ett asus 290X DCII 4GB. så ja blir det någon förändring i spelandet? Mvh gamerfreak87.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Ja, 144Hz gör en oerhörd skillnad. Köp gärna en med Freesync, det är också väldigt trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87:

Instämmer med ovanstående. Det är värt det

Permalänk
Medlem

För FPS spel är det ingen diskussion, högre Hz påverkar, jag kör min skärm i 73Hz istället för 60Hz och bara det gör stor skillnad, jag kör inte 144Hz skärm för att jag vill ha 21:9 IPS och gör mycket annat med datorn som gör att de sakerna väger tyngre i mitt fall. Hade FPS spel varit main fokus hade det varit 144Hz all the way.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av versions:

Ja, 144Hz gör en oerhörd skillnad. Köp gärna en med Freesync, det är också väldigt trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej då vet jag tack vad för kabel ska man ha för att kunna köra i 144hz?
jag hitta denna skärmen med amd freesync kompatibel vet inte om den är bra men? https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/gamingbildskarm/a...

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5